Gå til innhold

Hvordan fungerer egentlig dette med inkasso?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er den som har fått regningen sitt ansvar å ta kontakt med kreditor straks man skjønner man får problemer med å betale regningen. Kreditor utsetter som oftest gjerne betalingen eller ordner en avbetalingsplan så lenge de vet at de faktisk får pengene. 

Anonymkode: d572e...791

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2019 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Dersom alle inkassoselskaper skulle sittet å vurdert hver enkelt sak individuelt, og basert sin saksgang videre med tanke på at enkelte får en midlertidig eller varig økonomisk vanskelig tid, basert på at noen blir midlertidig eller varig syk, at noen får midlertidig eller varig økte utgifter, og gjøre vurderinger på hvorvidt personer har prøvd finne løsninger eller ikke orka løfte en finger, så ville det ha kostet helt hinsides mye til personalutgifter for inkassobyråene. Den økte personalkostnaden dersom dem skal vurdere alle saker individuelt, må betales av noen, og i stor grad da av økte gebyrer. 
Så skal dem begynne gjøre individuelle saksbehandlinger på samtlige fordringer så vil gebyrene øke så mye at dagens "skyhøye salær" blir småpenger... 

Anonymkode: 0ca8b...3a8

Går man inn på proff.no så ser man at Lindorff har gått med 20-200 mill i overskudd hvert år de siste 20 årene. Sånn går det når alt man gjør er å flå folk med blodrenter uten å faktisk yte tjenester utover å printe A4-ark med regninger, postlegge de, og i verste fall sende en advokat i forliksrådet i ny og ne (på "kundens" regning). Men jeg er ferdig med denne tråden. Har jeg lært noe av svarene her så er det at jeg ihverfall skal være nådeløs selv, mot mine medmennesker, når det kommer til økonomiske forhold. Rett til inkasso ved første anledning. Håper samtlige som forherliger denne praksisen en dag havner i forferdelige økonomiske problemer som de aldri klarer å komme seg ut av.

Anonymkode: f24da...0d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...