Gå til innhold

Ringte for å få resept på ormekur, normalt at honoraret er dyrere enn medisin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, ringte veterinæren for å få sendt en resept ormekur ned til apoteket. 

Fikk sjokk når jeg skulle betale og det står veterinærhonorar 130kr, drontal vet 124kr. 

Lurer bare på om det er normalt å betale så mye for en ringeresept. Dyrere enn selve medisinen?

Anonymkode: 7d136...2b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: d89f7...81a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, ringte veterinæren for å få sendt en resept ormekur ned til apoteket. 

Fikk sjokk når jeg skulle betale og det står veterinærhonorar 130kr, drontal vet 124kr. 

Lurer bare på om det er normalt å betale så mye for en ringeresept. Dyrere enn selve medisinen?

Anonymkode: 7d136...2b7

Ikke noe unormalt med det. Veterinæren har vel en prisliste å forholde seg til og kan ikke ta hensyn til hva apotekvarene koster.

Anonymkode: 0c0bb...df7

• Liker 3
Skrevet

Her tar veterinæren 100,- kr i honorar. Han kjører også storfepraksis, men vet ikke om det har noe å si.

Jeg pleier å bestille mer enn én pakke Drontal, og det har gått greit. Ellers får du si at du har flere katter.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper i Sverige reseptfritt, samme type.

Ellers om jeg MÅ få resept tror jeg aldri min veterinær har tatt noe for resepten

Anonymkode: f65a7...b4b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper i Sverige reseptfritt, samme type.

Ellers om jeg MÅ få resept tror jeg aldri min veterinær har tatt noe for resepten

Hva er det veterinæren lever av hvis hun ikke tar betalt for resepter og tjenester ?

Anonymkode: 8aa85...ad5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/22/2019 at 7:56 PM, AnonymBruker said:

Hva er det veterinæren lever av hvis hun ikke tar betalt for resepter og tjenester ?

Anonymkode: 8aa85...ad5

Kundene sine? Aner ikke, men har aldri betalt noe for sånne resepter

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det koster selvfølgelig noe for å få utskrevet en resept- det er ikke kun et ark (som mange kunder ser ut til å tro). Veterinæren må sjekke opp dose og bruksområde, skrive selve resepten samt journalføre dette- det koster selvfølgelig penger (uavhengig av hva medisinen koster). Hilsen veterinær

Anonymkode: 46e89...9b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...