AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Merker jeg er litt irritert på megler. Var i kontakt med megler angående en bolig jeg virkelig var interessert i, noe jeg ga uttrykk for. Så ser jeg nå at boligen er solgt før visning. Tenker at megler kunne ha kontaktet meg og sagt at det var noe på gang, slik at jeg kunne ha fått sjans til å kontakte selger og spørre om en visning. Boligen ble dessuten solgt til prisantydning, så jeg forstår ikke helt hvorfor selger valgte å gjøre det slik. Kunne kanskje fått mer i en budrunde. Anonymkode: bd655...fb9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merker jeg er litt irritert på megler. Var i kontakt med megler angående en bolig jeg virkelig var interessert i, noe jeg ga uttrykk for. Så ser jeg nå at boligen er solgt før visning. Tenker at megler kunne ha kontaktet meg og sagt at det var noe på gang, slik at jeg kunne ha fått sjans til å kontakte selger og spørre om en visning. Boligen ble dessuten solgt til prisantydning, så jeg forstår ikke helt hvorfor selger valgte å gjøre det slik. Kunne kanskje fått mer i en budrunde. Anonymkode: bd655...fb9 Megler er ikke forpliktet til å kontakte deg når selger godtar et annet bud før visning. Du har følgelig ingen berettiget klage mot megler. Det du kan eller kunne gjøre, var å sikre deg med langt medlemskap i brl sitt boligbyggelag, dersom boligen er en brl bolig, og tatt boligen på forkjøpsrett. Da kunne både megler, selger og kjøper sittet der som en Persnytt. Og du sittet med boligen. Anonymkode: c1feb...3d2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Tja, det er jo nettopp det. Jeg har meldt forkjøpsrett på forhåndsavklaring. Men nå får jeg jo aldri se boligen, ettersom den ble solgt før visning. Lite sannsynlig at selger lar meg komme inn nå. Anonymkode: bd655...fb9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, det er jo nettopp det. Jeg har meldt forkjøpsrett på forhåndsavklaring. Men nå får jeg jo aldri se boligen, ettersom den ble solgt før visning. Lite sannsynlig at selger lar meg komme inn nå. Anonymkode: bd655...fb9 Om du har meldt forkjøpsrett på den, så er det jo bare spørre om å få visning for å vurdere om du skal bruke forkjøpsretten. Anonymkode: b4aff...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Du har rett til å få visning om du får tilbud på forkjøpsrett. Anonymkode: 6beda...de6 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 Megler håndterer ikke bud osv når det selges før visning. Da må man ta direkte kontakt med selger. Hvis selgeren mottar bud direkte fra budgiver og orienterer megler om dette, er megler likevel avskåret fra å videreformidle budet til øvrige interessenter, med mindre budet oppfyller regelen om minste akseptfrist. Bud som megleren ikke kan formidle, skal heller ikke føres i budjournalen. Anonymkode: 83541...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 Om du finner bolig som du er interessert i, så ta direkte kontakt med selger og forhør deg om du kan få en visning før visningsdato. Du kan også gi selger direkte bud om du ønsker det. Det er akkurat det som har blitt gjort i dette tilfelle. Anonymkode: 02f3f...824
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå