Gjest ellepel Skrevet 2. mai 2005 #1 Del Skrevet 2. mai 2005 har lest igjennom tråden om hvilke barnenavn dere syns er finest. er det flere enn meg som tenker veldig på å ikke gi barna et navn som rimer på stygge/dumme ord osv? tenker på at små barn i skolen er veldig ivrige på å gi folk kallenavn! tenker f.ex på "hei merete har du drete?" og "theodora er den hora!" dere vet jo hvor onde barn kan være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 2. mai 2005 #2 Del Skrevet 2. mai 2005 Viss en skal unngå navn som rimer på noe stygt, er det ekstremt mange navn som utgår da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 2. mai 2005 #3 Del Skrevet 2. mai 2005 Viss en skal unngå navn som rimer på noe stygt' date=' er det ekstremt mange navn som utgår da.[/quote'] Jepp, bla navnene Lars, Anne Trine, Line og Morten. Har selv hatt gråtende venner og slektninger som har fått slengt til seg Lars-Bandasj Morten-Epleskrotten Anne på Landet tissa i spannet Trine-Latrine Slime-Line Osv. Rim kan lages på de fleste navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 2. mai 2005 #4 Del Skrevet 2. mai 2005 Jepp, og vil en spare seg bryet med å lage rimene selv, er det bare å slå opp i en av "Alle barna" bøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #5 Del Skrevet 2. mai 2005 har lest igjennom tråden om hvilke barnenavn dere syns er finest. er det flere enn meg som tenker veldig på å ikke gi barna et navn som rimer på stygge/dumme ord osv? tenker på at små barn i skolen er veldig ivrige på å gi folk kallenavn! tenker f.ex på "hei merete har du drete?" og "theodora er den hora!" dere vet jo hvor onde barn kan være! Heter Merete, og har aldri blitt ertet for navnet mitt. Om jeg så fall har blitt det, så har ikke det godt innpå meg i det hele tatt. Man må lære barna sine til å le av slike ting også. Ikke alle ting skal tas så seriøst. Om noen mobber navnene til hverandre, gjør vel ikke så mye? Mobberene må tas selsvagt - og det er det opp til oss foreldre å gjøre. De navnene du skriver der, er jo helt vanlige navn. Og stort sett alle navn kan man rime på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 2. mai 2005 #6 Del Skrevet 2. mai 2005 Fikk meg en god latter nå... Jeg heter Birgitte, og det rimer jo veldig fint med f***e, men jeg har aldri iløpet av mine snart 30 år hørt noen påpeke akkurat det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. mai 2005 #7 Del Skrevet 2. mai 2005 Alle navn rimer på noe teit. Men man kan ikke tenke sånn... Da blir alle mobbet uansett. Men tenkte på Klamydia... eh, DET var på grensen når noen foreslo det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 2. mai 2005 #8 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvis et barn er utsatt for mobbing, så finner mobberne uansett et svakt punkt å vri kniven rundt i. Det kan være navnet, eller det kan være andre ting - og det er de samme tingene som ingen ville legge merke til hos et populært barn. Hvis man vil gardere seg mot at barna blir mobbet, må man heller framelske egenskaper som selvtillit, humor og sosiale antenner, hvis det lar seg gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 2. mai 2005 #9 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har et navn som rimer med masse stygt hvis man vil, og opplevde at særlig en person ropte det etter meg hver dag på ungdomsskolen, men jeg brydde meg egentlig ikke noe særlig, for jeg har nemlig et fint navn som jeg får oftere skryt av enn blir erta for... dattera mi har et navn som kan brukes til å lage STYGGE rim, men det tenkte jeg rett og slett ikke på når vi bestemte oss for navn for vi syns navnet var så innmari fint! får håpe det ikke blir en pest og en plage for henne, for navnet er virkelig fint og søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #10 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har et håpløst navn selv, men ville ikke byttet. Det hadde ikke passet min personlighet og het Camilla eller Kine for å ta noen populære navneeksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 2. mai 2005 #11 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har tenkt tanken... Og vil nok bevisst prøve å unngå slike navn som noen kan synes det er rasende festlig å rime på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 2. mai 2005 #12 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg hadde ikke tenkt noe særlig på rimeord når jeg valgte navn. Enkelte navnekombinasjoner derimot ville jeg heller vært skeptisk til. Noen eksempler er: Lilla Rosa Guri Malla Grim +......... Dyre +......... Det finnes mange fler, men det var disse jeg kom på akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #13 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis et barn er utsatt for mobbing' date=' så finner mobberne uansett et svakt punkt å vri kniven rundt i. Det kan være navnet, eller det kan være andre ting - og det er de samme tingene som ingen ville legge merke til hos et populært barn. Hvis man vil gardere seg mot at barna blir mobbet, må man heller framelske egenskaper som selvtillit, humor og sosiale antenner, hvis det lar seg gjøre![/quote'] Enig der. Jeg tror ikke navnet har noe å si. Jeg kjenner flere med noe spesielle navn, som aldri har blitt "plaget" av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 3. mai 2005 #14 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg har et navn det er svært vanskelig å finne rimord til. Men har likevel fått slengt "rim" etter meg. Skal det frst ertes/mobbes er det ingen som stoppes av at de ikke har noe å rime på. Velg navn dere liker, navn dere mener passer ungen deres, og gi blaffen i potensielle mobbere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clamydia Skrevet 3. mai 2005 #15 Del Skrevet 3. mai 2005 Alle navn rimer på noe teit. Men man kan ikke tenke sånn... Da blir alle mobbet uansett. Men tenkte på Klamydia... eh, DET var på grensen når noen foreslo det!! Klamydia er jo et vidunderlig pent navn!! Smak på det! Klamydia! Det virkelig klinger vakkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mai 2005 #16 Del Skrevet 3. mai 2005 Klamydia er jo et vidunderlig pent navn!! Smak på det! Klamydia! Det virkelig klinger vakkert! Syns Klittoria er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 3. mai 2005 #17 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis et barn er utsatt for mobbing' date=' så finner mobberne uansett et svakt punkt å vri kniven rundt i. Det kan være navnet, eller det kan være andre ting - og det er de samme tingene som ingen ville legge merke til hos et populært barn. Hvis man vil gardere seg mot at barna blir mobbet, må man heller framelske egenskaper som selvtillit, humor og sosiale antenner, hvis det lar seg gjøre![/quote'] Som om jeg skulle skrevet det selv. Og som de fleste andre påpeker: alle navn kan du lage stygge rim med, hvis du prøver hardt nok, så å prøve å unngå det må være rimelig dødfødt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå