AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Blir homofile/lesbiske like flaue om heterofile over bli sett nakne av det motsatte kjønn? Heterofile blir gjerne flaue over å bli sett nakne av det motsatte kjønn. Man snakker f.eks. om barn av motsatt kjønn i badegarderoben og at f.eks. jenter synes det er flaut å bli sette av gutteklassekamerater. Er dette instinktivt eller er det kulturell påført? Hvis man i puberteten ble flau over det kjønnet man har seksuelle preferanser for så skulle det bety at lespiske jenter var mindre flau ovenfor gutter enn det heterofile jenter ble. Tilsvarende for homofile gutter. Hvis det derimot er kulturelt så skulle en lesbisk jente bli like flau av å bli sett nakne av gutter som det heterofile jenter blir. Hvordan er det med voksne? At mye er kultur er opplagt. Homofile/lesbiske vokser opp med å være naken i garderoben og dusjen med det kjønnet de har seksuelle preferanser for uten at det virker som om det er noe stort problem. Det virker også som om mange (de fleste?) naturistbarn har et avslappet forhold til begge kjønn uavhengig av egen legning. Noen som kan fortelle mer om dette? Anonymkode: d5c0b...cb5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Hahahahahaha. Hva homofile tenker om dette vil nok variere fra person til person. Samme hos heterofile. Anonymkode: 12c28...296 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hahahahahaha. Hva homofile tenker om dette vil nok variere fra person til person. Samme hos heterofile. Anonymkode: 12c28...296 Er det ikke en ganske dominerende oppfatning at jenter når de kommer i puberteten blir flau over å bli sett nakne av gutter? Jeg trodde at de fleste mente det. Anonymkode: d5c0b...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Jeg kan snakke for meg selv, er lesbisk. Og jeg liker ikke å vise meg naken for andre ukjente kvinner eller menn. Anonymkode: 2ed45...c77
Chiyo Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 (endret) Jeg vil ikke at menn skal se meg naken. Kvinner dusjer jeg naken med i garderoben uten stress. Jeg tenker at jeg er som de fleste kvinner akkurat når det kommer til nakenhet. Kulturelt dekker man jo seg til fordi det er det motsatte kjønn, og det har ikke noe med ens egens legning. Endret 22. juni 2019 av Chiyo
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 Hvorfor så mange tråder om homofile for tiden? Anonymkode: 81501...b9c
Gjest Daryl Dixon Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 Blir ikke direkte flau, men er ikke helt komfortabel med det uansett.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor så mange tråder om homofile for tiden? Anonymkode: 81501...b9c Ja nå kan du lure... Anonymkode: 29e50...53c 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 Jeg synes det er et godt spørsmål. Når det gjelder jenters sjenanse i forhold til gutter i garderoben så synes jeg det er stor forskjell på om det skyldes noe som kommer fra de selv eller om det er kultur. Kommer det fra de selv synes jeg det er større grunn til å respektere det enn om det skyldes kulturell opplæring. Hvis sjenansen bare skyldes opplæring kan de like gjerne bli opplært til noe annet f.eks. å være sammen med gutter. Hvis lesbiske/homofile er like sjenerte i forhold til det motsatte kjønn som det heterofile er så mener jeg at det må skyldes kulturell opplæring. Da mener jeg at det svekker grunnlaget for å skille gutter og jenter i garderobe og dusj i småskolen. Egentlig svekker det vel da også grunnlaget for kjønnsdelte garderober generelt. Da vil jeg tenke at enten så er man instinktivt sjenert eller så er man det ikke. At man er mer sjenert for det ene kjønn eller det andre er dermed ytre påført. Det betyr at man bør ha enmann/kvinners garderober/dusjer rom for de sjenerte og kjønnsblanede fellesgarderober for de andre og kutte ut kjønnsdelte fellesgarderober. Hvis lesbiske/homofile derimot er mer sjenerte i forhold til å bli sett av eget kjønn enn av motsatt kjønn så tyder det på at det er noe instinktivt og ikke kulturelt. Det er da grunnlag for å ha tilbud om enmanns/enkvinnes kabinetter for de lesbiske/homofile og kjønnsdelte fellesgarderober for de heterofile. Anonymkode: 29e50...53c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 2 hours ago, Chiyo said: Jeg vil ikke at menn skal se meg naken. Kvinner dusjer jeg naken med i garderoben uten stress. Jeg tenker at jeg er som de fleste kvinner akkurat når det kommer til nakenhet. Kulturelt dekker man jo seg til fordi det er det motsatte kjønn, og det har ikke noe med ens egens legning. Så du sier at dette er kulturell opplæring og ikke noe som kommer fra deg selv? Anonymkode: 29e50...53c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er et godt spørsmål. Når det gjelder jenters sjenanse i forhold til gutter i garderoben så synes jeg det er stor forskjell på om det skyldes noe som kommer fra de selv eller om det er kultur. Kommer det fra de selv synes jeg det er større grunn til å respektere det enn om det skyldes kulturell opplæring. Hvis sjenansen bare skyldes opplæring kan de like gjerne bli opplært til noe annet f.eks. å være sammen med gutter. Hvis lesbiske/homofile er like sjenerte i forhold til det motsatte kjønn som det heterofile er så mener jeg at det må skyldes kulturell opplæring. Da mener jeg at det svekker grunnlaget for å skille gutter og jenter i garderobe og dusj i småskolen. Egentlig svekker det vel da også grunnlaget for kjønnsdelte garderober generelt. Da vil jeg tenke at enten så er man instinktivt sjenert eller så er man det ikke. At man er mer sjenert for det ene kjønn eller det andre er dermed ytre påført. Det betyr at man bør ha enmann/kvinners garderober/dusjer rom for de sjenerte og kjønnsblanede fellesgarderober for de andre og kutte ut kjønnsdelte fellesgarderober. Hvis lesbiske/homofile derimot er mer sjenerte i forhold til å bli sett av eget kjønn enn av motsatt kjønn så tyder det på at det er noe instinktivt og ikke kulturelt. Det er da grunnlag for å ha tilbud om enmanns/enkvinnes kabinetter for de lesbiske/homofile og kjønnsdelte fellesgarderober for de heterofile. Anonymkode: 29e50...53c Interessant teori, men jeg tror det er svada. Anonymkode: b25ad...740 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er et godt spørsmål. Når det gjelder jenters sjenanse i forhold til gutter i garderoben så synes jeg det er stor forskjell på om det skyldes noe som kommer fra de selv eller om det er kultur. Kommer det fra de selv synes jeg det er større grunn til å respektere det enn om det skyldes kulturell opplæring. Hvis sjenansen bare skyldes opplæring kan de like gjerne bli opplært til noe annet f.eks. å være sammen med gutter. Hvis lesbiske/homofile er like sjenerte i forhold til det motsatte kjønn som det heterofile er så mener jeg at det må skyldes kulturell opplæring. Da mener jeg at det svekker grunnlaget for å skille gutter og jenter i garderobe og dusj i småskolen. Egentlig svekker det vel da også grunnlaget for kjønnsdelte garderober generelt. Da vil jeg tenke at enten så er man instinktivt sjenert eller så er man det ikke. At man er mer sjenert for det ene kjønn eller det andre er dermed ytre påført. Det betyr at man bør ha enmann/kvinners garderober/dusjer rom for de sjenerte og kjønnsblanede fellesgarderober for de andre og kutte ut kjønnsdelte fellesgarderober. Hvis lesbiske/homofile derimot er mer sjenerte i forhold til å bli sett av eget kjønn enn av motsatt kjønn så tyder det på at det er noe instinktivt og ikke kulturelt. Det er da grunnlag for å ha tilbud om enmanns/enkvinnes kabinetter for de lesbiske/homofile og kjønnsdelte fellesgarderober for de heterofile. Anonymkode: 29e50...53c Har vært på Hovden badeland og der har de boder i en felles garderobe der du skifter tøy før og etter bading. Dusjene er da kjønnsdelte for menn og kvinner. Mange som ikke liker det og ha felles garderobe på grunn av at en da går f.eks med håndkle rundt en selv til/fra dusj gjennom en felles garderobe. Dette syns jeg er genialt spesielt når en er der med småbarn, jeg og kona mi kan da dele en garderobe sammen med våre små barn. Mens de store kan ha sin egen bod. For min del kunne de også hatt felles dusjanlegg for sånn som det er nå så dusjer og vasker nemlig de fleste seg med badetøyet på selv om det står at en skal vaske seg uten badetøy. Så hva er egentlig forskjellen på å stå i dusjen med badetøy på for kvinner og menn sammen, og det å være i badetøy ute i selve badeanlegget? Anonymkode: 06e19...27a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Interessant teori, men jeg tror det er svada. Anonymkode: b25ad...740 Hva synes du er svakheten med teorien? Anonymkode: 29e50...53c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #14 Skrevet 22. juni 2019 Nå er jeg en heterofil kvinne, men jeg tror bestemt at grunnen til at jeg føler sjenanse ved tanken på å vise meg naken i dusjen med menn er at jeg ville følt meg beglodd. Jeg vet at menn er mer visuelle enn kvinner... Anonymkode: aae7a...454
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #15 Skrevet 22. juni 2019 Jeg er heterofil og er ikke komfortabel med å vise meg naken foran hverken kvinner eller menn. Anonymkode: fba00...9a9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #16 Skrevet 22. juni 2019 Hvordan ville da være om en er «født i feil kropp» om en er født jente men føler seg som en gutt og motsatt? Da ville det kanskje egentlig være mer «rett» og dusje med det kjønnet en føler seg som? Anonymkode: 06e19...27a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #17 Skrevet 22. juni 2019 5 timer siden, Daryl Dixon skrev: Blir ikke direkte flau, men er ikke helt komfortabel med det uansett. Men... du er vel ikke homofil?? Anonymkode: 9db9f...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #18 Skrevet 22. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så mange tråder om homofile for tiden? Anonymkode: 81501...b9c Sikkert fordi det er Pride. Anonymkode: a1701...483 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #19 Skrevet 22. juni 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Har vært på Hovden badeland og der har de boder i en felles garderobe der du skifter tøy før og etter bading. Dusjene er da kjønnsdelte for menn og kvinner. Mange som ikke liker det og ha felles garderobe på grunn av at en da går f.eks med håndkle rundt en selv til/fra dusj gjennom en felles garderobe. Dette syns jeg er genialt spesielt når en er der med småbarn, jeg og kona mi kan da dele en garderobe sammen med våre små barn. Mens de store kan ha sin egen bod. For min del kunne de også hatt felles dusjanlegg for sånn som det er nå så dusjer og vasker nemlig de fleste seg med badetøyet på selv om det står at en skal vaske seg uten badetøy. Så hva er egentlig forskjellen på å stå i dusjen med badetøy på for kvinner og menn sammen, og det å være i badetøy ute i selve badeanlegget? Anonymkode: 06e19...27a Fint at du er interessert i tråden men svaret ditt er langt utenfor det jeg lurer på. Det jeg lurer på er: ---Er det forskjell på homofile/lesbiske og heterofile når det gjelder hvem man er sjenert i forhold til å bli sett naken av? Selvfølgelig er det også interessant hva man kan slutte ut fra en eventuell likhet eller forskjell. Anonymkode: d5c0b...cb5
Gjest Daryl Dixon Skrevet 22. juni 2019 #20 Skrevet 22. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men... du er vel ikke homofil?? Anonymkode: 9db9f...eb1 Jo.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå