Gjest Psyckobabe Skrevet 30. august 2002 #1 Skrevet 30. august 2002 Hei ! har bestilt meg tu r til Hellas ( Hersonissos) på torsdag og lurer i den forbindelse på om det er mulig å tatovere seg der og om det er billigere enn i Norge? Noen meninger/erfaringer ?? Setter pris på svar.
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #2 Skrevet 30. august 2002 Vet ikke hvordan prisene er, men husk at hygienen ikke nødvendigvis er like bra der som i Norge, selv om Hellas vel ikke er av de verste når det gjelder sånt.
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #3 Skrevet 30. august 2002 Skulle jeg ha tatovert meg ville jeg ha gjort det her hjemme! Hygienen er som regel dårligere i sydeuropa, og om du skulle få en infeksjon er det veldig stor mulighet for st det er antibiotika resistente bakterier :evil: (dvs de er vanskelige å behandle og bli kvitt igjen). Prisen vet jeg ikke noe om.
aline Skrevet 30. august 2002 #4 Skrevet 30. august 2002 Jeg vil nok si som de andre her, vær forsiktig med å ta tatovering på ferieturer i sydligere strøk. Vet ærlig talt ikke hvordan hygiene ihht tatovørene i Hellas er, men jeg vet bare at jeg ikke ville tatt den sjansen selv! Jeg er til og med kresen på hvem i norge som får lov å stikke i huden min jeg! :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2002 #5 Skrevet 14. september 2002 Angående tatovering i utlandet. Selv tok jeg tatovering i Polen og ba da onm at de skulle skifte nål som de stakk meg med, betalte litt ekstra for dette. Pris i Hellas vet jeg ikke,men vil anta at det er noe rimeligere der. Hygiene varierer veldig fra land til land,men vil si det at andre land har kkommet langt når det gjelder hygiene,ikke minst sykehus ol. God tur :D
Henna Skrevet 15. september 2002 #6 Skrevet 15. september 2002 Jeg tatoverte meg for noen år siden i Tjekkia. Opplevde, ganske overraskende, at det hygieniske der var mye bedre enn her i Norge. De var ikke gjerrige med spriten, og de var ekstremt nøye, både på meg og i studioet. Jeg var på forhånd litt usikker, men de sa at dette var vanlig praksis. Det er ikke det samme jeg kan si om flere store tatoveringstudioer her i Norge. Det meste der nede er jo ganske rimelig, men pris på tatovering var ikke prisforskjellen så veldig stor. Men litt. Har ikke noen erfaring fra Hellas. Men fordi dassene kanskje ikke er like rene i sydligere strøk som her i Norge, trenger ikke det si noe om standaren på tattoo-sjappene. Kanskje av den grunn er de heller mer renslige!!!
Gjest Lille_ ikke logget på Skrevet 17. september 2002 #7 Skrevet 17. september 2002 Ikke bare hygiene; du kan risikere at jobben blir dårlig gjort, og at tattisen blir stygg fort. Tror det er stor sjangs for at den ikke blir like fin......
Henna Skrevet 2. oktober 2002 #8 Skrevet 2. oktober 2002 Bruker du et profesjonelt tatoveringsstudio så skal det jo bare mangle at de kan det de driver med... Går jo an å sjekke ut litt på forhånd, evn finne et studio som har drevet en stund og har et godt ry på seg :blunke:
aline Skrevet 3. oktober 2002 #9 Skrevet 3. oktober 2002 Akkurat det med å forhåndssjekke litt ang steder, forhøre seg om "ryktet" og lignende, er vel noe du bør gjøre i Norge også! Helt sant som noen sa, at det er ikke alle stedene i Norge heller som kan skryte av god renslighet! Uansett hvor du skal ta tatoveringen, undersøk nøye i forkant, hva som er rutine hos dem. Skifter de til sterilt innpakkede nåler for hver person? skifter de til sterile "skåler" til farger for hver person? bruker de nye hansker for hver person? hvordan er rensligheten på resten av stedet? Gå å kikk litt selv også, se litt hvordan personen gjør det til vanlig.
Langstrømpe Skrevet 3. oktober 2002 #10 Skrevet 3. oktober 2002 Du har vel kommet hjem nå, men skal man reise til utlandet bør man kanskje tenke på at hvis du er misførnøyd med arbeidet, så er det ikke så lett å klage når du har kommet tilbake til Norge. Hadde en venninne som tok tatovering i Oslo, og hun måtte tilbake for å få mer farge på. Det samme gjelder forøvrig når man skal kjøpe noe i utlandet også. Litt lettere å gå tilbake til butikken i Norge.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #11 Skrevet 9. juli 2023 Gjest Psyckobabe skrev (På 30.8.2002 den 9.43): Hei ! har bestilt meg tu r til Hellas ( Hersonissos) på torsdag og lurer i den forbindelse på om det er mulig å tatovere seg der og om det er billigere enn i Norge? Noen meninger/erfaringer ?? Setter pris på svar. Hei, har lest igjennom hva andre her har svart. Helt enig med det de fleste har svart, hygiene er kjempe viktig. Mange anbefaler å ikke ta tatoveringer i utlandet, spesielt ikke i sydligere strøk. Vet dette *innlegget ble lagt ut for lenge siden*, men håper det kan hjelpe noen som leter etter samme svar. Jeg var i Mexico i fjor (2022) og tok 2 tatoveringer der nede. Det gikk helt fint, ingen infeksjon, tatoveringene ser bra ut og alt det der. Det eneste man må være ops på er å være flink å smøre den inn med en sånn tatoveringskrem (slik at den ikke tørker ut), helst ha noe plaster eller noe som dekker over tatoveringen (husk det er et åpent sår), Finn en tatoveringssjappe som ser bra ut (helst en med mange gode anbefalinger, da er du mer på den sikre siden), og ikke minst ta tatoveringen(e), en av de studie dagene. Tatoveringer skal ikke utsettes for sol, og helst ikke i kontakt med sjøvann/bassengvann og vann generelt:) Så langt jeg vet er det ikke farlig, bare vær forsiktig og gjør det du kan for å være mest mulig hygenisk osv:) Håper noe av dette vil hjelpe. Anonymkode: 8c77f...666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå