Bimle Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne og hvor jeg skal slutte, for det er så uendelig mye dette mennesket sier og gjør som jeg bare ikke klarer å forstå. For eksempel har hun vært ekstremt restriktiv på ALT mens hun ammet minstemann. I tilfelle rottefelle har hun holdt seg unna gluten, meieriprodukter og egg i et helt år mens hun ammet. Bare fordi det kanskje muligens kan være en allergi på babyen. Skjønner jo delvis den, men bare delvis. Denne damen vil gjerne at vi skal være venner, men vi er så uhyre forskjellige at jeg tror aldri det kan bli noe. Får ta historien fra i går da. Vi var invitert i overraskelses bursdag til mannen hennes som fylte 50. Jeg klarte å overtale mannen min til å være med en liten tur siden vi har sagt nei så mange ganger. Da vi kom dit satt familien hans i sofaen og vi var de eneste som ikke var familie. Følte oss veldig malplassert i hele settingen da vi bare har delvis kjent de i 8 måneder. De serverte take away pizza og hun hadde en egen liten porsjonspizza for seg selv. Jeg syntes den så litt rar ut, så jeg spurte henne om hun fortsatt var glutenfri selv om hun hadde sluttet å amme. Da svarte hun at hun måtte være det fordi datteren (nå 15 mnd) bør holde seg unna gluten til hun er 3 år.... Det kunne nemlig være at datteren ville smake av hennes mat. Men datteren legger seg jo klokken seks og festen begynte klokken syv?? Hun SOV, og jeg tror ikke datteren ville ha luktet det på moren at hun hadde spist gluten! I tillegg har hun en sønn på fem år som er definisjonen på et mareritt. Han aner ikke hvor andres grenser går og sosiale antenner er helt fraværende. Gutten snakker fryktelig dårlig og er veldig hardhendt og brautende. Anyway- i går fortalte hun meg at hun har fått problemer, for sønnen hennes har oppdaget at han er smartere enn læreren....(????) Han er nemlig så smart at han ikke klarer å sitte stille på skolen så han trenger å bli satt i en lederposisjon i klassen sånn at han kan få utfordringer.... hæ?? Vi bor i USA, og her begynner de på førskole som 5 åringer. For noen måneder siden spurte en annen nabo henne om hvilken klasse gutten skulle begynne i. Da svarte hun at han skulle begynne på førskolen eller i første klasse, de hadde ikke bestemt seg helt enda... Huh?? Man kan faktisk ikke hoppe over førskolen, den er obligatorisk! Den andre naboen bare så på oss med et stort spørsmålstegn i ansiktet, han skjønte heller ikke hva hun snakket om. Gutten hennes kan lese ja, men han kan ikke skrive og han snakker langt fra rent. Sånt pjatt som dette kommer støtt og stadig fra den kanten og jeg kjenner at jeg blir helt matt av å høre på. Prøver å ha så lite som mulig med henne å gjøre, men hun vil bare ikke forstå. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, tror jeg bare måtte dele det for å få det ut av systemet. Enkelte mennesker er bare helt merkelige... 4
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 Hvorfor skal man ikke spise normalt mens man ammer og hvorfor skal unger holde seg unna vanlig hvete til de er 3 år? Aldri hørt om før. Herregud...så henne for meg. Typisk hysterisk mor og garantert kjerring i stilen. Typen som ikke tar på seg maskara engang og bare daffer rundt i joggis fordi hun ofrer all sin tid på ungene. 2
Bimle Skrevet 21. juni 2019 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2019 23 minutter siden, SupaWoman skrev: Hvorfor skal man ikke spise normalt mens man ammer og hvorfor skal unger holde seg unna vanlig hvete til de er 3 år? Aldri hørt om før. Herregud...så henne for meg. Typisk hysterisk mor og garantert kjerring i stilen. Typen som ikke tar på seg maskara engang og bare daffer rundt i joggis fordi hun ofrer all sin tid på ungene. Jeg skjønner det absolutt ikke. Kan ikke drikke kaffe eller alkohol heller da, i tilfelle barnet vil smake??? Hun ville faktisk at hele familien skulle bli glutenfri, men da satte mannen hennes ned foten. 1
Djungelvrål Skrevet 21. juni 2019 #5 Skrevet 21. juni 2019 4 minutter siden, Bimle skrev: Jeg skjønner det absolutt ikke. Kan ikke drikke kaffe eller alkohol heller da, i tilfelle barnet vil smake??? Hun ville faktisk at hele familien skulle bli glutenfri, men da satte mannen hennes ned foten. Hun er sikkert av typen som ikke har alkohol i huset engang før barna er voksne! Men spør henne om hun i det hele tatt vet hva gluten er?
Bimle Skrevet 21. juni 2019 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2019 1 minutt siden, SupaWoman skrev: Hun er sikkert av typen som ikke har alkohol i huset engang før barna er voksne! Men spør henne om hun i det hele tatt vet hva gluten er? Vet du, den diskusjonen orker jeg ikke engang tanken på å åpne. 1
Bimle Skrevet 21. juni 2019 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortell mer! 😂 Anonymkode: f5bdf...df3 Hmmm.. akkurat nå kommer jeg bare på at frem til minstemann var ca 8 mnd så la hun seg klokken KVART OVER FEM! Så klaget moren på at datteren våknet så tidlig på morgenen... jeeeez!!
Bimle Skrevet 21. juni 2019 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2019 Akkurat nå, Bimle skrev: Hmmm.. akkurat nå kommer jeg bare på at frem til minstemann var ca 8 mnd så la hun seg klokken KVART OVER FEM! Så klaget moren på at datteren våknet så tidlig på morgenen... jeeeez!! Men forresten, datteren måtte legge seg så tidlig fordi moren skulle ha sønn/mamma tid. Da fikk broren en hel time med moren til å leke pedagogiske leker med henne... 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 Så hun er amerikansk? Det forklarer vel saken. Anonymkode: 1f0b9...766 2
TulleJenny Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 Hahaha, når jeg leste at hun er amerikansk så tenkte jeg bare "ahaa, selvfølgelig" 😂 1
Bimle Skrevet 22. juni 2019 Forfatter #12 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, TulleJenny skrev: Hahaha, når jeg leste at hun er amerikansk så tenkte jeg bare "ahaa, selvfølgelig" 😂 Amerikanerne er jo stort sett veldig rare, men denne kvinnen gjør meg bare helt stum! Lurer på hva som foregår i topplokket hennes! Mannen hennes har to barn fra før og de omtaler hun som sine barn. «Vår datter er her» etc. Men hun har et elendig forhold til disse barna og det er et sterkt sjalusiforhold mellom henne og bonusdatteren for ektemann/pappas oppmerksomhet. Helt merkelig hele greien spør du meg. 2
Gjest kulLama Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 Dette høres nesten ut som et Dr.phil program om noen år. Stakkars unger .
Bimle Skrevet 22. juni 2019 Forfatter #14 Skrevet 22. juni 2019 3 timer siden, Ensomlama skrev: Dette høres nesten ut som et Dr.phil program om noen år. Stakkars unger . Veldig enig! Datteren som kjemper om oppmerksomheten er forresten 25, så heldigvis ikke et lite barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå