AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 Har en helt forferdelig eks kjæreste. Vi var sammen i mange år, ingen barn. Har en hund vi kjøpte sammen. Det var et veldig vanskelig og vondt brudd, han beholdt hunden da jeg ikke har mulighet til å ha henne her jeg bor nå. I løpet av det siste året har han krevd jeg skal betale 2000 kr i måneden for at han skal ha henne. Og nå sier han plutselig han ikke vil lenger og skal avlive henne. Kan han bare gjøre det? Hun er frisk og ingen skader. Anonymkode: 5a260...8a3
Rotemor Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 (endret) Hvordan forsvarer han 2000 i måneden? Har du betalt dette? Har dere en kontrakt? H ir lenge har han hatt hunden? Hva står det på kjøpskontrakten? Endret 21. juni 2019 av Rotemor 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 Hvordan kunne du stole på at han skulle ha hunden når han er sånn som du beskriver? Han høres jo ikke god ut, og bør ikke eie noen hund. Hvordan kan hunden ha det bra hos han...lurer jeg på. Tenkte du aldri at du ville ha den? Evt at dere ga/solgte den til noen som ønsket seg en hund? Kan ikke du forslå det da? Anonymkode: 61a50...c6c 7
Anonym-bruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 10 minutter siden, Rotemor skrev: Hvordan forsvarer han 2000 i måneden? Har du betalt dette? Har dere en kontrakt? H ir lenge har han hatt hunden? Hva står det på kjøpskontrakten? Har betalt det for var redd han skulle selge henne. Skulle aldri gått med på det men. Har ingen kontrakt.
Anonym-bruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kunne du stole på at han skulle ha hunden når han er sånn som du beskriver? Han høres jo ikke god ut, og bør ikke eie noen hund. Hvordan kan hunden ha det bra hos han...lurer jeg på. Tenkte du aldri at du ville ha den? Evt at dere ga/solgte den til noen som ønsket seg en hund? Kan ikke du forslå det da? Anonymkode: 61a50...c6c Vet ikke hvordan jeg kunne tro på det han sa. Han er nok ikke helt god nei. Jeg vil veldig gjerne ha henne, men jobber veldig mye og bor på et sted det er vanskelig med hund. Syns det er vondt å tenke på noen fremmende skal ha henne.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 2 minutter siden, Anonym-bruker skrev: Vet ikke hvordan jeg kunne tro på det han sa. Han er nok ikke helt god nei. Jeg vil veldig gjerne ha henne, men jobber veldig mye og bor på et sted det er vanskelig med hund. Syns det er vondt å tenke på noen fremmende skal ha henne. Det finnes jo mange seriøse mennesker der ute som ønsker seg en hund. Hva med å ta den med til en omplassering, så kan de finne et hjem til henne? Det er jo mye bedre enn å avlive henne... Anonymkode: 61a50...c6c 3
Anonym-bruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes jo mange seriøse mennesker der ute som ønsker seg en hund. Hva med å ta den med til en omplassering, så kan de finne et hjem til henne? Det er jo mye bedre enn å avlive henne... Anonymkode: 61a50...c6c Jo det er mye bedre. Får bare så vondt ved tanken på å forlate henne hos noen andre.
Ritter Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 Hva om du kontaktet Dyrebeskyttelsen i nærområdet ditt, og fortalte om situasjonen. Det er tydelig at han bruker hunden som et middel til å ramme deg, og en slik måte å oppføre seg på viser at han neppe er noen god omsorgsperson for hunden. Kanskje dere kunne kommet til en løsning der du fikk litt avlastning, eventuelt at familie/venner også kunne stilt opp av og til, slik at hunden kunne være hos deg? Hunder er ganske så tilpasningsdyktige så lenge de får være hos mennesker som behandler dem godt. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, Anonym-bruker skrev: Syns det er vondt å tenke på noen fremmende skal ha henne. Det må jo føles mye bedre om hunden får et hjem hos noen sannsynligvis gode mennesker enn hos denne personen som du VET er en drittsekk? Anonymkode: 1e116...b66 7
Rotemor Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 Du vet jo at hunden ikke koster 4000kr i måneden men har gått med på dette. Det blir. Det blir vanskelig å forstå situasjonen. Det virker som om du har latt deg lure. Problemet er ikke bare hvilken rettigheter du eller hunden kan ha, men makten denne mannen har. Jeg tror det beste må være å la øyeblikkelig la være å betale en krone til, kutt kontakten helt og slå deg hard ift hunden. Ta sorgen og bli ferdig.
Chantielle Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 Er hunden registrert i NKK;er det den som står registrert som hovedeier som eier hunden og har full råderett over den. Er den ikke registrert,så forsøk å få enten andre til å snakke fornuft til eksen din,eller forsøk å få den omplassert. Kjøp heller hunden av han,du betaler jo allerede 2000.- pr. mnd,(hvilket er en horribel pris)
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 8 hours ago, Anonym-bruker said: Vet ikke hvordan jeg kunne tro på det han sa. Han er nok ikke helt god nei. Jeg vil veldig gjerne ha henne, men jobber veldig mye og bor på et sted det er vanskelig med hund. Syns det er vondt å tenke på noen fremmende skal ha henne. Når ikke du kan ha hunden og han ikke lenger vil ha hunden, er det to muligheter: omplassering eller avliving. Du får sikkert velge. Anonymkode: 479ce...c4c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 Hvor ofte har du hunden nå? Og kan du flytte? Anonymkode: fb5e6...dce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå