Gå til innhold

Avskyelig greier...kropp altså

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Feita

sitter her foran PC og ser ned på meg selv. har nettop dusja og nå sitter jeg her og luft tørker. Har håndkle rundt meg men det dekkker ikke stort av denne enorme fæle kroppen her. masse store bilringer og valker og puppene hanger langt ned og ut til sidene. rompa for brei til stolen, ja heele meg for brei til stolen . det tyter masse fett ut overalt og de enorme lårene. det er grusomt å være så overvektig som jeg er.... men jeg klarer ikke slutte å spise, jeg er så sulten hele tia og deprimert...jeg vil ikke gå ut, folk stirrer på meg og jeg føler meg latterligjort og nå vil jeg bare dø . jeg vil ikke være et berg. jeg er så grusomt feit og sliten og kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke innlogget...

Jeg var også sånn.

Deprimert, feit og avskyelig. Og pga det gikk jeg aldri ut.

Jeg tok meg en tur til en psykolog. Nå, 1mnd senere går jeg ut, har gått ned 2 kg og er i bedre humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
:klem: Høres vondt ut å føle slik. Jeg tror du trenger noen å snakke med, gjerne en psykolog. Å stenge seg inne hjelper ingenting, men jeg skjønner at det er vanskelig for deg å ta steget ut blandt folk. Hadde du klart å gå deg en tur hver dag, ville kanskje humøret bli bedre. Du vil også komme i bedre form og som bivirkning går du kanskje ned noen kilo også :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du er like mye verdt som menneske, uansett hvilken fasong kroppen din har.

Har du snakka med legen om problemene du har, og om det finnes hjelp i helsevesenet du kan få?

Du må bero deg på langsiktige grunnleggende livsstilsendringer, det er det eneste som hjelper, tror jeg. Mer trim, nytt kosthold, annen mat, andre spisevaner.

Du kan velge mellom å sitte hjemme og synes synd på deg selv, eller du kan velge å gripe fatt i problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei du :-)

Begynn å trene. vet det er ikke lett. Har vært der, ikke som veldig stor, men med astma. Orket ikke gå ut.Alt ble ett pes.

Til slutt fikk jeg beskjed av legen at NÅ bør du begynne å bevege deg for det kan bedre astmaen din.

Det som nå har skjedd siden jul er følgende. Er mye bedre form, kan presse meg nå uten så mye ventolin som før.

Har en litt fastere kropp.

Har ikke gått ned mer enn to kilo.

Prøv å fokuser treningen, spisingen på at du gjør det for at kroppen din skal få det bra. Ikke for at nå skal jeg bli syltynn.

Er du stor som du beskriver deg, så tenk to år frem i tid. Det går ikke på noen mnd dette. Men fokuser lengre frem.

Tror veldig mange går i den fellen , jo fortere ned i vekt jo bedre. men man ødelegger seg jo bare da.

begynn å trene i dag. En liten tur på kvelden eller tidlligere på morgenen. Så øker du tiden mer ogs mer for hver andre eller tredje dag.

Gå en plass der du vet det er lite folk.

Prøv så vet jeg du klarer det, og enig med de andre her. Bestill time hos en psykolog.

Bruk oss her inne som støttespillere. Vi kjenner deg ikke, men kan allikevel gi deg velmente råd og støtte på veien til ett rikere liv.

Hilsen Meg

Lykke til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si at e tenke på dæ:) Prøv å kom deg ut i frisk luft hver dag, gå tur, se om det hjelper:) Lykke til! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... det det var deprimerende å lese om deg. Du er kommet i en ond sirkel som du kanskje må få hjelp til å komme ut av. Ser ut til at du har gitt opp og da er det om å gjøre at du får hjelp til å bryte ut av det. Send meg gjerne en pm om du vil, jeg har slitt med mye av det du gjør nå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil anbefale deg å få litt starthjelp. Snakk med legen din. Kanskje få henvisning til fysioterapeut, dietetiker, psykolog og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Ikke lett å komme igang med de store treningsaktivitetene når man føler seg slik som du gjør. Skjønner det. Kanskje du ikke engang har lyst til å forandre på noe?

Resten av svaret mitt baserer seg på at du vil gjøre noe med situasjonen, så det kan du lese en dag du føler for det.

Mange som skal forbedre helsa starter med store ting. Melder seg inn på Sats og står i. Og slutter.

Så hvorfor ikke starte med litt mindre ting?

Alt du gjør hver eneste dag påvirker vekta di.

Hvis du går litt mer hver dag så vil det vises.

Hvis du tar i litt ekstra mye når du gjør rent så forbrenner du mer. Hvis du velger bort godis med vanlig mat så gjør også det et stort utslag.

I begynnelsen, glem alle planer om hva du skal gjøre neste måned.

Begynn å gjøre noe i stedet. Nå. Akkurat nå.

Spis en sunn lunsj i dag. Gå en ekstra omvei til butikken. Når du står i butikken og skal kjøpe godis, så utsett det. Ikke bestem deg for hvor lenge du skal utsette det, men gjør det i dag.

I morgen tar du nye valg.

Ønsker deg lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Du er like mye verdt som menneske, uansett hvilken fasong kroppen din har.

Har du snakka med legen om problemene du har, og om det finnes hjelp i helsevesenet du kan få?

Du må bero deg på langsiktige grunnleggende livsstilsendringer, det er det eneste som hjelper, tror jeg. Mer trim, nytt kosthold, annen mat, andre spisevaner.

Du kan velge mellom å sitte hjemme og synes synd på deg selv, eller du kan velge å gripe fatt i problemene.

Godt skrevet Hixerbear.. signerer denne jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta tak i ditt eget liv!! Du er selv ansvarlig for ditt eget liv. Du må ikke gjøre deg selv til et offer, bure deg inne, spise og se på valkene.

Si til deg selv at "Fy f*** nå skal jeg gjøre noe!! Det er bare meg som kan gjøre ting bedre!!"

F.eks Gå tur, og funder over hvorfor du spiser. Gå deg en tur hver dag.

Lykke til! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

:hug:

Jeg er helt enig med Hixerbear, du er verdt like mye uansett hvilken fasong du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...