Gå til innhold

Kjæresten (mann) sliter med å få orgasme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et relativt nytt forhold med en fantastisk mann. Vi har god sex (synes jeg), og jeg får som regel orgasme hver gang, men det får ikke han. Jeg vil tippe at han får orgasme ca. 1 av 10 ganger vi har sex. Dette er helt nytt for meg, og jeg har aldri vært i et forhold med en mann som strever med dette.

Jeg er opptatt av å kommunisere om dette, og har prøvd å prate om dette med han. Jeg spør om det er noe jeg kan gjøre annerledes, om det er noe han spesielt tenner på, hva han vil jeg skal gjøre for å hjelpe han, men han svarer bare at det ikke er noe spesielt jeg kan gjøre.

Jeg har også prøvd å la det ligge, ved å ikke snakke noe særlig om det, i tilfelle det gjør at han føler et press om å komme. 

Noen ganger så kommer han nesten, men klarer ikke helt å komme helt i mål. Det har også hendt at han har fått ekstrem hodepine akkurat idet han føler at han kan få en orgasme. I forhold til dette har jeg foreslått at han bør gå til legen, fordi jeg tenker at dette ikke høres bra ut! Han sier at det er fordi han strever med vondt i nakken, og at det hjelper hvis han får behandling innimellom.

Noen ganger kan jeg bli usikker på meg selv, at jeg ikke er god nok i senga, ikke tenner han nok osv. ,men han sier at dette ikke er tilfelle, og jeg velger å tro på han når han sier det.

Jeg er ikke spesielt vill når det kommer til sex selv (tror jeg er ganske innenfor normalen), men opplever han som mer sjenert enn meg selv. Jeg har opplevd han som litt uerfaren seksuelt sett, selv om han har flere lange forhold bak seg. Han er ganske konservativ, og vi har ennå ikke hatt sex utenfor soverommet ( han leder oss alltid dit, selv om jeg ikke har noe i mot å ha sex andre steder i huset). Da jeg foreslo at han kunne rive av meg trusa f.eks., ble han helt paff, og svarte at det gikk jo ikke an! Kan det være at han er sjenert rett og slett? Og ikke tør å slippe helt opp kontrollen?

Det virker som om å sjeldent få orgasme er normalen for han. Han sier bare at det er sånn han er. Så lenge det er greit for han, så bør jo ikke jeg stresse noe med det kanskje, men jeg føler liksom at noe mangler litt i sexlivet vårt..

Er det noen menn der som har samme problem, som kan fortelle meg litt om dette? Eventuelt noen tips til hvordan jeg som kjæreste kan hjelpe til/være støttende?

Noen damer her som har menn som strever med dette?

Anonymkode: d6e91...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i et relativt nytt forhold med en fantastisk mann. Vi har god sex (synes jeg), og jeg får som regel orgasme hver gang, men det får ikke han. Jeg vil tippe at han får orgasme ca. 1 av 10 ganger vi har sex. Dette er helt nytt for meg, og jeg har aldri vært i et forhold med en mann som strever med dette.

Jeg er opptatt av å kommunisere om dette, og har prøvd å prate om dette med han. Jeg spør om det er noe jeg kan gjøre annerledes, om det er noe han spesielt tenner på, hva han vil jeg skal gjøre for å hjelpe han, men han svarer bare at det ikke er noe spesielt jeg kan gjøre.

Jeg har også prøvd å la det ligge, ved å ikke snakke noe særlig om det, i tilfelle det gjør at han føler et press om å komme. 

Noen ganger så kommer han nesten, men klarer ikke helt å komme helt i mål. Det har også hendt at han har fått ekstrem hodepine akkurat idet han føler at han kan få en orgasme. I forhold til dette har jeg foreslått at han bør gå til legen, fordi jeg tenker at dette ikke høres bra ut! Han sier at det er fordi han strever med vondt i nakken, og at det hjelper hvis han får behandling innimellom.

Noen ganger kan jeg bli usikker på meg selv, at jeg ikke er god nok i senga, ikke tenner han nok osv. ,men han sier at dette ikke er tilfelle, og jeg velger å tro på han når han sier det.

Jeg er ikke spesielt vill når det kommer til sex selv (tror jeg er ganske innenfor normalen), men opplever han som mer sjenert enn meg selv. Jeg har opplevd han som litt uerfaren seksuelt sett, selv om han har flere lange forhold bak seg. Han er ganske konservativ, og vi har ennå ikke hatt sex utenfor soverommet ( han leder oss alltid dit, selv om jeg ikke har noe i mot å ha sex andre steder i huset). Da jeg foreslo at han kunne rive av meg trusa f.eks., ble han helt paff, og svarte at det gikk jo ikke an! Kan det være at han er sjenert rett og slett? Og ikke tør å slippe helt opp kontrollen?

Det virker som om å sjeldent få orgasme er normalen for han. Han sier bare at det er sånn han er. Så lenge det er greit for han, så bør jo ikke jeg stresse noe med det kanskje, men jeg føler liksom at noe mangler litt i sexlivet vårt..

Er det noen menn der som har samme problem, som kan fortelle meg litt om dette? Eventuelt noen tips til hvordan jeg som kjæreste kan hjelpe til/være støttende?

Noen damer her som har menn som strever med dette?

Anonymkode: d6e91...d77

Har han haft en dårlig oplevelse med sex? Kan nok ikke slippe sig løs. Det kan være at hovedepinen er svaret,så forbinder han udløsning med smerte.

Skrevet
2 minutter siden, Goodolddays skrev:

Har han haft en dårlig oplevelse med sex? Kan nok ikke slippe sig løs. Det kan være at hovedepinen er svaret,så forbinder han udløsning med smerte.

Massage før sex?

AnonymBruker
Skrevet

Ganske uvanlig, må nesten være psykisk vil jeg tro. Har du prøvd å ligge med han etter et glass vin? Det hjelper kanskje på hemningene. Ville vært forsiktig med å snakke så mye om det, kanskje han føler mer press da.

Det er ikke deg i hvert fall, de fleste menn kan lett få orgasme uavhengig av hva dama foretar seg i senga.

Hvor lenge varer sexen? Hvis det blir for langvarig kan det gjøre han mindre sensitiv. 

Anonymkode: 95d25...7c8

• Liker 1
Skrevet

Så flink du er. Du beskriver det godt. Vi må selvfølgelig tenke på at alle er forskjellige og noen, menn som kvinner, kan slite med å få orgasme.  
Mye av det sekundære du beskriver virker stressrelatert, og det virker som om du tenker det samme. Plutselige hodepiner og slikt. Det er klart at dersom man først har en del slike ting under sex, så gleder man seg kanskje mindre til sex og har tankene et annet sted også under akten.

Han er kanskje litt for sjenerert til å onanere med deg? At du kunne kose med pungen hans mens han onanerte. At han kan kysse brystene dine eller skrittet ditt mens han onanerer. Kommer an på hva han liker. Men jeg tenker det hadde vært flott hvis han kunne gjøre det. 

Jeg skjønner savnet ditt. Jeg tenker at første steg er at dere begge føler at dere gleder dere til sex (ikke nødvendigvis samleie). Under her er også at det ikke er press mot orgasme. Og så er det kommunikasjon derifra. 

Jeg synes det er fint at du "åpner dører". Kanskje han blir mindre sjenert etterhvert. Det kan jo hende at løsningen ligger i at du har på deg strømpeholder, at du kjører på med litt tøsesminke, at han har en buttplugg i rumpa, at dere bruker litt slike elskovskremer som kan kjøpes på sexbutikk osv osv. Men i et godt forhold har dere god tid på å finne ut av slike ting.

Skrevet
1 hour ago, Loff77 said:

Hææ??

Er vel ikke helt unormalt å få orgasme i det man kommer??;)

Skulle stå hodepine

Skrevet

Prestasjonsangst. Han vil for mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn mann en periode, og han sa selv at det var nerver. Han hadde onanert opptil fem ganger om dagen før han traff meg og han kom aldri! Bortsett fra en gang, da jeg fikk han til å onanere foran meg. Men det ville han ikke senere.

Det var andre grunner til at det ble så kortvarig, så han rakk aldri å bli trygg nok til å komme. Men jeg visste jo at han hadde det i seg. Det var mye lettere når han sa hvorfor ellers hadde jeg lurt som deg, på om jeg ikke tente han nok e.l.

Så åpenhet er viktig!

Anonymkode: 386bc...20f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men over:

Han kom altså aldri sammen med meg, men gjorde det når han onanerte alene. Og den ene gangen han onanerte med meg.

Anonymkode: 386bc...20f

AnonymBruker
Skrevet

Det som teller er at kvinnen for orgasme.

Anonymkode: 4b651...b57

AnonymBruker
Skrevet

Må være psykisk. Er selv mann og kommer hver gang forholdsvis lett. Må som regel holde litt igjen for å få med kona😎 Men enkelte ganger om hun kommer raskt kan jeg slite litt. Jeg kommer alltid men det tar lenger tid. Det sitter definitivt i hodet. Så kanskje du kan bidra på ett eller annet vis med å redusere hans prestasjonsangst og gjøre det mer avslappet. 

Anonymkode: ef643...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Nerver. Min fikk også hodepine ved orgasme i starten av forholdet. Det går seg til når han blir tryggere på deg☺️

Anonymkode: 9d848...e6d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et forhold i to år med en sånn mann, og han kom aldri uansett hva vi gjorde. Den eneste måten han kunne komme på var ved å onanere alene. Han klarte ikke å onanere sammen med meg, var for sjenert til det. Han hadde vært i et ekteskap uten sex i mange år før han ble skilt, og hadde da bare onanert i alle disse årene. Tror det hadde mye med det å gjøre for han onanerte veldig hardt sa han, i tillegg tror jeg det kanskje var nerver og prestasjonsangst også. Men jeg tror hovedårsaken var årelang og hardhendt onani, og at det gjorde at han var blitt alt for vant til veldig hard stimulering. Jeg ble utrolig lei av det, så var en lettelse sånn sett når det ble slutt, selv om det var andre grunner for at forholdet ikke gikk i lengden da. 

Anonymkode: 9cd1a...9fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...