AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 For å gjøre en lang historie kort, jeg har en skjult diagnose som gjør at jeg sliter. Fysisk, blir utmattet og har 0 energi til overs til sosiale ting. Nylig fått meg ny jobb og klarer meg i de 8 timene hver dag, ikke uten kamp, men jeg kjemper hver dag. Jeg må sove 1-2 lurer etter jobb hver dag og legger meg rundt kl 22. Sånn er dagene mine. Alltid. I morgen er det sommerfest med jobben, jeg er ny og føler jeg må være med. Viktig å ta del og sjefen har arrangert noe kjempefint for oss. Jeg ønsker jo å være normal, og klare slikt, men kroppen min henger ikke med. Jeg sitter nå i sofaen og tårene triller. Burde ordnet klart ting siden vi reiser direkte fra jobb i morgen, men jeg er for sliten. Kroppen verker. Tanken på at jeg ikke skal få reise hjem og slappe av gjør meg dårlig. Jeg vet at resten av helgen vil gå utelukkende til restitusjon. Mandagen blir knallhard. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare få det ut. Det er tøft. Anonymkode: f534e...cd8 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Dra etter en time eller to. Litt oppmøte er bedre enn ingenting. Si bare at du har en avtale eller er sliten. Ikke press degselv til ting du ikke vil. Anonymkode: bd8fb...408 19
Visla Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 Kan du ikke reise hjem å hvile et par timer, for så å reise på jobbfesten? Finn på en unnskyldning for at du ikke kan reise direkte 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dra etter en time eller to. Litt oppmøte er bedre enn ingenting. Si bare at du har en avtale eller er sliten. Ikke press degselv til ting du ikke vil. Anonymkode: bd8fb...408 Ja jeg vurderer det, men vi skal dit allerede kl 13:00 og det varer helt til kvelden er over. Er redd de vil synes jeg er en raring som reiser tidlig. Jeg må i tillegg reise 1,5 timer hjem. Det er langt unna. Jeg vil så gjerne, ikke tro noe annet, men jeg tåler ikke slikt. Jeg velger å jobbe sånn at jeg bidrar til samfunnet, og sånn at vi kan leve normalt med tanke på penger osv. Heldigvis har jeg en mann som er fantastisk. Vi har oppi det hele tre barn, det gjør ikke ting enklere. Jeg har ikke alltid vært som dette. Det har sakte bare blitt verre over 3-4 år. Alltid vært en sterk ressurs og en helt normal person, så dette er som å gå fra 1000-0 på kort tid for meg. Anonymkode: f534e...cd8 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Lær deg å si nei. Det er ingen som bryr seg nevneverdig om hvor vidt du er der eller ikke uansett. Anonymkode: 13e79...49b 18
Sunshine_93 Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 Huff, kjenner meg godt igjen i det du skriver. Begynner snart i ny jobb og gruer meg til eventuelle jobbpils osv. Synes det er tøft nok å stå i jobb 8 timer. Tenker umiddelbart av det du skriver at du virkelig ikke burde gjøre noe du ikke vil. Livet skal være på dine premisser - du skal gjøre ting som gjør DEG glad og som DU får noe ut av! Du sier jo at du har en flott mann og barn og andre gode ting i livet enn jobb. Hva med å snakke med sjefen og fortelle at du blir så utmattet av en arbeidsdag og ikke orker å bli med? Bare være ærlig? 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 Føler du ikke ar du kan være åpen om diagnosen slik at dolk forstår og du slipper å holde ting hemmelig og finne på unnskyldninger? Jeg har senskader etter kreft og behandling, men er helt åpen på dette på jobb og andre steder. Jeg har også feks behov for hvile og har ikke opplevd annet enn støtte og forståelse Anonymkode: 1cd5f...76e 13
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 Men dette burde du ha fortalt din sjef om. Hva om du blir enda verre en gang og plutselig da må spytte ut om at du egentlig har vært syk lenge? Dessuten så er det ikke så forferdelig vanskelig å slippe unna. Si at du er syk eller hva som helst annet som blir en hvit løgn. Anonymkode: 37d25...f9a 2
Guidet Kvinne Skrevet 20. juni 2019 #9 Skrevet 20. juni 2019 Det kan jo også hende at det går bedre enn du tror! Og hvis du gjennomfører denne, helt eller delvis, kan du fint takke nei til alle kommende arrangementer. You can do it! Sett på 5-min-timer på mobilen i kveld, begynn med pakking/forberedelser, ta pause, fortsett. Utsettelse fordi man er sliten gjør deg enda mer sliten, dessverre. Kanskje noen andre også skal tidlig hjem, det skjer alltid i min jobb, og da hiver du deg på. Lørdag og søndag blir sikkert fælt, men det kan jo hende at du har fått noe positiv energi også?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #10 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har det akkurat som deg! Har ingen tips eller råd, bare sympati og forståelse. Det eneste jeg vet at jeg pleier å prøve på, er å gå inn i en slags tilstand hvor jeg er der fysisk, men mentalt er det ingen til stede. Det har blitt mindre stressende nå som jeg har jobbet der noen år og kjenner folk bedre. Anonymkode: 3cc5e...457 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #11 Skrevet 20. juni 2019 Oi, dette var jo helt likt min situasjon. Sommerfest med nye jobben i morra, og jeg er helt frynsete.... Gruer meg sånn.. Er ufattelig sliten og på kanten til å bli utbrent... Men, jeg føler at jeg MÅ, og har bestemt meg for å tvinge meg selv til å dra. Har ingen gode råd å komme med, men vi er flere i samme båt!❤ Anonymkode: 8eb09...561 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #12 Skrevet 20. juni 2019 Takk for tips og råd alle sammen. Jeg har brukt hele kvelden på å forberede, pakke osv. (Må skifte på jobb). Ligger nå på sofaen og orker ikke ta meg til sengen helt enda. Skal det snart. Skal bite tennene sammen, bli med og ta tidlig kvelden. I fremtiden må jeg ikke være med på alt, men dette blir den første sosiale biten jeg er med på, så føler liksom jeg bør gå. Jeg orker ikke dele dette med alle på jobb, rett og slett da jeg ikke vil enda. Jeg er livredd for å ende som uføre, det er virkelig den siste utveien for min del, så jeg prøver så godt jeg kan. Håper bare det går greit og at jeg ikke blir for kake resten av helgen. Dere skulle bare viset hvor vondt det er å ha det som dette 😔 Anonymkode: f534e...cd8 6
Blueblizz Skrevet 20. juni 2019 #14 Skrevet 20. juni 2019 Kan du avspasere fra morgenen av? Bruke tida frem til lunsj på å sove? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #15 Skrevet 20. juni 2019 Føler jeg er for ny til å spørre om det nå, men i fremtiden vil jeg spørre om slikt. Veldig smart tenkt, takk😊 Anonymkode: f534e...cd8 1
Amberleaf Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 Vet du hvorfor du er så tom for energi? Sjekket jernnivå, B12, og evt andre mangler? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #17 Skrevet 20. juni 2019 Ja jeg vet årsak, men vil ikke skrive det her inne da jeg er redd det vil kunne avsløre hvem jeg er. Det er ikke noe man kan kurere, men ei dødelig. 9/10 er vel uføre av de som lever sånn, men jeg gir meg ikke! Skal klare dette😊 Anonymkode: f534e...cd8 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet årsak, men vil ikke skrive det her inne da jeg er redd det vil kunne avsløre hvem jeg er. Det er ikke noe man kan kurere, men ei dødelig. 9/10 er vel uføre av de som lever sånn, men jeg gir meg ikke! Skal klare dette😊 Anonymkode: f534e...cd8 Jeg håper du får en fin kveld ts, men jeg håper også du snur litt på holdningene du har til de som er uføre pga. lignende tilstander... Anonymkode: 207e9...3cf 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #19 Skrevet 20. juni 2019 Jeg er hørelshemmet i en hørende verden. Og sånn du har det har jeg det. Etter mange år å skjule problemet for meg selv også faktisk. Fant jeg ut att dette gikk ikke mere. Jeg bestemte meg for å være en åpen bok. Jeg sto fram på en personalmøte å fortalt alle hvordan der var å være meg på jobb. Hva jeg ikke hørte og hvor slitsomt det var. Så sa jeg til sjef at noen ganger m0 jeg velge bort ting for å orke. Familie alltid først jobb etterpå . Sosial ting er supert men da må jeg orke . Så ikke alltid jeg blir med og sånn er det. Så stresset jeg ned. Jeg har sagt i fra jeg har forklart. Nå kan jeg ikke gjøre mere. Med at det stresset har blitt mindre slapper jeg bedre av på jobb og av og til er med på det sosial . Så åpenhet hjelper mere enn du tror. Bedre enn hvisking og baksnakk. For folk merker jo att det er noe. Anonymkode: f19b0...d54 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #20 Skrevet 20. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper du får en fin kveld ts, men jeg håper også du snur litt på holdningene du har til de som er uføre pga. lignende tilstander... Anonymkode: 207e9...3cf Tusen takk! Jeg ser absolutt ikke ned på noen mennesker, det må jeg bare få sagt. Jeg vil bare ikke gi meg før jeg selv føler jeg er der. Ingen lege eller noe menneske eller diagnose eller eller skal stoppe meg! Kun det jeg mener med at det er siste utvei for meg🙏🏻 Håper jeg forklarte det bedre nå❤️ Anonymkode: f534e...cd8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå