trachea Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 Hei, 😄 Håper noen kan hjelpe. Dette med eggløsning, kan man ikke for eksempel ha sex 10 dager på rad rundt eggløsningsdagen, slik at man vet man er innafor, eller er det slik at man bør ha «minst mulig» sex rundt eggløsning fordi sædkvaliteten blir dårligere dersom mannen får såpass mange utlysninger tett på hverandre? Hvis ja, hvor mye dårligere blir den? Vet liksom ikke hvor mange timer/dager det går, uten sex, før mannen har oppnådd god sædkvalitet igjen. Er det noen som har litt peiling rundt dette som kan svare? Min syklus har vært litt varierende 28-31 etter jeg sluttet på p-pillene. Jeg har Flo og følger med på eggløsning. Har hele tiden tenkt at dersom man har sex på alle de blå dagene(eggløsning markert i Flo applikasjonen) så har man jo truffet eggløsning i hvert fall. Tenker jeg helt feil? Virker jo skikkelig avansert å bli gravid når jeg leser i de andre trådene her inne 😛
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 1 time siden, trachea skrev: Hei, 😄 Håper noen kan hjelpe. Dette med eggløsning, kan man ikke for eksempel ha sex 10 dager på rad rundt eggløsningsdagen, slik at man vet man er innafor, eller er det slik at man bør ha «minst mulig» sex rundt eggløsning fordi sædkvaliteten blir dårligere dersom mannen får såpass mange utlysninger tett på hverandre? Hvis ja, hvor mye dårligere blir den? Vet liksom ikke hvor mange timer/dager det går, uten sex, før mannen har oppnådd god sædkvalitet igjen. Er det noen som har litt peiling rundt dette som kan svare? Min syklus har vært litt varierende 28-31 etter jeg sluttet på p-pillene. Jeg har Flo og følger med på eggløsning. Har hele tiden tenkt at dersom man har sex på alle de blå dagene(eggløsning markert i Flo applikasjonen) så har man jo truffet eggløsning i hvert fall. Tenker jeg helt feil? Virker jo skikkelig avansert å bli gravid når jeg leser i de andre trådene her inne 😛 Hallo. Mange spennende spørsmål som jeg også har lurt på/lurer på. Det sies at det tar 72 timer å produsere en ny sædcelle, men det vil jo skje hele tiden fordi de har mange. Samboer og jeg er prøvere nå i 2pp og har samleie annenhver dag hele eggløsningsuken for da vil vi uansett treffe. Mannens sæd kan «overleve» hos oss i flere dager, så når egget slipper vil det treffe. Det skal sies at jeg også bruker Flo for å følge med på el, men jeg har også lastet ned p.c appen for å dobbeltsjekke og utifra disse så viker EL med 4 dager, så jeg har i tillegg kjøpt EL tester Prøv og kos dere med prøvingen, ikke stress. Sex hver dag kan bli «slitsomt» og føles som dere «må» og føre til unødvendig stress. Kanskje ikke svar på alt, men håper det hjelper deg litt! Anonymkode: d4714...61c
hotfudge Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 Hvis du tar eggløsningstester så har du sex den dagen du får positiv eggløsningstest og dagen etter. Det er det jeg fikk beskjed av overlegen på Fertilitetsavdelingen Sør, og det funket på oss etter 4 måneder.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 50 minutter siden, hotfudge skrev: Hvis du tar eggløsningstester så har du sex den dagen du får positiv eggløsningstest og dagen etter. Det er det jeg fikk beskjed av overlegen på Fertilitetsavdelingen Sør, og det funket på oss etter 4 måneder. Men har du bare positiv el test i en dag du da? Jeg har i alle fall to dager på rad. Anonymkode: 067ce...9f9
hotfudge Skrevet 21. juni 2019 #5 Skrevet 21. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men har du bare positiv el test i en dag du da? Jeg har i alle fall to dager på rad. Anonymkode: 067ce...9f9 Jeg fikk beskjed om å ikke teste mer etter jeg fikk positiv test.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #6 Skrevet 21. juni 2019 1 time siden, hotfudge skrev: Jeg fikk beskjed om å ikke teste mer etter jeg fikk positiv test. Aha, ja det er sikkert lurt😆 Anonymkode: 067ce...9f9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #7 Skrevet 21. juni 2019 Tar dere bare en eggløsningstest den dagen dere går regner med at eggløsning kommer? Anonymkode: 7a3e2...d66
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #8 Skrevet 21. juni 2019 Hadde sex dagen før og dagen etter den dagen jeg hadde regnet ut ved hjelp av kalender var eggløsningsdagen, og dett var dett. Full klaff på første forsøk. Anonymkode: d8f35...c1f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #9 Skrevet 21. juni 2019 Ha sex hver 2/3 dag. Selv om appen sier du har eggløsning så stemmer ikke nødvendigvis det. Hvis du er veldig opptatt av å vite når eggløsningen er så tar du å kjøper inn eggløsningstester Anonymkode: 6df7c...526
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #10 Skrevet 22. juni 2019 Hvis mannen ikke har påvist nedsatt sædkvalitet kan dere ha sex så mye dere vil 😊 Vi hadde sex omtrent annenhver dag fra dag 12 til dag 25. Dette fordi det blir litt mye for oss å ha sex hver eneste dag. Har eggløsning rundt dag 19-21. 31-33 dagers syklus. Dette har fungert fint for oss og vi har blitt gravide etter 1-3 prøveperioder. Er godt på vei med barn nr 2 nå. Anonymkode: 58970...c57
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #11 Skrevet 22. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis mannen ikke har påvist nedsatt sædkvalitet kan dere ha sex så mye dere vil 😊 Vi hadde sex omtrent annenhver dag fra dag 12 til dag 25. Dette fordi det blir litt mye for oss å ha sex hver eneste dag. Har eggløsning rundt dag 19-21. 31-33 dagers syklus. Dette har fungert fint for oss og vi har blitt gravide etter 1-3 prøveperioder. Er godt på vei med barn nr 2 nå. Anonymkode: 58970...c57 Glemte å si at jeg også følger litt med på symptomer, og jeg har siste dag med eggløsningsslim omtrent samtidig som Flo estimerer at jeg har eggløsning. Anonymkode: 58970...c57
Rollo Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 Nei, sædkvalitet en blir ikke dårligere med flere utløsninger... Den blir derimot dårligere dersom mannen går for lenge mellom hver utløsning. Derfor bør du ha sex hver dag rundt eggløsning. https://www.vg.no/forbruker/helse/i/wEEEBM/ingen-vits-aa-spare-paa-saeden
artigmedsex Skrevet 22. juni 2019 #13 Skrevet 22. juni 2019 (endret) Forskning på området viser at kvaliteten på sæden øker jo hyppigere mannen har utløsning. Antallet sædceller går noe ned, men det svekker ikke sjansen for å bli gravid. Daglig sex er anbefalt. https://www.reuters.com/article/us-sex-fertility/daily-sex-makes-for-healthier-sperm-idUSTRE55T2NH20090630 Endret 22. juni 2019 av artigmedsex
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #14 Skrevet 23. juni 2019 På 22.6.2019 den 7.35, Rollo skrev: Nei, sædkvalitet en blir ikke dårligere med flere utløsninger... Den blir derimot dårligere dersom mannen går for lenge mellom hver utløsning. Derfor bør du ha sex hver dag rundt eggløsning. https://www.vg.no/forbruker/helse/i/wEEEBM/ingen-vits-aa-spare-paa-saeden «Mennene hadde avstått fra sex i opptil to uker før de avga prøvene.» Mens her snakket vi om å ha sex annenhver dag 🙂 ser at det står at det er anbefalt å ha sex daglig (evt. 2g daglig) ved EL for å få friskest mulig sperm. Men igjen - om det gir økt sjanse for graviditet står det lite om. Ei heller om det er gjennomførbart - om elementet av stress er ødeleggende etc etc. Det var heller ikke særlig mye info om studiet. (Og man skal være forsiktig med å kalle det en sannhet når det ikke er forsket skikkelig på, over lengre tid). Annenhver dag er det de anbefaler på fertilitetsklinikkene - så inntil de endrer prosedyrer, så ville jeg ikke endret taktikk! Hehe 🙂 Anonymkode: b2d1d...8cc
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 Klaffa med oss begge ganger når vi har hatt sex hver dag! Anonymkode: 8d5eb...07b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #16 Skrevet 23. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: «Mennene hadde avstått fra sex i opptil to uker før de avga prøvene.» Mens her snakket vi om å ha sex annenhver dag 🙂 ser at det står at det er anbefalt å ha sex daglig (evt. 2g daglig) ved EL for å få friskest mulig sperm. Men igjen - om det gir økt sjanse for graviditet står det lite om. Ei heller om det er gjennomførbart - om elementet av stress er ødeleggende etc etc. Det var heller ikke særlig mye info om studiet. (Og man skal være forsiktig med å kalle det en sannhet når det ikke er forsket skikkelig på, over lengre tid). Annenhver dag er det de anbefaler på fertilitetsklinikkene - så inntil de endrer prosedyrer, så ville jeg ikke endret taktikk! Hehe 🙂 Anonymkode: b2d1d...8cc Nå vet man jo at å ha sex dagen før eggløsning, gir de mest optimale sjansene for graviditet. Ved sex annenhver dag, kan man misse denne dagen. Det beste er vel å finne ut når man har eggløsning, og ha sex etter den kunnskapen. Anonymkode: 4a6dc...f80
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #17 Skrevet 23. juni 2019 Ha sex hver dag rundt eggløsning Anonymkode: 5a825...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå