AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 Jeg er ca 6-7 kilo over trivselvekt og føler meg tykk. Er per def ikke overvektig, men trives ikke. Så nå slanker jeg meg. Buksene er blitt trange og fettet tyter ut. Føler det er nedtur å kjøpe større bukser i butikken! Brukte str 36 før i bukser og må nå opp til 38, minst.. Jeg trives best som slank! Hvordan trives dere i egen kropp som overvektige? Mens man slanker seg er det jo en fordel å vite😊 Hvor kjøpe fine og komfortable bukser feks? Jeg har "draget" som singel selvom jeg føler meg ekkel med flere kilo til overs på kroppen. Anonymkode: 3e3c3...d88
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 Ligger 5 kg over normalvekt, men det merkes ikke særlig. Folk blir ”sjokkert“ over at jeg regnes som overvektig, til og med legen, så det påvirker meg ikke i stor grad. Fortsatt kunne jeg godt hatt litt mindre fett rundt midjen og lårene. Anonymkode: 2092d...c70
Gjest Dorey Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Hvis du bruker str. 38 er du ikke overvektig og feit...
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Den overvekten du beskriver er gjennonmsnittsmennesket i dag. Normen er å være litt overvektig, og mange av de jeg kjenner med en BMI på 25-28 ish kaller seg "normalvektige" selv om de ikke er det. Du ser sikkert helt gjennomsnittlig ut du også. Anonymkode: 4fb0f...5aa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Trives best rett over normal vekt, mange blir overrasket når eg påpeker at vekten er litt over normal bmi. Men over over gjennomsnittet høg og formfull. Strørrels bryr eg meg lite om, er ikkje samme størrelse i dei forskjellige butikken uansett Anonymkode: b4a93...7ce
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 Mann her. Var str. 34 fram til 40 års alder, gikk så gradvis opp til 38, og ble rett og slett gradvis ukomfortabel med det. Periodisk faste og kuttet ut godteri og brus. 2 år etter tilbake til str. 34. (80 til 100kg og tilbake igjen) Hadde jeg visst hvor enkelt det var å holde vekten med litt endring i kalorinntaket så hadde jeg gjort det før. Trives veldig som normalvekttig. Trivdes dårlig som overvektig. Anonymkode: 89a40...ca3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 Jeg var på grensen til undervektig før, og jeg hatet det. Turte ikke gå på stranden en gang fordi jeg var spinkel, og følte jeg så syk og svak ut. Det er mange år siden, og har lagt på meg mye pga medisiner, og har bmi på rundt 28 nå og trives med det. Føler meg mye mer tilfreds som litt overvektig enn tynn. Kan være noe med at jeg er mann, og at man føler seg mindre maskulin som liten og spinkel. Jeg trives værtfall godt med noen kilo ekstra og kommer vel til å holde den vekta jeg har nå. Anonymkode: d0caf...f69 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 Jeg er ca. 6 kilo overvektig, men skal ned på normalvekt. Helst bmi 22-23 men skal jobbe med å bygge muskler når jeg har gått ned (nå trener jeg for å ikke miste muskler mens jeg går ned i vekt) så jeg vil være mer opptatt av at fettprosenten er innenfor normalen enn vekta når jeg er der. Har for høy fettprosent per nå. Anonymkode: 614da...1b7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ca. 6 kilo overvektig, men skal ned på normalvekt. Helst bmi 22-23 men skal jobbe med å bygge muskler når jeg har gått ned (nå trener jeg for å ikke miste muskler mens jeg går ned i vekt) så jeg vil være mer opptatt av at fettprosenten er innenfor normalen enn vekta når jeg er der. Har for høy fettprosent per nå. Anonymkode: 614da...1b7 Kan legge til at jeg akkurat nå føler meg ganske ok selv om jeg er overvektig. Følte meg mye verre 10 kilo tyngre, og det var en grunn til at jeg fikk fingen ut av ræva og begynte å ta vare på meg selv. Føler meg bra, men har et lite stykke igjen. Spesielt lår og bryster kan bli mindre/fastere. Brystene har vært et problem for meg, vurdert brystreduksjon men får se om å senke fettprosenten hjelper først. De brystene er vel egentlig mitt største problem med kroppen min. Tenker dog at selv om jeg skal ned i vekt, trenger jeg ikke å hate meg selv på veien. Da stopper jeg ikke å hate meg selv når jeg når målet heller, ingenting blir bra nok. Så jeg er fornøyd med meg selv, men tenker at jeg gjør forandringer fordi den innvendige helsa mi har godt av det ☺️ Anonymkode: 614da...1b7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 Jeg trives veldig godt, men tror det er fordi jeg trener mye, og derfor har en sunn, sterk kropp. Jeg tror ikke jeg hadde trivdes som overvektig om alt var et ork og kroppen en byrde. Anonymkode: 3a49b...c01 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 Er slank, men har vekslet mellom Bmi på rundt 20 og opptil 24. Trivdes definitivt best på 20. Synes dog andre kan være veldig flotte med litt mer på beina. Men meg selv synes jeg er penest når jeg er tynn. Anonymkode: c107e...f80
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 Det er ofte finest å bruke str 38 og ikke lavere. Anonymkode: f16b9...9ae
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 Jeg har en bmi på 31, og syns det er helt ok. Anonymkode: aed4a...5f8 1
Nyttig Skrevet 22. juni 2019 #14 Skrevet 22. juni 2019 Overvekt er jo ganske vanlig, i dag spiser jo de fleste feil mat og feil mengde. Sitter for det meste på rumpa både i jobb og privat. Hva som er riktig vekt er det jo ingen fasit på. BMI er ingen skala å gå etter, om du kler deg naken å stiller deg foran et speil som ser hele kroppen din så ser du ganske fort at ting ikke er slik du ønsker...men dette kan fikses, om du har disiplin nok. 🙂
Mehr Skrevet 22. juni 2019 #15 Skrevet 22. juni 2019 Jeg har aldri følt meg så uvel som når jeg veide 97 kg, som har vært min høyeste vekt. Klærne jeg har brukt i flere år passet ikke og jeg kunne ikke kle meg slik jeg hadde lyst til, ettersom klærne ikke satt bra på meg. Klær som har vært flatterende tidligere, var det ikke lenger. Jeg ble så tung fordi jeg overspiste, trøstespiste og spiste ukontrollert i en periode på kanskje 1 år, er litt usikker på akkurat dette men hovedpoenget er at forholdet mitt til mat var elendig. Jeg ble blind og ignorerte faktumet at klærne mine ble for små og vinterkåpen som jeg har brukt hver vinter i flere år, plutselig ikke passet lenger. En dag så jeg meg i speilet, faktisk så meg selv, og så hvor mye jeg hadde gått opp i vekt. Det var en tøff dag og en tøff periode etterpå, for jeg trøstespiste så klart. Når vekta stå på 97 kg bestemte jeg meg for å ta grep. Jeg skal ned til 65 kg og akkurat nå har jeg igjen 22 kg å gå ned. Jeg har aldri trivdes som overvektig, og jeg forstår ikke hvorfor jeg har gått i så mange år uten å gjøre noe med det. Jeg har hatt lyst, hele tiden, tenkt på det hver eneste dag, men alltid følt meg for svak og for dårlig til å faktisk klare det. Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan være komfortabel med overvekt som er helseskadelig og til hinder i det daglige liv, og som forkorter ens liv betraktelig.
aiba Skrevet 22. juni 2019 #16 Skrevet 22. juni 2019 Jeg er feit. Kjøper bukse på Carlings (drdenim) og Bik bok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå