Gå til innhold

Den mest ubrukelige på avdelingen er blitt fagansvarlig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke aktuell for jobben, da jeg har en særfunksjon, så det er ikke noe personlig bitterhet, men det både forbauser meg, og irriterer meg.

Jeg ser det til stadighet på min arbeidsplass, (kommunal sektor), for noen år siden ansatte de avdelingsledere, og jeg kan ikke di annet enn at det var noen merkelige valg. Avdelingsledere har organisert seg med fagansvarlige for å lempe egne arbeidsoppgaver på disse. Og det er ikke arbeidsplassens smarteste, faglig dyktige, eller mest atbeidsomne og pålitelige. 

Hvorfor gjør ledelsen dette? Det er jo innbyggerne som tar støyten, så vel som kollegaer som må jobbe med ekstra innsats for å demme opp for ubrukeligheten. 

Anonymkode: 12bcb...1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror "kommunal sektor" er stikkordet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ledere "lemper ikke egne arbeidsoppgaver over på fagansvarlige".  Ja, fagområdet ligger under leders ansvar, men det betyr ikke at det er leder personlig som skal gjøre alle oppgavene knyttet til fagområdet. 

Er det organiseringen eller er det de fagansvarlige som gjør at du får trusa i tvist her? 

Du vil nok aldri komme i en situasjon hvor du er 110% fornøyd med enhver leder og enhver fagansvarlig, men da kan du jo bytte avdeling internt. Da kommer du deg unna ;)

Anonymkode: 84ec9...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er stillingsvernet man har som arbeidstaker i Norge, det er ikke lov å sparke udugelige folk. Derfor er det så utrolig farlig å ansette folk man ikke har kjennskap til i faste stillinger heller enn i virkariat som man kan sjekke at de fungerer. Ideelt sett burde man sagt til folk at enten må du begynne å virke i jobben, eller så er det foten i rævva og ut herfra. Men når man ikke kan sparke folk må de omplasseres, og da havner de ofte i administrative stillinger der de hverken gjør det de skal eller gjør ting bedre, men i alle fall ikke skader brukerne (ja, jeg jobber i helse). 

Anonymkode: 0d9b1...e60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan de ha behov for å flytte de ut av pleien? Ubrukelige i samarbeid med pasienter? Blir flytta til kontorarbeid i stedet......

Anonymkode: 078cc...78f

AnonymBruker
Skrevet

Organiseringen er grei nok den, men tenker det ikke er stor nok avdeling til å trenge fagansvarlig. Ser det litt som en greie som gjøres for å gi vedkomne bedre lønn og CV, og litt splitt og hersk innad i avdelingen. 

Men hvorfor ikke kjøre frem de beste, i stedet for de dårligste? 

Ser det samme på skolen hvor mine barn gikk. Noen lærere flinke, andre mindre flinke. Hvem får jobben som avdelingsleder, i alle fall ikke den dyktigste. Kjenner en som gikk i klassen hennes, hun var så faglig svak at hun knapt sto. Åpner kjeften og snakker på møter etc. og man sitter der og tenker, uff da. 

Slik er det med hun på jobben min også. Hyggelig dame, temmelig ubrukelig, og mye sykemeldt. De trengte ikke kjøre henne frem, de kunne valgt en med innsikt, driv etc. som øker effektiviteten, ikke fokuserer på det meningsløse etc. 

@megda tok det nok på kornet, uten st jeg vet om det er så mye bedre i statlig sektor.

Anonymkode: 12bcb...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...