Gå til innhold

Stikking i hodet, kun på ene siden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært plaget med dette i rundt 10 år. I perioder som kan vare fra 2 uker til flere mnd så skjer dette mange ganger ila av dagen. Smerten sitter alltid på samme sted. En intens stikking som gjør vondt, intensiteten på smertene varierer. Har alltid tenkt at det er en form for hodepine. Men etter å vært plaget hele vinteren og frem til nå så har jeg begynt å tenke at det kan være hjernesvulst. Et dette tegn på hjernesvulst? Jeg liker ikke å bry legen med ingenting om dere skjønner, og så er jeg nok innerst inne redd for at det faktisk er en svulst som for meg disse plagene:(

Anonymkode: 737f9...a9f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vært plaget med dette i rundt 10 år. I perioder som kan vare fra 2 uker til flere mnd så skjer dette mange ganger ila av dagen. Smerten sitter alltid på samme sted. En intens stikking som gjør vondt, intensiteten på smertene varierer. Har alltid tenkt at det er en form for hodepine. Men etter å vært plaget hele vinteren og frem til nå så har jeg begynt å tenke at det kan være hjernesvulst. Et dette tegn på hjernesvulst? Jeg liker ikke å bry legen med ingenting om dere skjønner, og så er jeg nok innerst inne redd for at det faktisk er en svulst som for meg disse plagene:(

Hvis du har hatt en hjernesvulst i ti år hadde du nok vært død. At du velger KG fremfor lege er noe snodig. Jeg skal prøve å være diplomatisk og rolig når jeg ber deg om å GÅ TIL EN LEGE! 

• Liker 1
Gjest Krampus
Skrevet

Har det samme. Legen sier det er en form for migrene. I mitt tilfelle blir det trigget av lesing på skjerm. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjansen er nok aller størst for at du har cervikogen hodepine (nakkehodepine) på grunn av stramme nakkemuskler. Er du mye stresset? Anspent? Plages du ellers med nakken?

Dra gjerne til legen for å sjekke nøyere, men hodepine er såvidt jeg vet sjeldent tegn på hjernesvulst.

Anonymkode: a4cfa...300

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå til legen.

- End of discussion

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev:

Hvis du har hatt en hjernesvulst i ti år hadde du nok vært død.

Ikke nødvendigvis. Svulster kan også være godartede og gi masse trøbbel uten å ta livet av deg.

Anonymkode: a4cfa...300

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, batcat skrev:

Har det samme. Legen sier det er en form for migrene. I mitt tilfelle blir det trigget av lesing på skjerm. 

Takk. Har du tatt CT av hodet noen gang? Får du medikamenter for problemet?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Svulster kan også være godartede og gi masse trøbbel uten å ta livet av deg.

Det aller fleste poenger i livet kan gjerne starte med; ikke nødvendigvis. Åpenbart:)

Gjest Krampus
Skrevet

Tar ikke medisiner for det. Det gjør bare vondt en liten stund. Trenger ikke ct. Har ikke symptomer på svulst. 

AnonymBruker
Skrevet

Går du på noen medisiner? Den ene medisiner jeg bruker, gir stikkinger i hodet og fingrene innimellom. Hadde aldri hatt der før jeg begynnte på de medisinene. 

Anonymkode: fa147...8d5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du på noen medisiner? Den ene medisiner jeg bruker, gir stikkinger i hodet og fingrene innimellom. Hadde aldri hatt der før jeg begynnte på de medisinene. 

Anonymkode: fa147...8d5

Bruker ingen. TS

AnonymBruker
Skrevet

Trigeminusnevralgi. Sjekk det ut. Jeg har det. Finnes grupper på face

Anonymkode: 8d6a6...491

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trigeminusnevralgi. Sjekk det ut. Jeg har det. Finnes grupper på face

Er ikke det smerter i ei nerve rundt kjeven? 

AnonymBruker
Skrevet

Navnet kommer av at det er en trillingnerve. Øye nese kjeve tenner og tinning kan affekteres. Les litt om d. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Navnet kommer av at det er en trillingnerve. Øye nese kjeve tenner og tinning kan affekteres. Les litt om d. 

Lesten litt om det, er samme symptomer, men smertene mine sitter i hodet. Ti cm over øret og på linje med bakre del av øret. TS

AnonymBruker
Skrevet

Du kan google «ice pick headache», «jabs and jolt syndrome», «ideopathic stabbing headache» og «primary stabbing headache». Det finnes visst ikke gode oversettelser til norsk, men du kommer innom norske sider også, med medikamentene. Leger har generelt lite kunnskap om dette. 

Jeg har det selv og det er nærmest invalidiserende mens det står på. Jeg utvikler dessuten en slags sekundærhodepine i tillegg fordi jeg automatisk spenner alle muskler når stikkene kommer. Men hos meg varer det sjelden mer enn 3 døgn om gangen, med varierende intervaller, alt fra mange ganger i minuttet til mange minutter i mellom. 

Anonymkode: 8f16e...b7d

AnonymBruker
Skrevet

Medikamentråd skulle det være. 

Anonymkode: 8f16e...b7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...