Tataa Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 (endret) Heisann! Jeg skrev under på en leiekontrakt på en leilighet, fikk nøkkelen samme dag. To dager etter reiste jeg til leiligheten for å se og ta mål. Da fant jeg en haug med maur på kjøkkenet og at leiligheten var særdeles dårlig vasket ut. Mat bak kjøleskapet, sluk full av hår.. til og med negl på gulvet... Nå har jeg veldig lyst å trekke meg fra denne avtalen før jeg har flyttet inn. Føler meg lurt og at kontrakten ble skrevet under på feil grunnlag. Det er 3 måneders oppsigelse, men dette har jeg dessverre ikke råd til å dekke. Er en alenemor og jeg studerer. Hvordan ville dere gått fram? Takk for alle svar! Endret 21. juni 2019 av Tataa
Dumi Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 Du så ikke leiligheten før du skrev under kontrakten? Beklager, men du må nok forholde deg til de tre måneders oppsigelsetid. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 Krev bedre vask og fiks av maurproblem. Dette må du gjøre så snart som mulig, egentlig rett etter at du oppdaget det. Hvis utleier fikser dette kan du nok ikke heve kontrakt. Anonymkode: d17b1...235 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 Dette er ting som utleier kan fikse. har du ikke sjekket leiligheten før du signerte kontrakt?? Anonymkode: a794c...865 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #5 Skrevet 21. juni 2019 Få utleier til å fikse de nevnte tingene. Du må forholde deg i kontrakten nå når den er signert. Anonymkode: ac219...7ad 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #6 Skrevet 21. juni 2019 Dårlig renhold før innflyttning er absolutt ingen grunn for å heve kontrakt. Dårlig vasking må du klage på øyeblikkelig så utleier får sjanse til å rette opp. Det samme med maur, her må du si i fra til utleier så utleier kan utbedre. Basert på det du skriver her så er det ikke noe som tilsier at kontrakten er skrevet under på feil grunnlag. Du har selv valgt å skriver under og overta en usett leilighet. Ønsker du likevel ikke flytte inn, så må du si opp, og forholde deg til avtalen. Det kan være utleier lar deg slippe oppsigelsestiden dersom du er behjelpelig med å finne ny leietaker, og det kan være utleier holder deg til kontrakten du selv har godtatt og skrevet under på, og krever leie ut oppsigelsestiden. Anonymkode: 793a1...0f2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå