AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Sønnen min ringte på AKS og fortalte at han hadde fått en kjæreste og spurte om han kunne ta med kjæresten hjem, jeg sa at det skulle gå greit og synes det var koselig at han hadde fått seg en "kjæreste" i parallellklassen. Han kalte kjæresten bare for kjæresten, ikke hun, så jeg regnet jo med at det var en jente, men så viste det seg at kjæresten var en GUTT fra parallellklassen. Jeg ble helt sjokkert. Ikke nok med det, de har lakkert neglene i alle slags forskjellige farger (akkurat som Pride-flagget) for å "feire" Pride. Jeg kjenner at jeg synes dette er drøyt og uakseptabelt. Jeg har ikke lyst til at sønnen min skal ha en guttekjærester i en alder av 8 år. Hva vil resten av klassen/trinnet si? Hva sier dere? "Kjæresten" dro hjem for en times tid siden og da foreldrene kom for å hente bare lo de og synes det var koselig, jeg har hatt en lang og slitsom arbeidsdag så jeg bare jattet med, orket ikke å ta støyten. Overreagerer jeg? Anonymkode: b85f6...a5e 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Stakkars sønnen din, som har en slik homofob mor/far.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 20. juni 2019 Ja du overreagerer. Tar du dette negativt så er du århundrets dårligste mor. Anonymkode: eb596...6d9 112
Populært innlegg Kvinne87Rogaland Skrevet 20. juni 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 20. juni 2019 Du skal la sønnen dine være den han er, og holde dine egen skam for deg selv. Ikke før den over på han! Nå har du muligheten til å vise sønnen din støtte og raushet og styrke hans selvverdi. Gi nå faen i hva folk tror, det har da ingenting å si! 95
Populært innlegg Jadzia Skrevet 20. juni 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 20. juni 2019 Ja du overreagerer, og skulle sønnen din faktisk være homofil, så er dette den beste måten å støte han vekk på og hindre at han senere forteller deg det. Hva så om han har en kjæreste eller "kjæreste" som er gutt? Er det ikke bare fint at han er så åpen og inkluderende at han ikke ser tradisjonelle kjønnsroller på den måten mange gjør? Jeg hadde sagt det var koselig og vært åpen for det. Rett og slett fordi det antaglig er viktig for han. Om han ikke er homofil, så vil han kanskje være åpen og kjempe for de som trenger det senere fordi han læres opp til at dette er ok. 79
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 Greit med jente kjærste men ikkje gutter kjæreste. Håper du troller.. Anonymkode: 55a27...bce 23
MortenMinstelønn Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 Du er bare nødt til å hugge hodet av ham. Det er det vi har gjort i alle år. 12
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 Tenk hvis det var deres sønn, hadde dere ikke blitt redd for mobbing? Han har mange venner og virker som om han er godt likt blant alle og har ingen problemer. Jeg er redd han kommer til å miste den gode posisjonen han har i gruppen. Han har ikke skilt seg noe særlig ut tidligere, men nå som alle vet at han har en guttekjæreste så blir jo de to lette ofre. Anonymkode: b85f6...a5e 6
Sinsiew Skrevet 20. juni 2019 #9 Skrevet 20. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenk hvis det var deres sønn, hadde dere ikke blitt redd for mobbing? Han har mange venner og virker som om han er godt likt blant alle og har ingen problemer. Jeg er redd han kommer til å miste den gode posisjonen han har i gruppen. Han har ikke skilt seg noe særlig ut tidligere, men nå som alle vet at han har en guttekjæreste så blir jo de to lette ofre. Anonymkode: b85f6...a5e Hva skal du gjøre? Tvinge han til å ikke være homofil? 37
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 Populært innlegg #10 Skrevet 20. juni 2019 Du overreagerer. Til og med barn i barnehage har "kjærester" av samme kjønn innimellom. Ingen små barn som har "kjærester" er egentlig forelsket, de bare etterligner de voksne. Det at han har skjønt at det er greit å være kjæreste med en av samme kjønn viser bare at han vil vokse opp til å bli en inkluderende person 🙂 Om han faktisk er homofil eller heterofil finner han nok ut av når han blir tenåring, og du kommer vel til å akseptere ham uansett? Hvis du lager en sak ut av det her ødelegger du den fine holdningen han har nå og signaliserer at homofili er galt. Du hadde jo ingen problemer med dette da du trodde det var en jentekjæreste. Anonymkode: 8c32b...ce9 53
SoWhat? Skrevet 20. juni 2019 #11 Skrevet 20. juni 2019 La han ha den kjæresten han har da. Om det er jente eller gutt spiller da ingen rolle. Nå må du ikke overføre dine følelser på ham. Han tar for gitt å bli akseptert av foreldre, så la han fortsatt ha tillit til deg. 19
Jadzia Skrevet 20. juni 2019 #12 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk hvis det var deres sønn, hadde dere ikke blitt redd for mobbing? Han har mange venner og virker som om han er godt likt blant alle og har ingen problemer. Jeg er redd han kommer til å miste den gode posisjonen han har i gruppen. Han har ikke skilt seg noe særlig ut tidligere, men nå som alle vet at han har en guttekjæreste så blir jo de to lette ofre. Anonymkode: b85f6...a5e Joda, selvfølgelig. Men desto mer viktig at de har tryggheten hjemme tenker jeg. Og mobbing kan komme av alle årsaker. Fra noe som rimer på navnet til at man har feil sko eller hårfarge. Om han skulle være homofil da, så er det så viktig at han har tryggheten og vissheten om at han er godtatt og akseptert som den han er hjemme. Det vil alltid finnes idioter som mobber og hetser homofile virker det som, men de som vokser opp som homofile, trenger styrken for å stå i mot idiotene. 23
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #13 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk hvis det var deres sønn, hadde dere ikke blitt redd for mobbing? Han har mange venner og virker som om han er godt likt blant alle og har ingen problemer. Jeg er redd han kommer til å miste den gode posisjonen han har i gruppen. Han har ikke skilt seg noe særlig ut tidligere, men nå som alle vet at han har en guttekjæreste så blir jo de to lette ofre. Anonymkode: b85f6...a5e Hvis han er godt likt kan dette være med på å skape aksept for dette i klassen. Anonymkode: 8c32b...ce9 42
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #14 Skrevet 20. juni 2019 Jeg synes bare dette er veldig synd. Jeg spurte han nå om hvor lenge de hadde vært sammen, da sa han at de hadde lært om Pride på skolen og at de hadde sittet ved siden av hverandre og "blitt forelsket". De hadde vist leiet hender og vært sammen hele dagen. Virker jo ganske uskyldig. De hadde visst lakket neglene på hverandre og. Han nekter å ta av seg neglelakken. Anonymkode: b85f6...a5e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #15 Skrevet 20. juni 2019 Og hvor seriøst tror du dette er da, TS? De er åtte år, kanskje de bare leker kjærester. Uansett så liker de sikkert hverandre godt, og om det viser seg etterhvert at sønnen din faktisk er homofil, så sier jeg bare 🌈 ❤️ Anonymkode: b3bd6...2db 36
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 Det er nok ikke veldig seriøst, men det er mer seriøst at skolene lærer så små barn om homofili og tillater guttene å lakke neglene til hverandre... De burde kanskje lært at dette er noe som hører de voksnes verden til, og? Anonymkode: b85f6...a5e 3
Gjest Krampus Skrevet 20. juni 2019 #17 Skrevet 20. juni 2019 La de finne ut av det selv. Du trenger ikke gjøre noe som helst. De har det gøy.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 Det kan være at det er vanskelig for sønnen din å skille mellom følelser for en bestekompis kontra kjæreste. Det kan også hende at han føler romantiske følelser ovenfor gutten. Uansett kan ikke du endre hans legning hvis tiden skulle vise at dette er riktig. Hvor gammel må han være for at mor i huset kan akseptere hans meninger? Bestemmer du hvem som kan være hans bestevenn kontra vanlig venn? Tiden vil vise hvilken legning han har. Jeg oppdrar min sønn til å stå opp for seg selv, og til å lære seg å tenke selv. Anonymkode: 84a39...620 12
appelsinjuice Skrevet 20. juni 2019 #19 Skrevet 20. juni 2019 Herlighet, hvem sønnen din vil være kjæreste med må da være 100% opp til han! Jeg blir helt sjokkert av din reaksjon her! Gutten er 8 år og har kanskje ikke helt funnet ut av sin seksuelle orientering enda, men om han er homofil eller ikke spiller da vel ingen trille?!?!!! 19
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #20 Skrevet 20. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk hvis det var deres sønn, hadde dere ikke blitt redd for mobbing? Han har mange venner og virker som om han er godt likt blant alle og har ingen problemer. Jeg er redd han kommer til å miste den gode posisjonen han har i gruppen. Han har ikke skilt seg noe særlig ut tidligere, men nå som alle vet at han har en guttekjæreste så blir jo de to lette ofre. Anonymkode: b85f6...a5e Det er jo sånne som du som gjør at barn mobber andre barn 🤦♀️ du seier jo indirekte at forventer at homofile barne blir mobbet og at homofile barn burde endre seg for passe inn. Anonymkode: 55a27...bce 30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå