Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På grunn av at jeg har snakket mye om det meste til nære venninner, om alt fra jobb,karakterer, kjærlighet til personlig økonomi, har jeg i dag opplevd at jeg blir bedt om en tjeneste jeg føler meg presset til å gjennomføre. Har brukt noen tusen på et verktøy og blir må bedt om vennetjeneste for å spare vedkommende for kostnadene. Samme venn har bedt om mange små tjenester og råd og jeg begynner å bli lei. Er det bedre å si minst mulig uansett, selv om jeg verdsetter åpenhet selv? 

Er det noen som i voksen alder har endret seg pga. "livsvisdom" og i så fall, hva og hvorfor?

Anonymkode: c49a5...c24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har endret meg pga livsvisdom. Jeg har blitt mye mer bevisst det å sette grenser, ved å holde lavere profil, holde litt mer avstand, sette litt mer grenser verbalt med ting jeg sier og ikke sier. Ikke fordi noe jeg har sagt har blitt brukt mot meg nødvendigvis, når jeg er åpen, så har jeg ingen hemmeligheter. Men fordi mennesker kan spise opp ens energi, tid, eller skape negativ stemning, errodere en, og som oftest er det ganske enkelt ikke verd det i lengden. Dermed sier jeg mye mindre nå, forklarer meg mindre for andre, og gir færre råd enn jeg gjorde før. 

Anonymkode: ddc78...91c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...