Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utrolig glad i laks, og når jeg skal ha laks til middag bruker jeg å kjøpe de naturelle fryste filetene fra Lofoten. Ja, jeg vet det er oppdrett, men laksen smaker faktisk utrolig godt. Når det kommer til røkt laks derimot... OMG

Kjøpte einerrøkt laks på Coop Mega her om dagen. Ikke fra Lofoten, jeg husker ikke hvem produsenten var men tror det er en type laks som kun selges på Coop Mega. Uansett, den så kjempe fristende ut og jeg gleda meg til å spise det til frokost på brødskiva i dag. 

Jeg er SÅ skuffet! Det smakte helt forferdelig! Jeg klarte å kvele i meg brødskiva, men nå er jeg kjempe kvalm (og skal snart på jobb, woho...). For det første var stykket ekstremt fett. Jada, laks er fet fisk, men dette var sykt. Det rant overalt på kjøkkenbenken. Lukten var god, så fisken var ikke dårlig eller noe slikt. Men den hadde en ekkel, gummikonsistens, og en ettersmak av noe syntetisk som jeg ikke aner hva er. Den salte deilige laksesmaken var ikke til stede. 

Jeg har prøvd alle andre typer røkt laks man får kjøpt på butikker, dette var den eneste jeg ikke hadde prøvd fra tidligere. Alle har det samme til felles - de har en rar konsistens og en syntetisk ettersmak. Min bestefar brukte å kjøpe laks hos en lokal mann som fisket og røkte laksen selv, og dette er den beste røkte laksen jeg har smakt i mitt liv. Helt perfekt, mye smak, jeg kunne spist en hel lakseside alene. Jeg bor ikke der lenger og bestefar husker dessverre ikke hvem han kjøpte hos (er en del år siden nå) og her jeg bor nå vet jeg ikke om noen som driver med slikt og selger det privat. 

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden.. Klage, kanskje. Ble så skuffa over frokosten i dag atte fy. :( Håper det ikke kommer i retur. Og igjen, fisken var ikke dårlig - smak og konsistens var bare ubehagelig rett og slett. Hvorfor spiste jeg hele skiva tenker du... Vell, næring og sånt, og jeg tenkte for hver bit at kanskje det smaker bedre snart. Hehe. Fysj.... Noen som opplever det likt med laksen man kjøper på butikken eller er det jeg som er sær? 

Anonymkode: 0f450...a41

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper aldri tørr laks eller ørret fra stor leverandører. Det smaker ikke godt uansett.  

Er jeg sær som er oppvokst med fisk fra båt og fanget fra brygga. Vi røyker laksen vår selv eller kjøper lokalt. 

Hører de som skryter så fælt av Lofotproduktene, men for meg så smaker det bare ekkelt. 

Anonymkode: 71587...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...