Tanuki Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Noen her som kan dele erfaringer med denne rasen? Det har seg slik at sjefen til mannen min kjøpte en akitavalp, impulskjøp! Han hadde tenkt den skulle bli en slags vakthund eller noe der han jobber, men er allerede lei av valpen. Så mannen min syns synd på den og tok den med hjem i går. Så det ser ut som vi om kveldene fremover kommer til å ha den hos oss, sjefen syns det er helt ok for da slipper han å ta vare på den. Valpen er rundt 10 uker tipper jeg, en tispe, veldig rolig, nermest lydløs, og ikke nappete. Men allerede sterk, f.eks hun er redd for å gå i trapper, så vi bærer henne, og hun dra mye i båndet. Er det noen her som har noen generelle tips til hvordan best mulig håndtere/lydighetstrene en såpass sterk rase? vi bor ikke i Norge, men i et land med mye folk og dessverre mange som har null peiling på hvordan omgås hunder. Jeg har min egen hund i Norge, så sannsynligvis kommer vi ikke til å overta denne hunden, men er en slags forsterfamilie inntill videre.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 https://www.youtube.com/user/zakgeorge21/search?query=puppy Anonymkode: c620b...d8b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 https://www.youtube.com/user/kikopup/search?query=puppy Anonymkode: c620b...d8b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 Min eneste erfaring er erfaring fra andre, og det er at denne rasen krever myye tid, oppmerksomhet og fullt engasjement. Den er sta, men samtidig nysgjerrig og vennlig, sier dette venneparet mitt. Vet ikke om det er sant, men har hørt at de går dårlig overens med andre hunder. Hvis dere ikke skal beholde den, kan den ikke omplasseres til noen som er i stand til å ha den hele livet? Synes litt synd på henne som må knytte seg til nye personer flere ganger. Helt supert at dere tok over den altså , når eieren er en idiot. Men kanskje den burde returneres til oppdretter. Anonymkode: e19c6...743
Tanuki Skrevet 21. juni 2019 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: https://www.youtube.com/user/zakgeorge21/search?query=puppy Anonymkode: c620b...d8b takk, flere som har tipset meg om han, skal sette meg inn i det i kveld.
Tanuki Skrevet 21. juni 2019 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Min eneste erfaring er erfaring fra andre, og det er at denne rasen krever myye tid, oppmerksomhet og fullt engasjement. Den er sta, men samtidig nysgjerrig og vennlig, sier dette venneparet mitt. Vet ikke om det er sant, men har hørt at de går dårlig overens med andre hunder. Hvis dere ikke skal beholde den, kan den ikke omplasseres til noen som er i stand til å ha den hele livet? Synes litt synd på henne som må knytte seg til nye personer flere ganger. Helt supert at dere tok over den altså , når eieren er en idiot. Men kanskje den burde returneres til oppdretter. Anonymkode: e19c6...743 Enig i alt du skriver, men den har dessverre en eier som i hvertfall nå ønsker å beholde den, selv om han ikke gjør en dritt for hunden. Hvis han bestemmer seg for å omplassere den vil jeg gjøre altjeg kan for at den skal få et godt hjem. Vi bor i et land hvor folk er ganske kunnskapsløse om etisk og forsvarlig hundehold, så jeg håper den ikke til slutt ender opp bundet til et hundehus 24/7 eller det som verre er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå