Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2005 #1 Skrevet 2. mai 2005 Har masse sukkererter i kjøleskapet...men vet ikke hva jeg skal gjøre med de. Noen gode forslag? Ikke wok.
sixx Skrevet 2. mai 2005 #2 Skrevet 2. mai 2005 Spis dem rå. Forvell dem og putt dem i fryseren. Kok dem og bruk dem til middag.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #3 Skrevet 2. mai 2005 Sukkererter er spesielt nydelig oppdelt i supper med melk/fløte. Fiskesuppe, sjampinjongsuppe... Prøv å ta med en neve til knask på jobb/skole...
hilli Skrevet 2. mai 2005 #4 Skrevet 2. mai 2005 Spis dem rå. Forvell dem og putt dem i fryseren. Kok dem og bruk dem til middag. Skriver under på den. Sukkererter er kjempegodt smørdampet f.eks.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #5 Skrevet 3. mai 2005 Sukkerterter er kjempegodt til mye! Spesielt liker jeg dem som tilbehør til biff eller koteletter eller stekt fisk - da kan du gi dem et kjapt oppkok, eller steke dem raskt i stekepanna. De er også gode i salater. Og så er de gode i stuinger og supper og gryteretter. Og å bare spise rå som snack
Gjest Melk Skrevet 3. mai 2005 #6 Skrevet 3. mai 2005 Sukkerertstuing er digg, ha dem oppi litt sammenristet mel og melk. Nydelig isteden for piteter eller andre grønnskaer, særlig til grillmat. Ellers liker jeg dem godt i salat og som snacks.
tommeline Skrevet 3. mai 2005 #7 Skrevet 3. mai 2005 Sukkererter er godt i salater (grønnsalat, pastasalat etc.) og i wok. Er i alle fall her jeg bruker det mest.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mai 2005 #8 Skrevet 3. mai 2005 Synes de er glimrende som sunt snacks. Har gjerne sukkererter liggende i kjøleskapet nettopp av den grunnen. Tar meg et par-tre stykker når jeg får lyst på noe digg.
Gjest Gjest II Skrevet 3. mai 2005 #9 Skrevet 3. mai 2005 Min favorittsalat (nok til to vil jeg tro): Ca oppskrift: - 1 skrellet appelsin delt i biter - 1/2 skrellet grapefrukt delt i biter - Eikebladsalat - Ruccola - En halv agurk delt i skiver. - ca 100 gram kokte (2 min) sukkererter. Tror det er 100 g. Iallefall en halv boks av den størrelsen man normalt får i butikken. - 30 gram valnøtter Dressing av valnøttolje, estragoneddik, litt sennep og chilisaus. Oppskriften kommer fra denne http://www.spektrum-forlag.no/bok.asp?prodID=124
Gjest Cerise Skrevet 4. mai 2005 #10 Skrevet 4. mai 2005 godt å ha sukkererter til ost og kjeks også faktisk, sukkererter og hvitløksost er helt suuupert!
Gjest Cerise Skrevet 4. mai 2005 #11 Skrevet 4. mai 2005 godt å ha sukkererter til ost og kjeks også faktisk, sukkererter og hvitløksost er helt suuupert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå