Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 22.59, Made4u skrev:

Psykriatrien kan beskrive slike tilfeller, kanskje du er nær å både høre og se ting som ikke eksisterer, går det for langt så er det bekymringsverdig og du kan trenge hjelp.

Her har det kommet ting på bilder/foto, helt tydelig. Det er vel neppe hallusinasjon. Forøvrig det eneste jeg har opplevd som kan kalles overnaturlig.

Anonymkode: 044e8...f1f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjenferd vet jeg ikke helt, men noen koker iallefall kaffe her på natta. Og det står en hund i trappa noen ganger, men vi har ikke hund...så det finnes vel mer mellom himmel og jord som vi ikke vet....

Anonymkode: 1799e...44f

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet

Nei tror ikke på gjenferd og sånt. Enkelt og greit fordi det er umulig at det fins. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjenferd vet jeg ikke helt, men noen koker iallefall kaffe her på natta. Og det står en hund i trappa noen ganger, men vi har ikke hund...så det finnes vel mer mellom himmel og jord som vi ikke vet....

Hvem koker kaffe om natten? 

Anonymkode: 96deb...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Gjenferd er liksom litt negativt ladet. Hva med ånder / energier fra åndeverden ? 

• Liker 1
Gjest Made4u
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her har det kommet ting på bilder/foto, helt tydelig. Det er vel neppe hallusinasjon. Forøvrig det eneste jeg har opplevd som kan kalles overnaturlig.

Ser gjerne noen eksempler på det om du kan poste det...

Hva gjelder foto så er det for min del en interesse, jeg vet derfra at foto kan lure enn, altså at man på et bilde kan se ting man ikke forventet å skulle se (men som har sine forklaringer i det fototekniske like vel)...

Er utallige eksempler på bilder tatt av diverse fenomener, som fotografer har kunnet forklare at hvorfor resultatet ble som det ble, eller om ikke dem så metreologer, fysikere eller astronomer etc. har kunnet forklare. Sågar dem som har studert lyd og har kunnskaper om lydbølger har jeg sett at forklare fotografiske fenomen, men mest av alt handler det om lys og ikke minst stråling.

Trolig vil det du opplever på bildene være mulig å forklare, sant nå er jeg bare hobbyfotograf så selv er det begrenset hvor mye kunnskap jeg har om det, men har lest om en god del fototekniske fenomener da så kanskje er det noe jeg kan kjenne igjen.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem koker kaffe om natten? 

Om jeg bare visste det. Det lukter så kaffe her enkelte netter, og jeg er ikke den eneste som har kjent det. Og vi bor langt unna noe kaffebrenneri....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man lukter ting som ikke er der kan ha en annen forklaring, epilepsi f.eks

Anonymkode: a07ce...ff2

Gjest Made4u
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt i gamle dager, eller nå for dem som benytter film og ikke har digitale fotoapparater med sensor, så var fenomenene mange... Dette fordi filmen kunne bli dobbelteksponert bl.a., eller delvis dobbelteksponert, noe som kunne lure mange.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man lukter ting som ikke er der kan ha en annen forklaring, epilepsi f.eks

Så du mener at 4 mennesker kan kjenne lukt av kokt kaffe samtidig midt i svarte natt, så har alle epilepsi? Tror ikke det, gitt....

• Liker 4
Skrevet

Er masse ånder i leiligheten min. De slenger madrassen på senga hver natt. Glad jeg skal flytte 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at 4 mennesker kan kjenne lukt av kokt kaffe samtidig midt i svarte natt, så har alle epilepsi? Tror ikke det, gitt....

Ikke kaffe, men at det lukter svidd/brent. Visste ikke at det var kaffe det var snakk om.. Merkelig.. Er det veldig sterk lukt eller bare sånn ''faint'' ?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kaffe, men at det lukter svidd/brent. Visste ikke at det var kaffe det var snakk om.. Merkelig.. Er det veldig sterk lukt eller bare sånn ''faint'' ?

Det lukter som nykokt kaffe. Jeg har til og med stått opp for å se etter om noen har kokt kaffe. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det lukter som nykokt kaffe. Jeg har til og med stått opp for å se etter om noen har kokt kaffe. 

Synes du det er uhyggelig? Tenker du å gjøre noe med det, f.eks kontakte noen som kan hjelpe

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror på gjenferd. Skulle ønske jeg ikke gjorde det. 

Anonymkode: 00776...4a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal fortelle noe merkelig jeg opplevde for mange år tilbake. Leide en leilighet med venninna mi på den tiden. En kveld så satt jeg på sengekanten før jeg skulle legge meg, plutselig ser jeg døra inn til et lite kott på rommet begynte å åpne seg litt. Rakk akkurat å tenke at det sikkert bare var trekk eller noe, før plutselig radiovekkerklokka mi skrudde seg på og begynte å suse. Da ble jeg så redd at jeg tok med meg madrassen og la meg inne på rommet til min venninne. Da plutselig får hun melding på tlf fra et ukjent nummer som ikke var registrert hvor det sto < hvem skal til hvem?>

Dette kommer jeg aldri til å glemme, og vi lurer fortsatt hva som var forklaringen på dette. Hvis det finnes gjenferd så tviler jeg på at de kan sende meldinger 😊 Opplevde aldri noe annet uforklarlig i denne leiligheten.

Anonymkode: 30f84...30e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror på gjenferd. Skulle ønske jeg ikke gjorde det. 

Anonymkode: 00776...4a4

Men det betyr jo at man ikke dør etter døden???

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er mest overtroisk?

- Den som tror at menneskeskapte mekaniske innretninger kan registrere alt som fins

- Den som tror at det finnes mye som ikke kan registreres slik

Vitenskapen kan bare gi de sistnevnte rett, for det aller meste av det som er eksisterende virkelighet er umulig å registrere med den teknologi vi har i dag. Det som kan måles, veies, tas bilde av, registreres med de mest fintfølende instrumenter som er lagd, kartlegges og settes navn på, utgjør bare en liten brøkdel av alt som faktisk eksisterer.

Det finnes ingen mekanikk eller teknologi som kan oppfatte alt hva et menneske oppfatter. Det er lurt å huske at slike ting kun er verktøy lagd av mennesker, de er ikke altseende eller allvitende, men ting som har sin begrensing.

Når man er klar over dette, begynner man å forstå at det virkelig er mye gåtefullt mellom himmel og jord. Nøyaktig hva som fins, vet vi faktisk ikke med sikkerhet. Det logiske er å forholde seg nysgjerrig, granskende og åpen for muligheter.

Anonymkode: 6e1d7...7f6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...