Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun tar aldri kontakt utenom hvis hun trenger råd om kjæresten sin aom jeg kan gi.

Ellers bryr hun seg ikke om noe i mitt liv, eller inviterer meg på noe.

Hvis alle er opptatt og hun er alene, så har hun kontaktet meg for å holde hun med selskap. Men det er sjeldent.  Da er det også bare hennes liv det handler om, ikke mitt...

Men nå er det lenge siden det har skjedd, men får plutselig en melding om kjæreste problem som jeg må gi råd. Hun får råd, også ikke noe mer samtale etter det.

Hvordan skal jeg forholde meg til dette?

Anonymkode: 65755...117

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ensidige vennskap bør alltid opp til vurdering. Har du kun ensidige vennskap kan det være du som deler for lite av deg selv og ikke kommer på banen. Dersom du har lett for å bli en brikke i andres liv uten at de er en del av ditt, så kanskje du søker deg til den typen personer. Det er aldri kun andres skyld i at ting er som de er. Ofte tiltrekker vi oss folk som ikke nødvendigvis er de beste for oss, uten at vi selv forstår alle konsekvensene.

Anonymkode: 7e10d...091

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ensidige vennskap bør alltid opp til vurdering. Har du kun ensidige vennskap kan det være du som deler for lite av deg selv og ikke kommer på banen. Dersom du har lett for å bli en brikke i andres liv uten at de er en del av ditt, så kanskje du søker deg til den typen personer. Det er aldri kun andres skyld i at ting er som de er. Ofte tiltrekker vi oss folk som ikke nødvendigvis er de beste for oss, uten at vi selv forstår alle konsekvensene.

Anonymkode: 7e10d...091

Har prøvd å fortelle om meg, og gjort det jeg kan. Men hun vil ikke interessere seg for det jeg sier. Hun er trøtt og sier vi kan snakke om det senere. Men aldri trøtt til å snakke om seg selv.

Jeg har gitt opp henne og orker ikke ta kontakt mer. Nå sender hun bare melding når hun trenger råd som jeg kan gi. Jeg gir råd og hun tar imot uten å bry seg mer. Om jeg skriver videre så er hun opptatt...

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å gi henne råd. Ikke svar på meldinger 

Anonymkode: 893bc...7a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Hvorfor ringer du meg bare når du ikke har noen andre å være med, eller trenger sutre over livet eller kjæresten din? Jeg liker ikke å bli behandlet som en gratis-terapeut."

Anonymkode: fe96d...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 14.20, AnonymBruker skrev:

"Hvorfor ringer du meg bare når du ikke har noen andre å være med, eller trenger sutre over livet eller kjæresten din? Jeg liker ikke å bli behandlet som en gratis-terapeut."

Anonymkode: fe96d...7dd

Hun hadde klikket og det hadde blitt drama. Har felles venner og det er best å holde fred. Jeg får bare la vær å svare henne

AnonymBruker
Skrevet

- ts

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Hun tar aldri kontakt utenom hvis hun trenger råd om kjæresten sin aom jeg kan gi.

Ellers bryr hun seg ikke om noe i mitt liv, eller inviterer meg på noe.

Hvis alle er opptatt og hun er alene, så har hun kontaktet meg for å holde hun med selskap. Men det er sjeldent.  Da er det også bare hennes liv det handler om, ikke mitt...

Men nå er det lenge siden det har skjedd, men får plutselig en melding om kjæreste problem som jeg må gi råd. Hun får råd, også ikke noe mer samtale etter det.

Hvordan skal jeg forholde meg til dette?

Et vennskap er 2 veis kjøring. Noe som det ikke er i ditt tilfelle. Selv så ville jeg av avsluttet det hele i stillhet. Det vil si at du ikke verken svarer eller tar kontakt med henne. Og for hver gang hun tar kontakt med deg, så lar du vær å svare. Du har ingen plikt ovenfor for henne. Hadde hun vært interessert i et ekte vennskap med deg  så ville hun ha gjort mer ut av det.

Anonymkode: 4e613...060

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har blitt en søppelbøtte som hun kaster dritten sin i. Bruk laaaang tid før du svarer henne neste gang. La vær å gi henne råd, evt si noe svada om at det sikkert ordner seg og at nå skal du noe annet viktig og har derfor ikke tid. Si dette ofte nok, så hører du sjelden mer fra henne. Vis at hun ikke er prioritert. Slike folk tror verden handler om dem. Fade henne sakte ut, ikke lag noe drama.

Anonymkode: 6fcff...5ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror dere er to motpoler, uansett det er vel en grunn at dere ble venner? hun tok deg som lett bytte, og brukte tiden med det, og har reflektert deg frem til at du ikke får noe tilbake. Da er det bare en ting å gjøre.

Anonymkode: 0102f...33f

Skrevet

Kanskje prøv å fortelle henne at du føler at vennskapet en litt ensidig? Fortell henne alt du føler om det og at du vil slippe litt mere inn i vennskapet, du og dine ting er jo akkurat like viktig som henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...