Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått innvilget trygd fra og med neste måned og jeg blir litt forvirret over skattekortet mitt. Jeg har tabellkort sånn som jeg har skjønt det og det er tabell 7100. Men når jeg trykker på info om det for å lese mer, så står det lenger ned på siden 32% skal trekkes. 32% trekker mer enn hva tabell trekket gjør. Men det står også skatt på hovedinntekt er 7100 i følge tabellen. Og siden trygden blir hovedinntekten, så skal tabellen brukes? Skatt og alt som har med det å gjøre er ikke helt min sterke side🤔 Alt det har gått automatisk i nesten alle år. 

Anonymkode: f0eee...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når trygden er hovedinntekt blir det tabelltrekk på denne ja. 

Eventuelle andre inntekter blir det prosenttrekk på.

AnonymBruker
Skrevet

Du må si fra til nav at du vil fortsette å trekke etter tabell. Når du går over på uføretrygd begynner nav å trekke etter prosenttrekk. Endringer gjelder fra neste måned så du burde si fra ganske fort. De vil ha det skriftlig tror jeg, du kan sende beskjed på ditt nav. 

Anonymkode: 9e342...80b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må si fra til nav at du vil fortsette å trekke etter tabell. Når du går over på uføretrygd begynner nav å trekke etter prosenttrekk. Endringer gjelder fra neste måned så du burde si fra ganske fort. De vil ha det skriftlig tror jeg, du kan sende beskjed på ditt nav. 

Anonymkode: 9e342...80b

Takk for svar. Har nå sendt melding om at de skal fortsette å trekke etter tabell. Får håpe de gjør det da...

Anonymkode: f0eee...931

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...