Gå til innhold

Klage på en eksamenskarakter privatist. Fikk stryk..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg fikk eksamenskarakteren min i dag og er mildt sagt i sjokk. Fikk stryk. Fatter ikke hvordan det er mulig, eller om jeg bare har missforstått oppgaven helt. 

Noen som har klaget? og gått fra stryk og til en faktisk godkjent karakter? eller fikk dere stryk enda en gang da dere klaget?
Kjenner jeg er skikkelig lei meg og har mistet motivasjonen helt. Livet mitt står på en måte på vent nå.

Anonymkode: 2d3da...51e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan hvertfall ikke få lavere karakter om du klager! Verdt et forsøk

Anonymkode: 2d057...21f

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette hadde stått på livet ditt, hadde du ihvertfall nevnt hvilket fag det gjelder.

Anonymkode: 5324b...e1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan hvertfall ikke få lavere karakter om du klager! Verdt et forsøk

Anonymkode: 2d057...21f

Takk for svar. Ja jeg har klaget, så krysser bare fingrene...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde stått på livet ditt, hadde du ihvertfall nevnt hvilket fag det gjelder.

Stått på livet mitt? Karakteren min endrer seg vel ikke selv om jeg forteller hvilket fag det gjelder? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja jeg har klaget, så krysser bare fingrene...

Stått på livet mitt? Karakteren min endrer seg vel ikke selv om jeg forteller hvilket fag det gjelder? 

Det er en forskjell på matte og norsk skriftlig?

I norsk skriftlig kommer det noen ganger ann på sensor.

Matematikk er sannsynligheten ganske stor for at karakteren du fikk består.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg fikk eksamenskarakteren min i dag og er mildt sagt i sjokk. Fikk stryk. Fatter ikke hvordan det er mulig, eller om jeg bare har missforstått oppgaven helt. 

Noen som har klaget? og gått fra stryk og til en faktisk godkjent karakter? eller fikk dere stryk enda en gang da dere klaget?
Kjenner jeg er skikkelig lei meg og har mistet motivasjonen helt. Livet mitt står på en måte på vent nå.

Har du bedt om begrunnelse? Hva sier den?

Anonymkode: 083e2...e47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også ekstremt skuffet over alle mine resultater, og gikk inn i sjokk og fortvilelse når jeg så det. 

Kan jeg spørre hvor gammel du er?
Jeg linker til dette innlegget:

Kanskje det kan få deg til å føle deg bedre!

Men for å gi deg råd: jeg ville ha klaget og i hvert fall bedt om vurdering.
Jeg skal dette selv, men jeg ser også at en klage ikke går gjennom før etter 2-3 måneder?? Derfor får jeg ikke gjort så mye med klagen, og synes det er helt latterlig ... 

Anonymkode: 73226...043

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en forskjell på matte og norsk skriftlig?

I norsk skriftlig kommer det noen ganger ann på sensor.

Matematikk er sannsynligheten ganske stor for at karakteren du fikk består.

Ja så klart. Det var eksamen i helsearbeiderfaget, og da skulle jeg skrive utifra en case som jeg fikk. Skrev 4 sider og forklarte nøye hvorfor og hvordan. Forstår virkelig ikke hvordan jeg kunne få stryk. Venninnen min tok akkuratt samme eksamen. Vi hadde skrevet mye likt og hun fikk 3. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du bedt om begrunnelse? Hva sier den?

Anonymkode: 083e2...e47

Tok eksamen som privatist og da kom karakteren bare opp på min side. Derfor ingen begrunnelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skader ikke å klage! 

Jeg klagde en gang og fikk en helt annen karakter. Kommet alltid an på sensor!

Anonymkode: c0bd9...624

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til❤😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også ekstremt skuffet over alle mine resultater, og gikk inn i sjokk og fortvilelse når jeg så det. 

Kan jeg spørre hvor gammel du er?
Jeg linker til dette innlegget:

Kanskje det kan få deg til å føle deg bedre!

Men for å gi deg råd: jeg ville ha klaget og i hvert fall bedt om vurdering.
Jeg skal dette selv, men jeg ser også at en klage ikke går gjennom før etter 2-3 måneder?? Derfor får jeg ikke gjort så mye med klagen, og synes det er helt latterlig ... 

Anonymkode: 73226...043

Tusen takk for svar. Skal lese tråden din. Jeg er 26 år og tok eksamen i helsearbeiderfaget. Har jobbet innen helse i over 5 år, så at jeg ikke skulle bestå er overaskende. Ja jeg har sendt inn klage, men svaret kommer ikke før i september. Ufattelig lenge til....Har mistet helt motivasjonen nå. Håper det ordner seg for deg også.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lykke til❤😊

Tusen takk. Setter stor pris på det. Har sendt inn klage, så da er det bare å vente til september..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På den eksamen er det sensorer som jobber i par Så to sensorer er enig om at du ikke klarte det. De lar da nummer tre se, så stryk er nok det  zu da fikk. Er viktig å forklare hvordan, hvorfor, hva og vise til grunnleggende sykepleie. 

Anonymkode: 6617c...b5c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På den eksamen er det sensorer som jobber i par Så to sensorer er enig om at du ikke klarte det. De lar da nummer tre se, så stryk er nok det  zu da fikk. Er viktig å forklare hvordan, hvorfor, hva og vise til grunnleggende sykepleie. 

Men det var nettopp det jeg gjorde. Forstår forsatt ikke at det kan være stryk. Men så det er to sensorer som har sett på eksamensoppgaven min? Det visste jeg ikke. Kanskje jeg fortjente stryk da..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du faktisk mener at du burde fått ståkarakter, og kan argumentere for det, så har du vel ikke så mye å tape på å klage. 

Anonymkode: ee365...c63

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Skal lese tråden din. Jeg er 26 år og tok eksamen i helsearbeiderfaget. Har jobbet innen helse i over 5 år, så at jeg ikke skulle bestå er overaskende. Ja jeg har sendt inn klage, men svaret kommer ikke før i september. Ufattelig lenge til....Har mistet helt motivasjonen nå. Håper det ordner seg for deg også.

Hvordan i all verden kan det stemme? Hva med de som søker høyere utdanning nå? Eller kan de få hastebehandlet klagen sin? 

Anonymkode: c8b06...1ff

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden kan det stemme? Hva med de som søker høyere utdanning nå? Eller kan de få hastebehandlet klagen sin? 

Dette faget er ikke grunnlag for å søke høyere utdanning. Men er enig i at det var forferdelig lenge 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Dette faget er ikke grunnlag for å søke høyere utdanning. Men er enig i at det var forferdelig lenge 

Jo, klart det er det hvis TS har påbygg. Som TS beskriver har hun tatt dette faget som privatist. 

Uansett er klageprosesser standardiserte, og det spiller egentlig ingen rolle hvilket fag det er da de ikke har inngående kjennskap til fagkombinasjonen til TS og videre planer. Hvis det er hastebehandling av klagesaker hvis man skal søke høyere utdanning er det jo imidlertid noe annet. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, klart det er det hvis TS har påbygg. Som TS beskriver har hun tatt dette faget som privatist. 

Uansett er klageprosesser standardiserte, og det spiller egentlig ingen rolle hvilket fag det er da de ikke har inngående kjennskap til fagkombinasjonen til TS og videre planer. Hvis det er hastebehandling av klagesaker hvis man skal søke høyere utdanning er det jo imidlertid noe annet. 

Dette er ikke grunnlag for å søke høyere utdanning. Man må søke med almennfagene/23-5. Ellers blir det med realkompetanse. Da kan muligens dette faget være en del av vurderingen, men sannsynligvis ikke.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er to sensorer som vurderer og setter karakter. Om de to er usikre så får en oppmann vurdere i tillegg. Så her er det 2 sensorer, kanskje 3 hvis de var usikre på om stryk var riktig. 

Hilsen sensor.

Anonymkode: 92394...326

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...