Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber når som helst mellom 5-23 og denne uka jobber jeg sent/kveld. Til vanlig jobber jeg som regel 2 dager tidlig (5-13), 2 dager midt på dagen (12-20) og 2 dager kveld (15-23) og så repeat.

Har oddetalls/partallsuke ordning. Partall: Fri 1 dag ila. uka, og oddetall: fri 3 dager. 

Da kan det være satt opp slik:

man: morgen, ons: midtdag, fre: kveld, lør: kveld og fri tir, tor og søn. Det kjennes på kroppen :P 

Må kjøre hjemmefra senest 14:30 for å rekke jobb og er ikke hjemme igjen før ca halv tolv. Hvordan er døgnrytmen deres når dere jobber kveld? Når står dere opp?

Jeg hater egentlig å jobbe skift fordi jeg sliter så med søvn/innsovning, men jeg slutter om 2 måneder og kommer til å gå til en hverdag hvor jeg MÅ stå opp 7 hver dag, men jeg trenger å se hvordan andre setter opp dagene sine når de jobber kveld og-eller skift/turnus. 

Slik det er nå så står jeg opp ca. 13-13:30 når jeg jobber kveld og legger meg så fort jeg kommer hjem men sovner sjeldent med en gang. Går jo glipp av hele dagen og ser aldri familie, samboeren eller noe, men når jeg først sovner er jeg nødt til å sove for å kunne jobbe og det vet jo alle, men jeg føler jeg kaster bort livet på jobb, sånn sett. På dag/morgenskift også står jeg opp ca 1 time før jeg må dra, men har jo da en del av dagen igjen når jeg er ferdig, så jeg får gjort vanlige ting. Bor i lytt blokk også, så jeg kan ikke gjøre husarbeid på natta (alle her har fått beskjed om å helst ikke engang tisse og dra ned dass på natta🤣) og jeg føler dagen blir såååå lite produktiv og bra. 

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 0cbde...c4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ihvertfall aldri bodd i en blokk hvor jeg ikke kan tisse om natta...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Ripshagen skrev:

Hadde ihvertfall aldri bodd i en blokk hvor jeg ikke kan tisse om natta...

Haha nei, ikke sant. Vi skal flytte i eget hus så fort vi får mer spart opp og finner et hus for oss.

Er ikke sååå lytt (er jo litt, men hva forventer man i blokk) men er BARE sure gamle gretne kjerringer som bor her. Vi er de yngste som bor i blokka (er i tyveårene) så jeg regner med vi har grei hørsel og vi hører egentlig kun litt i rørene om vi er på badet noen ganger og hvis noen støvsuger i nærmeste leilighetene og det er det. Har ikke tenkt til å sette på vaskemaskin og oppvaskmaskin og støvsuge når jeg er hjemme fra jobb ca 00 og ikke får sove med en gang på natta, men hadde vært greit å kunne skylle og gjøre ting klart og sette på timer osv uten å få tilsnakk fra naboer, ja. 😜😜

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Står opp rundt 8 om jeg har kveldsvakt. Klarer ikke sove lengre enn det. Jobber fra ca 15-22. Legger meg mellom 00-01. Nå jobber jeg både dag, kveld og natt. Fra august begynner jeg i ny jobb og vil bare jobbe på dagtid

Anonymkode: 21ea9...858

AnonymBruker
Skrevet

Er B menneske delux så jeg hater å stå opp tidlig. Det blir vanligvis mellom 11 til over 12 tiden, ligger ofte lenge. Jobben begynner ofte fra kl 16.00. Gruer meg nesten til å bli ferdig utdannet for da blir det dagtidjobb hverdag 😆

Anonymkode: 2cf9d...6f4

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet turnus i helsevesenet så jobbet jeg sen (til kl 22.30) en kveld og dag (begynte 7.30) neste dag, jeg hatet det. Tok tid før man var hjemme og i seng. Ble altfor lite søvn. Men siden jeg har barn så måtte jeg opp tidlig selv om jeg begynte sent. Hadde jeg ikke måtte opp tidlig så hadde jeg nok stått opp ved 10-11 tiden. 

Anonymkode: 4270f...d35

Skrevet

Jeg er veldig b-menneske og kan gjerne sove til sånn 13. Jeg sliter med å sove etter kveldsvakt uansett, så tenker jeg får ta igjen søvn når jeg faktisk får sove. Synes det er grusomt å ha dagvakt etter kveldsvakt, men det tror jeg de aller fleste synes!

Skrevet

Pleier å stå opp før sønnen min drar på skolen, legger meg igjen når junior og samboer drar, og sover gjerne til 12 😛

På helg er jeg oppe tidligere da :)

AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg var B-menneske 😂. Hjemme ca. 23.00. Legger meg mellom 1.00-4.00. Står opp mellom 8.00 og 10.30.

Anonymkode: bb09d...355

AnonymBruker
Skrevet

Jobber stor sett alle vaktene mine fra 15-22. Jeg er nødt til å «lande litt» etter jobb, rydde litt i huset, se på en serie osv. Legger meg rundt 3-tiden på natten men sovner ofte ikke før 4-4:30. Står opp ca 12. 

Når jeg skal ha dagvakt (bare 2-3 ganger i mnd. heldigvis) legger jeg meg rundt 1-2 (er ikke vits før, får ikke sove uansett) og må opp igjen klokka 6. 

Anonymkode: 1ac50...631

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei, ikke sant. Vi skal flytte i eget hus så fort vi får mer spart opp og finner et hus for oss.

Er ikke sååå lytt (er jo litt, men hva forventer man i blokk) men er BARE sure gamle gretne kjerringer som bor her. Vi er de yngste som bor i blokka (er i tyveårene) så jeg regner med vi har grei hørsel og vi hører egentlig kun litt i rørene om vi er på badet noen ganger og hvis noen støvsuger i nærmeste leilighetene og det er det. Har ikke tenkt til å sette på vaskemaskin og oppvaskmaskin og støvsuge når jeg er hjemme fra jobb ca 00 og ikke får sove med en gang på natta, men hadde vært greit å kunne skylle og gjøre ting klart og sette på timer osv uten å få tilsnakk fra naboer, ja. 😜😜

Jeg hadde gitt blanke faen jeg...hadde trukket ned i doen så mye jeg vil og styrt og stelt minus vaskemaskin og støvsuging så klart. Ellers hadde jeg holdt på med husarbeid og kost meg med å tisse masse.

Anonymkode: 11fb9...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...