Gå til innhold

Skulle åpne dren i kjøleskap - staken knakk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dreneringa bakerst i klesskapet gikk tett (pga. et mellomleggspapir fra en brunostpakke som hadde kilt seg fast foran hullet, slik at det over tid danner seg masse brunsvart muggent gørr). 

Fikk renset vekk det meste med papir og en tynn staketing. Da jeg nesten var ferdig skulle jeg stikke staken så langt inn som mulig for å få dratt ut eventuelt gørr som hadde samlet seg enda lenger ned i dreneringshullet. Problemet er bare at staketingen jeg brukte knakk og falt nedi hullet. 

Hva gjør jeg nå? Er det farlig? Er det så varmt der vannet skal fordampe at den kan ta fyr? Kjøleskapet er halvveis integrert, så det er ikke spesielt lett å komme til bak. Usikker på om det i det hele tatt er mulig. 

Anonymkode: c1178...aca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vannet renner videre til en beholder bak kjøleskapet. Jeg vet ikke hvor varmt det er i dette området. Hva er staketingen laget av?

Anonymkode: ed643...501

Skrevet

Enten tre eller imitert tre. Brukte en sånn pinne fra badet som brukes til å spre god lukt xD

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker på om det kan begynne å brenne. Det er vel bestandig fuktighet nedi i det hullet der pinnen ligger, og i så fall vil ikke pinnen begynne å brenne tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Staken knakk - alle menns store skrekk 😱

Anonymkode: 3f12b...cad

Skrevet

Vet, men hadde ikke en for hånden og tenkte at denne funka greit,noe den til en viss gra gjorde 😕

Er ikke veldig bekymret for brann altså, nevnte det mest som en ytterste, ytterste tenkelige konsekvens. Mer redd for at denne pinnen i seg selv vil tette dreneringa i fremtiden. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Villan skrev:

Vet, men hadde ikke en for hånden og tenkte at denne funka greit,noe den til en viss gra gjorde 😕

Er ikke veldig bekymret for brann altså, nevnte det mest som en ytterste, ytterste tenkelige konsekvens. Mer redd for at denne pinnen i seg selv vil tette dreneringa i fremtiden. 

Om du senere staker med en piperenser, så kanskje pinnen følger med piperenseren opp av hullet, eller evt faller ned i beholderen bak kjøleskapet som tar i mot vannet som renner ned. Hvordan er forresten utlufting av dette vannet som havner i den beholderen i et slikt integrert kjøleskap?

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg pleier å bruke bomullspinne.  Nå er de i papir, og lett å bøye men knekker ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...