AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Skal ta et emne i sverige kommende vår og for å slippe betale avgift må jeg levere "personbevis". Pass fungerer men det har jeg ikke. Førerkort holder ikke. "kan istället ladda upp ett officiellt utfärdat intyg som visar på ditt medborgarskap (personbevis). Dokumentet ska vara stämplat och får inte vara utfärdat längre än tre månader tillbaka i tiden. " Kan jeg gå på skatteetaten å få noe slikt tro? Anonymkode: d4e61...05b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ta et emne i sverige kommende vår og for å slippe betale avgift må jeg levere "personbevis". Pass fungerer men det har jeg ikke. Førerkort holder ikke. "kan istället ladda upp ett officiellt utfärdat intyg som visar på ditt medborgarskap (personbevis). Dokumentet ska vara stämplat och får inte vara utfärdat längre än tre månader tillbaka i tiden. " Kan jeg gå på skatteetaten å få noe slikt tro? Anonymkode: d4e61...05b Personbevis er dokumentasjon på at du er den du er. Alle andre land enn Norge har id kort i tillegg til pass. Norge har ikke klart å få disse id kortene igangsatt. Skal du til Sverige og studere så bør eller må du ha pass, så det får du skaffe deg. Ellers må du forhøre deg om bankkort av nyere dato med bilde er godt nok. Anonymkode: 15a5e...402 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Personbevis er dokumentasjon på at du er den du er. Alle andre land enn Norge har id kort i tillegg til pass. Norge har ikke klart å få disse id kortene igangsatt. Skal du til Sverige og studere så bør eller må du ha pass, så det får du skaffe deg. Ellers må du forhøre deg om bankkort av nyere dato med bilde er godt nok. Anonymkode: 15a5e...402 De skriver at jeg ikke trenger pass, kun "personbevis" hva nå enn det er. Får dra på skattekontoret på mandag Anonymkode: d4e61...05b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Ingen vits i å gå på skattekontoret. Du må ha time for å få hjelp hjelp der og det er mye enklere å få gode svar om du sender henvendelse på skatteetaten.no. Personbevis i Sverige er en utskrift av opplysningene som er registrert i det svenske folkeregisteret. Den inneholder alt mulig og brukes bl.a. som fødselsattest, vigselsattest og bostedsattest. Tenker du kan bestille utskrift av registrerte opplysninger til dette formålet. Der står bl.a. statsborgerskap. https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/attester-og-opplysninger/attester/type/utskrift-av-registrerte-opplysninger/ Anonymkode: 9b269...e15
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/bestallpersonbevis.4.18e1b10334ebe8bc80003671.html#!/valjare/steg1 Google "personbevis sverige" trykke på første linken som dukker opp, og vips har du svaret du trenger. Anonymkode: 22ea2...b9c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen vits i å gå på skattekontoret. Du må ha time for å få hjelp hjelp der og det er mye enklere å få gode svar om du sender henvendelse på skatteetaten.no. Personbevis i Sverige er en utskrift av opplysningene som er registrert i det svenske folkeregisteret. Den inneholder alt mulig og brukes bl.a. som fødselsattest, vigselsattest og bostedsattest. Tenker du kan bestille utskrift av registrerte opplysninger til dette formålet. Der står bl.a. statsborgerskap. https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/attester-og-opplysninger/attester/type/utskrift-av-registrerte-opplysninger/ Anonymkode: 9b269...e15 Tusen hjertelig takk Anonymkode: d4e61...05b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 Du MÅ ha pass, enkelt og greit. De godtar ikke noe annet fra Norge. Hilsen norsk i Sverige Anonymkode: e6277...d90 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/bestallpersonbevis.4.18e1b10334ebe8bc80003671.html#!/valjare/steg1 Google "personbevis sverige" trykke på første linken som dukker opp, og vips har du svaret du trenger. Anonymkode: 22ea2...b9c Vær og klar over at alle norske dokumenter som skal brukes som dokumentasjon utenfor Norges grenser må ha apostillestempel. https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/attester-og-opplysninger/attester/om-attester/apostille-og-legalisering/ Anonymkode: 15a5e...402 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du MÅ ha pass, enkelt og greit. De godtar ikke noe annet fra Norge. Hilsen norsk i Sverige Anonymkode: e6277...d90 Som sagt, de har gitt beskjed at det er personbevis jeg trenger og ikke pass når jeg ikke har det 🙂 Anonymkode: d4e61...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå