Gå til innhold

Fullammet du i 6 mndr.?  

1. 1. Fullammet du i 6 mndr.?

• Ja
      22
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammet du til barnet var 6 mndr. eller begynte du med grøt før 6 mndr.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med velling da nurket var 4 måneder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, ikke noe annet enn morsmelk de første 6 mn.

Skrevet

Fullammet til 5 måneder.

Skrevet

Vi startet med morsmelk med en teskje grøtblanding da hun var 3 mnd. Var så tynt at det kunne være i flaske.

Og lot det da sakte men sikkert bli tykkere.

Helsesøster var helt enig med oss i at hun måtte ha mer enn bare morsmelk eller morsmelkerstatning. Vi hadde en utrolig aktiv liten jente.

Skrevet

Datteren min fikk ikke noe annet før hun var 6 mnd. Hun ville ikke ha. Men sønnen min begynte med grøt før det. Han har alltid vært større og mer glupsk en henne. Trenger mer mat, tror jeg.

Skrevet

sønnen min ble ufrivillig fullammet til han var 8 mnd. Hadde tenkt til han var 6, men han var ikke enig.

Datteren min nektet å spise annet før hun var 10 mnd.

ble lenger enn jeg hadde tenkt kan du si...

Skrevet

Har fullammet alle 7 til de var 6 mndr, bortsett fra at vi ga noen få smaksprøver til nr. 6 litt før det fordi jeg da begynte å jobbe før han var blitt 6 mndr og vi ville se om grøt kunne være en nødløsning om det gikk skeis med pumping, ammepauser etc. Men det ble med de smaksprøvene fordi det gikk helt greit å gå hjem for amming noen ganger i løpet av dagen(jobbet veldig nært hjemmet) og fortsatte derfor fullammingen til 6 mndr med han også.

Gjest Primula
Skrevet

Hun fikk grøt fra hun var 5 mnd. dette pga av at hun var veldig urolig og hang i puppen døgnet rundt. Hun roet seg da vi begynte med grøt, så jeg tror hun hadde godt av det..

Skrevet

Fullammet førstemann i 4,5 mnd og nummer to til hun var 7 mnd. Da begynte hun å våkne to ganger om natten fordi hun var sulten :-? . Ble slutt på det med en gang hun fikk middag.

Skrevet

Oi, her var det mange som var heldige med ammingen. Ingen av de jeg har blitt kjent med som har fått barn i det siste har klart å fullamme barna til de var 6 mnd. Det har heller vært sånn at barna har gitt seg fullstendig med amming når de nådde halvåret. Altså, at de da heller har villet ha flaske enn pupp fordi puppene har gått tomme.

Selv fullammet jeg til ca. 4 mnd. Prøvde da bittelitt grøt. Måtte spe på med flaske pga. for lite melk (amma hver halvtime i flere uker). Fortsatt går det mest i flaske, han er 8 mnd nå. Melk er den viktigste næringen dems i deres første leveår... Selv om jeg gjerne skulle sett at han ville ha mer grøt/middag (går en halv porsjon grøt for dag, et kvart glass middag og ca. 500ml MME).

Skrevet

En jente i barselgruppen min er ernæringsfysiolog, og mente fullamming-studiene ikke sier akkurat det som det norske ammepolitiet påstår, hun mente studiene viste at man ikke trengte gi noe annet de første 6 mnd, ikke at man ikke burde.

Dermed begynte vi med litt fast føde før 6 mnd, for så himla festlig var det tross alt ikke å amme.

Skrevet
En jente i barselgruppen min er ernæringsfysiolog' date=' og mente fullamming-studiene ikke sier akkurat det som det norske ammepolitiet påstår, hun mente studiene viste at man ikke [i']trengte gi noe annet de første 6 mnd, ikke at man ikke burde.

Dermed begynte vi med litt fast føde før 6 mnd, for så himla festlig var det tross alt ikke å amme.

Det er helt riktig, og det står også at barn som ikke får morsmelk bør introduseres for fast føde ved 4-6 mnd. alderen. Så jeg tror ikke det er farlig om man gjør det :)

Skrevet

Fullammet ett barn i 9 måneder og 3 barn i 7 måneder

Hilsen Trille

Skrevet

Fullammet i 5,5 mnd. Da forsøkte vi med grøt.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Fullammet til i hvert fall 6, begynte å introdusere grøt en gang om dagen fra 7-8 måneder, men det ble ikke noen regelmessighet over det før han var 8. Fortsatte til han var ett år med kveldspupp.

Mulig det er tilfeldig, men han er i dag 5 år og har ikke vært syk en eneste dag. Så jeg håper det kommer noen barnesykdommer etter hvert :-)

Litt sprøtt å kalle det ammepoliti all den tiden det faktisk er bra for barna å bli amet, av så mange grunner.

Ser her at noen har gått tomme, hvordan er det mulig hvis barnet suger riktig? Melken produserer jo seg selv etter etterspørselen. Merket endringer så fort Gullet endret spisevaner; produksjonen var helt fininnstilt på hans behov.

Syntes det var kjempekos å ame, jeg. Forferdelig vondt i de tre første månedene, men etter det var det superpraktisk og veldig koselig!

Gjest gjest1
Skrevet

Den første jenta var fullammet i nesten seks mnd, da begynte vi så smått med grøt. Nr to blånektet på grøt helt til hun var rundt ti mnd. Men hun fikk tydligvis mer enn nok næring, det var helt utrolig hvor bollerund hun! Ikke bare valk ved håndleddet , men hele tre valker på underarmen og en tre, fire på lårene. Åh, hun var så myk å deilig! Men tvert hun begynte å gå forsvant det overflødige og nå, åtte år senere, er hun tynn som en spiker.

Jeg synes det var greit å amme. Svinaktig vondt de første ukene til huden på brystvortene ble herdet, men etter det var det ikke noe problem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jenta mi ville ikke ha noe annet enn morsmelk, men da hun var 8 mnd MÅTTE vi gi henne grøt. Dette pga jernbehov. Hun fikk noen ts grøt hver dag. Da hun var 18 mnd kutta vi ut amminga, og hun begynte å få apetitt på grøt og brødmat.

Amma ikke offentlig etter at hun var 1 år. Erru Gæææn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...