Gjest Made4u Skrevet 22. juni 2019 #21 Skrevet 22. juni 2019 13 minutter siden, Juks skrev: Hold deg for god til å spre sprøyt i denne tråden. Det finnes ingen dokumentasjon for, nei, men det finnes heller ingen dokumentasjon imot. Hvorfor skal du være en fasit da? Især når du skal kommentere hendelser til en person du ikke kjenner til. Er mange i denne tråden som både har sett, hørt og opplevd. Psykiatrien har sikkert en diagnose for virkelighetsfornektelse også. Kanskje du bør være bekymret for dette. Dokumentasjon imot? Er vel ikke nødvendig å dokumentere noe som ikke eksisterer, er dem som mener at det gjør det som har noe å dokumentere. Logikk er kanskje ikke din sterke side, siden du ber om dokumentasjon på noe som ikke er reelt-
Gjest Juks Skrevet 22. juni 2019 #22 Skrevet 22. juni 2019 3 minutter siden, Made4u skrev: Dokumentasjon imot? Er vel ikke nødvendig å dokumentere noe som ikke eksisterer, er dem som mener at det gjør det som har noe å dokumentere. Logikk er kanskje ikke din sterke side, siden du ber om dokumentasjon på noe som ikke er reelt- Den positivistiske tankegangen din om logikk er null verd for meg i denne diskusjonen. Alt er faktisk ikke logiskt, svart eller hvitt, eller har fasit. Og du aner ikke hva du kommenterer imot. Du får leve i tro om at vi som opplever ting mangler diagnose. Poenget ditt er tatt. Og jeg gidder ikke bruke en kcal på å diskutere det med noen som tror dem vet alt. God kveld videre til deg.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #23 Skrevet 22. juni 2019 13 minutter siden, Made4u skrev: Dokumentasjon imot? Er vel ikke nødvendig å dokumentere noe som ikke eksisterer, er dem som mener at det gjør det som har noe å dokumentere. Logikk er kanskje ikke din sterke side, siden du ber om dokumentasjon på noe som ikke er reelt- Hvorfor skal noen gidde å dokumentere noe som helst for deg? Jeg bryr meg virkelig ikke om hva du eller andre folk tror på eller ikke tror på. Denne tråden handler altså ikke om beviser, og du har svart at du ikke tror på gjenferd, så takk og farvel til deg. Anonymkode: 5c3d2...6b1 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #24 Skrevet 23. juni 2019 3 timer siden, Made4u skrev: Dokumentasjon imot? Er vel ikke nødvendig å dokumentere noe som ikke eksisterer, er dem som mener at det gjør det som har noe å dokumentere. Logikk er kanskje ikke din sterke side, siden du ber om dokumentasjon på noe som ikke er reelt- Har du sunn fornuft? Kan du se/føle eller kjenne sunn fornuft? Nei? Da har du ikke sunn fornuft. Jeg synes det er merkelig å være bastant på noe man egentlig ikke vet noe om. Du kan ikke bevise at det du sier stemmer heller for det er det jo egentlig ingen som kan. Når folk er så bastante så tenker jeg gud hjelpe hvor enkel er man? Anonymkode: 02a83...06f 5
Gjest 007_008_007 Skrevet 23. juni 2019 #25 Skrevet 23. juni 2019 (endret) På 21.6.2019 den 15.33, AnonymBruker skrev: Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: c2186...c65 Min erfaring er at folk som tror på spøkelser også tror på konspirasjonsteorier og finner mønstre der det ikke er noen. Kvinner og menn som påstår at de kjenner energier har en tendens til å ha histrioniske og dramatiserende personlighetstrekk. Altså et forsøk på å bli oppfattet som spesielle. Endret 23. juni 2019 av 007_008_007
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #26 Skrevet 23. juni 2019 Med billioner av mobil telefoner med høykvalitets-kamera i hele verden, skulle man tro at noen hadde fått en klar video av et gjenferd til nå, hvis de fantes noe sted utenfor folks fantasi. Anonymkode: 2cde9...d5c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #27 Skrevet 23. juni 2019 Tro kan du gjøre i kirka. Nei, tror ikke på gjenferd, spøkelser eller at det er noe liv etter døden. Anonymkode: 21eb2...b05
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #29 Skrevet 23. juni 2019 17 minutter siden, 007_008_007 skrev: Min erfaring er at folk som tror på spøkelser også tror på konspirasjonsteorier og finner mønstre der det ikke er noen. Kvinner og menn som påstår at de kjenner energier har en tendens til å ha histrioniske og dramatiserende personlighetstrekk. Altså et forsøk på å bli oppfattet som spesielle. Folk forsøker på å bli oppfattet som spesielle uavhengig om de tror eller ei. Stadig noen som tror de er så spesielle. Oi, kjøpt ny sofa! Oi, se det fine håret mitt! Oi, se den fine ræva mi! Jeg kan synge så jeg er spesiell, se på meg alle sammmeeennn! Anonymkode: a3683...c71 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #30 Skrevet 23. juni 2019 Selvsagt, hvorfor skulle jeg ikke tro på det. Skal jeg stemple alle som ser dem som gale da? Anonymkode: b6e7f...17d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #31 Skrevet 24. juni 2019 Tror ikke direkte på gjenferd, men kan kalle det energier. Alt rundt oss, til og med oss selv er energi, og at energien til mennesker som har gått bort kan henge igjen har jeg stor tro på. Anonymkode: 30f84...30e 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #32 Skrevet 1. juli 2019 Jeg tror at det finnes mer enn det vi kan se med det blotte øye. Jeg har hatt noen opplevelser som har vært merkelige, og som ikke kan forklares. Men jeg har aldri sett noe. Anonymkode: 1fc01...940 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #33 Skrevet 1. juli 2019 Jeg trodde det kun var ting jeg innbilte meg, helt til samboeren min, hund og jeg reagerte på samme ting samtidig. Så ja, jeg tror. Anonymkode: 2a7a4...66b 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #34 Skrevet 1. juli 2019 På 21.6.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev: Nei. Fordi det aldri noensinne har blitt funnet noen bevis, eller noe som svakt antyder eller hinter til, eksistensen av spøkelser, synskhet, magi, osv.. Mange begrunner troen sin på ting de har sett, hørt eller ført. Leser man seg litt opp på psyken og kroppen skjønner man fort at menneskehjernen kan spille en ganske mange puss 😂 Anonymkode: 472ad...e5c Ok, så fordi man ikke finner bevis så er det sprøyt? Hvorfor kan ikke noe finnes uten at man har bevis i form av bilder, prøver etc? Anonymkode: a07ce...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #35 Skrevet 1. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det kun var ting jeg innbilte meg, helt til samboeren min, hund og jeg reagerte på samme ting samtidig. Så ja, jeg tror. Anonymkode: 2a7a4...66b Hva reagerte dere på? Har dere kontaktet noen? Anonymkode: a07ce...ff2
DominantHr Skrevet 1. juli 2019 #36 Skrevet 1. juli 2019 Selvsagt. Gjenferd er en del av utviklingslæren, og er en forgrening av Neandertalerne.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #37 Skrevet 1. juli 2019 Nei, jeg er ikke overtroisk. Anonymkode: d347a...587
Gjest Made4u Skrevet 1. juli 2019 #38 Skrevet 1. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at det finnes mer enn det vi kan se med det blotte øye. Jeg har hatt noen opplevelser som har vært merkelige, og som ikke kan forklares. Men jeg har aldri sett noe. Anonymkode: 1fc01...940 Psykologien kan forklare hvorfor noen hører stemmer, bekymringsfult, håper det ikke vipper over for deg.
Gjest Juks Skrevet 1. juli 2019 #39 Skrevet 1. juli 2019 3 minutter siden, Made4u skrev: Psykologien kan forklare hvorfor noen hører stemmer, bekymringsfult, håper det ikke vipper over for deg. Jøss. Der var du igang igjen med det psykiatrisprøytet ditt. Du vet at du har faktisk mulighet til å la være å kommentere i denne tråden?
Gjest Made4u Skrevet 1. juli 2019 #40 Skrevet 1. juli 2019 3 minutter siden, Juks skrev: Jøss. Der var du igang igjen med det psykiatrisprøytet ditt. Du vet at du har faktisk mulighet til å la være å kommentere i denne tråden? Psykriatri-sprøyt blir for dumt å kalle det, det er jo et faktum at syke mennesker både kan se og hører ting som ikke er reelle. Det er noe psykriatrien har både kunnskap, medisiner og behandlingsmetoder mot. Altså er ikke en slik uttalelse veldig kontroversiell. Å se det som noe overnaturlig derimot, er en mye mer kontroversiell forklaring, det vil frontkollidere med enhver vitenskap og kunnskap og er noe bare spesielle personligheter som har falt utenfor på flere måter kan få seg til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå