AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 Jeg leier bolig, og kommer til å flytte ut snart. Men jeg har ingen ønske om å leie mer. Hvor velkommen er man til å snakke med banken? Hvor mye trenger jeg av midler for at det skal være aktuelt for meg å få kjøpt noe eget? Anonymkode: a9d72...d89
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 Du er alltid velkommen for å prate med banken, men du bør ha egenkapital og betalingsevne. Hvis du ikke har det bør du vurdere andre veier som startlån eller tilleggssikkerhet som kausjonist. Anonymkode: 753ff...984 3
Raspera Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 har du ikke egenkapital råder jeg deg til å sjekke ut Husbanken
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 4 minutter siden, Raspera skrev: har du ikke egenkapital råder jeg deg til å sjekke ut Husbanken Egentlig har jeg ikke egenkapital, om det ikke finnes andre måter å få det inn på. Noe som jeg ikke kan. Dessuten vet jeg ikke alle regler innen husbanken, hvordan er det om jeg flytter til et rimeligere sted å bo, annen fylke etc før man kan få godkjent søknad der i fra. Anonymkode: a9d72...d89
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #5 Skrevet 21. juni 2019 Det er da ingen som ønsker å leie. Hvorfor skal det være annerledes for deg? Spar opp egenkapital som resten av oss! Anonymkode: d2760...160 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #6 Skrevet 21. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er alltid velkommen for å prate med banken, men du bør ha egenkapital og betalingsevne. Hvis du ikke har det bør du vurdere andre veier som startlån eller tilleggssikkerhet som kausjonist. Anonymkode: 753ff...984 hva innebærer konkret tilleggssikkerhet i kausjonist? Anonymkode: a9d72...d89
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #7 Skrevet 21. juni 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva innebærer konkret tilleggssikkerhet i kausjonist? Anonymkode: a9d72...d89 Ta en tlf til banken og mens du venter på møtet googler du kausjonist og leser deg opp. Men har du ingenting av egenkapital anbefaler jeg deg å vente. Jeg var over 30 da jeg kjøpte leilighet. At du har en viss egenkapital viser banken at du er økonomisk og har en viss betalingsevne. Har du ingenting på BSU? Anonymkode: e89c3...aaa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #8 Skrevet 21. juni 2019 Nei, jeg har ingenting. Det kan være jeg klarer å skrape sammen 60000 kr? men hva er positivt med liksom? Anonymkode: a9d72...d89
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #9 Skrevet 21. juni 2019 39 minutter siden, Raspera skrev: har du ikke egenkapital råder jeg deg til å sjekke ut Husbanken Husbanken er ikke for dem som ikke har egenkapital. Husbanken er for dem som i overskuelig framtid vil ha lav inntekt og uten mulighet til å få lån i vanlig bank. Anonymkode: 1a802...40f 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #10 Skrevet 21. juni 2019 Man er alltid velkommen til å snakke med banken. Om du ikke har 15% egenkapital, så må du ha tilleggssikkerhet, som kausjonist. Du må også ha fast inntekt som er høy nok i forhold til lånet du ønsker. Hvor mye kausjonisten må stille med, og hvor mye lån du trenger er avhengig av hvor du ønsker kjøpe bolig og hvilken bolig du ønsker. Anonymkode: 852c7...05a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #11 Skrevet 21. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er alltid velkommen til å snakke med banken. Om du ikke har 15% egenkapital, så må du ha tilleggssikkerhet, som kausjonist. Du må også ha fast inntekt som er høy nok i forhold til lånet du ønsker. Hvor mye kausjonisten må stille med, og hvor mye lån du trenger er avhengig av hvor du ønsker kjøpe bolig og hvilken bolig du ønsker. Anonymkode: 852c7...05a tilleggsikkerhet påvirker den lånerenten Anonymkode: a9d72...d89
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #12 Skrevet 21. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: tilleggsikkerhet påvirker den lånerenten Anonymkode: a9d72...d89 Det er veldig mye som kan påvirke renten, derav skrev jeg ikke noe som helst om rentenivåer. Alder, bank, kundekonsept og medlemskap i forening kan påvirke renten også. TS spør heller ikke om renter, men hva som skal til for å få lån, og da er det egenkapital, inntekt og sikkerhet som er avgjørende. Anonymkode: 852c7...05a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #13 Skrevet 21. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig mye som kan påvirke renten, derav skrev jeg ikke noe som helst om rentenivåer. Alder, bank, kundekonsept og medlemskap i forening kan påvirke renten også. TS spør heller ikke om renter, men hva som skal til for å få lån, og da er det egenkapital, inntekt og sikkerhet som er avgjørende. Anonymkode: 852c7...05a vil det si at jeg kan bli tatt med gode armer om jeg treffer riktig bank? eller vil alle at jeg skal stå ute i kulda? hvis jeg klarer å skrape sammen 60000 kr? samt at jeg står uten arbeidskontrakt, og må søke jobb der jeg får hus over hodet, og begynner å søke arbeid der. Vil jeg bli godkjent? Anonymkode: a9d72...d89
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #14 Skrevet 21. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: vil det si at jeg kan bli tatt med gode armer om jeg treffer riktig bank? eller vil alle at jeg skal stå ute i kulda? hvis jeg klarer å skrape sammen 60000 kr? samt at jeg står uten arbeidskontrakt, og må søke jobb der jeg får hus over hodet, og begynner å søke arbeid der. Vil jeg bli godkjent? Anonymkode: a9d72...d89 Du får ikke lån uten fast inntekt. Og du kommer ikke langt med 60 000. Du må ha nok egenkapital til 15% av kjøpesummen, eventuelt en kausjonist som stiller seg ansvarlig for det du mangler opp til 15%. Men først må du skaffe deg jobb. Anonymkode: 4a7b2...c11
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #15 Skrevet 21. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: vil det si at jeg kan bli tatt med gode armer om jeg treffer riktig bank? eller vil alle at jeg skal stå ute i kulda? hvis jeg klarer å skrape sammen 60000 kr? samt at jeg står uten arbeidskontrakt, og må søke jobb der jeg får hus over hodet, og begynner å søke arbeid der. Vil jeg bli godkjent? Anonymkode: a9d72...d89 Du må sette deg inn i relgene, du trenger 15% egenkapital om du ikke har kausjonist. Og fast jobb. Du virker helt ærlig noe virkelighetsfjern. Vet ikke hvorfor du snakker om å stå ut i kulden, det er vanlig at man leier i 20årene. Vi andre her sparte i flere år før vi fikk råd. Leide i over 8år før jeg fikk råd. Men det var min egen skyld, jeg sløste bort på tull. Ta ansvar for deg selv, få deg jobb. Første skritt er så BSU. Er det du som har opprettet mange tråder om leie og hvordan du kan tjene penger fort før? Anonymkode: e89c3...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #16 Skrevet 21. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke lån uten fast inntekt. Og du kommer ikke langt med 60 000. Du må ha nok egenkapital til 15% av kjøpesummen, eventuelt en kausjonist som stiller seg ansvarlig for det du mangler opp til 15%. Men først må du skaffe deg jobb. Anonymkode: 4a7b2...c11 lite godhjertet det. Anonymkode: a9d72...d89
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #17 Skrevet 21. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: lite godhjertet det. Anonymkode: a9d72...d89 Hva mener du med lite godhjertet? Dette er realiteten, ønsker du at vi skal pakke det inn i hjerter og smilefjes? Anonymkode: 4a7b2...c11 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #18 Skrevet 21. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: lite godhjertet det. Anonymkode: a9d72...d89 skjønner at du troller. Kan moderatur slette tråden, så folk slipper bruke tid og energi på en tulletråd+ Anonymkode: e89c3...aaa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #19 Skrevet 21. juni 2019 her har ikke enda de som skal besvare spørsmålet mitt enda kommet, helt feil mennesker som har besvart hittil. Beklage vis er det de samme som svarer på alle andre forumtråder som bruker tiden feil til feil mennesker. Anonymkode: a9d72...d89
Nerine_ Skrevet 21. juni 2019 #20 Skrevet 21. juni 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: her har ikke enda de som skal besvare spørsmålet mitt enda kommet, helt feil mennesker som har besvart hittil. Beklage vis er det de samme som svarer på alle andre forumtråder som bruker tiden feil til feil mennesker. Anonymkode: a9d72...d89 Jo du har fått spørsmålet basvart, opptil flere ganger. Hva er det du ikke forstår? 2
Anbefalte innlegg