Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skjønner at det går an å lese seg til dette andre steder (og her inne), men hvis noen har lyst til å gi tips til en som aldri har vært prøver før, og som ikke har satt seg inn i alle typer strategier og teorier, så hadde det vært interessant å høre! 

Liksom, hvor begynner man? Har slutta med p-piller ihvertfall 😊 Kanskje det fins flere her inne som ikke har peiling på alle forkortelsene (SA, MA, IKM osv.) og som ikke vet opp-ned på en baby eller hva det vil si å bli mor. 

Endret av Daniella
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare dropp pillene og ikke tenk på det! Da! Blir man gravid. Tenker du mye på det går det F*** IKKE!😭😭

Anonymkode: e72c5...605

• Liker 1
Gjest frankie1985
Skrevet

Jeg var sammen ei i noen år og plutselig en dag kom hun for å ha samleie, men det rare var at det var ikke for å lage barn, nei bare lureri vettu

Skrevet

Man må ha sex for å lage en baby:fnise: Prøv å ikke stress og tenke for mye, ha sex og kos deg, og se hva som skjer til å begynne med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drikke grapefruktjuice hver dag fra mens til eggløsning 😂

Anonymkode: a35dd...fd1

Skrevet

Jevnlig sex gjennom hele syklusen er den sikreste måten. Da treffer man som regel eggløsning. Ha sex hver andre til hver tredje dag hele syklusen, kos dere og ha det gøy :) veldig mange bruker eggløsningstester, men jeg ville ha slappet av og ikke stresset med det sånn i starten. Går det en stund uten at du blir gravid, ville jeg begynt med det - men ikke for å time sex, men rett og slett for å bli kjent med kroppen og for å være sikker på at jeg faktisk har eggløsning. 

Du kan selvfølgelig også ty til diverse kjerringråd; slimløsende hostesaft, grapefruktjuice etc., disse gjør ingen skade, så det er bare å kjøre på. 

Unngå bruk av Ibux og andre NSAIDS-produkter (som voltaren, naproxen etc), og ta folat. 

SA=spontanabort                                              MA=missed abortion - dvs at utviklingen stopper opp, men at kroppen din ikke fanger det opp. Du fortsetter da å være gravid, selv om fosteret er dødt.                      IKM=ikke kommende mens - dvs den dagen din mens vanligvis skal starte. Passerer du denne datoen uten at den har kommet, er du forsinket.                                DPO=days past ovulation 

Du trenger ikke å vite «opp og ned på en baby», for det aller, aller meste kommer veldig naturlig både under svangerskapet og når baby er født. Det lille du fortsatt er usikker på, kan du enkelt lese deg opp på :) 

Kos dere, og lykke til! :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med folat så fort som mulig!😊

Anonymkode: 66a2a...add

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta folat og ha sex hver 2-3 dag. 

Anonymkode: 468e0...c96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...