AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Mistet den andre tråden. Men ser at folk skriver at man skal søke over alt! Hva er vitsen? Har man en utdannelse der det er vanskelig å få relevant jobb så skjønner jeg at siutasjonen er en annen.. da er det bra å få erfaringer fra et sted og komme inn der man vil etter hvert. Men, hva i helvete er vitsen med å søke til Ålesund dersom du bor i Oslo? er det ikke nok av søkere i Ålesund tror dere? jeg synes bare det ser så dumt ut! Som om sjansene er så mye større på andre steder. Hvorfor skulle en arb.giver gidde å ansette en osloborger når det er ålesundorgere som søker? Jeg hadde isåfall aldri giddet. Man kan selvfølgelig tåle å pendle litt, men aldri i livet om jeg søker slik at jeg må flytte til andre siden av landet. Anonymkode: 114b8...5f5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Som arbeidsgiver så blåser jeg langt i hvor søker bor på søknadstidspunktet, jeg velger den søkeren som er mest egnet Flytteproblematikken får vedkommende løse selv dersom de blir tilsatt. Anonymkode: d0365...646 17
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som arbeidsgiver så blåser jeg langt i hvor søker bor på søknadstidspunktet, jeg velger den søkeren som er mest egnet Flytteproblematikken får vedkommende løse selv dersom de blir tilsatt. Anonymkode: d0365...646 utdannelse, så ser de på karakterer og slikt. Da skjønner jeg at man kanskje må flytte på seg for å få erfaringen. Men la oss si at det er kafe da. Jeg bor i Oslo, men hvorfor i huleste skulle en kafearbeidsgiver i Ålesund være interessert i meg? når det er andre søkere i Ålesund? Anonymkode: 114b8...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Mistet den andre tråden. Men ser at folk skriver at man skal søke over alt! Hva er vitsen? Har man en utdannelse der det er vanskelig å få relevant jobb så skjønner jeg at siutasjonen er en annen.. da er det bra å få erfaringer fra et sted og komme inn der man vil etter hvert. Men, hva i helvete er vitsen med å søke til Ålesund dersom du bor i Oslo? er det ikke nok av søkere i Ålesund tror dere? jeg synes bare det ser så dumt ut! Som om sjansene er så mye større på andre steder. Hvorfor skulle en arb.giver gidde å ansette en osloborger når det er ålesundorgere som søker? Jeg hadde isåfall aldri giddet. Man kan selvfølgelig tåle å pendle litt, men aldri i livet om jeg søker slik at jeg må flytte til andre siden av landet. Anonymkode: 114b8...5f5 Hæ?? Selvsagt ansettes den som er best kvalifisert. Hvis ikke arbeidsgiveren har en fetish for ålesundsdialekt da.. Anonymkode: 832b3...c24 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ?? Selvsagt ansettes den som er best kvalifisert. Hvis ikke arbeidsgiveren har en fetish for ålesundsdialekt da.. Anonymkode: 832b3...c24 ansettes den som er best kvalifisert??? noen steder går det på bekjentskap. Anonymkode: 114b8...5f5 2
FactsOverFeelings Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 Jeg søker bare steder hvor jeg faktisk kunne tenkt meg å bo, det finnes ikke mange av dem i Norge.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: utdannelse, så ser de på karakterer og slikt. Da skjønner jeg at man kanskje må flytte på seg for å få erfaringen. Men la oss si at det er kafe da. Jeg bor i Oslo, men hvorfor i huleste skulle en kafearbeidsgiver i Ålesund være interessert i meg? når det er andre søkere i Ålesund? Anonymkode: 114b8...5f5 Du bor i Oslo, og du har aldri møtt på en nordlending f.eks som har flyttet sør for å jobbe? Ifølge din logikk skulle jo ikke dette være mulig, da det ikke akkurat mangler arbeidskraft i hovedstaden. Anonymkode: 0de0d...538 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du bor i Oslo, og du har aldri møtt på en nordlending f.eks som har flyttet sør for å jobbe? Ifølge din logikk skulle jo ikke dette være mulig, da det ikke akkurat mangler arbeidskraft i hovedstaden. Anonymkode: 0de0d...538 Mange flytter til Oslo fordi de vil eller fordi det er der det er lettest å få jobb. Mange flytter tilbake til hjemstedet sitt etter Oslo når de har fått erfaring og ser på Oslo som et sted man får jobb den første gangen, fordi det er der det er flest arbeidsplasser. Anonymkode: 114b8...5f5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #9 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Jeg søker bare steder hvor jeg faktisk kunne tenkt meg å bo, det finnes ikke mange av dem i Norge. Allså, får du ikkje kafé jobb i Oslo er du mest sannsynlig ikkje kvalifisert noen plass. Trur de referer til folk med utdanning eller erfaring fra bestemte bransjer.. Anonymkode: f42dc...eff 5
FactsOverFeelings Skrevet 20. juni 2019 #10 Skrevet 20. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Allså, får du ikkje kafé jobb i Oslo er du mest sannsynlig ikkje kvalifisert noen plass. Trur de referer til folk med utdanning eller erfaring fra bestemte bransjer.. Anonymkode: f42dc...eff Kafe i Oslo? Hæ? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #11 Skrevet 20. juni 2019 Nå er det ikke alle som har problemer med å flytte til et nytt sted. Ikke alle har en sterk tilknytning til hjemplassen eller ønsker å bo der. For min del er det viktigere med relevant jobb enn på død og liv skulle på et sted hvor man ikke får jobb, men jeg er nyutdannet og kan ikke velge og vrake. Hvis jeg søker på en jobb på andre siden av landet så er jeg inneforstått med at jeg kanskje må flytte dit. Man søker ikke jobb et, annet sted uten tanke på at man kan og vil flytte. Anonymkode: e86a8...128 2
popstar Skrevet 20. juni 2019 #12 Skrevet 20. juni 2019 Det kan være lettere å få seg jobb i distriktene/mindre byer enn i storbyer. Jeg flytta ut av storby fordi jeg fikk jobb i en mindre by. Det er ikke nødvendigvis slik at man bør flytte fra en storby til en annen, selv om det noen ganger kan være slik at en storby har større behov for en spesiell kompetanse enn en annen også.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #13 Skrevet 20. juni 2019 Vi må jobbe for å kunne leve. Da hjelper det ikke å sitte i Oslo å sutre når du har mulighet til å danne deg et livsgrunnlag i Ålesund. Anonymkode: ef670...968
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #14 Skrevet 20. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi må jobbe for å kunne leve. Da hjelper det ikke å sitte i Oslo å sutre når du har mulighet til å danne deg et livsgrunnlag i Ålesund. Anonymkode: ef670...968 Hva er vitsen med et verdigløst liv uansett? Noe så talentløst egentlig. Anonymkode: 114b8...5f5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #15 Skrevet 20. juni 2019 10 minutter siden, popstar skrev: Det kan være lettere å få seg jobb i distriktene/mindre byer enn i storbyer. Jeg flytta ut av storby fordi jeg fikk jobb i en mindre by. Det er ikke nødvendigvis slik at man bør flytte fra en storby til en annen, selv om det noen ganger kan være slik at en storby har større behov for en spesiell kompetanse enn en annen også. Distriktene suger...øde og kjedelig. ikke rart det er lett å få jobb der når ingen søker der 😛 Anonymkode: 114b8...5f5
popstar Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Distriktene suger...øde og kjedelig. ikke rart det er lett å få jobb der når ingen søker der 😛 Anonymkode: 114b8...5f5 Joda, men etter et par år har jeg nok erfaring til å finne meg jobb der jeg bodde før så jeg kan flytte tilbake. Noen ganger bør man gjøre litt kjipe ting for å få et bedre grunnlag for fremtiden. Dessuten er det mange som trives i distriktene selv om akkurat du ikke gjør det. 1
Pillarguri Skrevet 20. juni 2019 #17 Skrevet 20. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Distriktene suger...øde og kjedelig. ikke rart det er lett å få jobb der når ingen søker der 😛 Anonymkode: 114b8...5f5 Det går ikke an å ta deg seriøst. Det du skriver er rett og slett idiotisk. 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er vitsen med et verdigløst liv uansett? Noe så talentløst egentlig. Anonymkode: 114b8...5f5 Lever ikke lenge uten penger til mat, så det verdigløse livet blir kort. Anonymkode: ef670...968
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #19 Skrevet 20. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som arbeidsgiver så blåser jeg langt i hvor søker bor på søknadstidspunktet, jeg velger den søkeren som er mest egnet Flytteproblematikken får vedkommende løse selv dersom de blir tilsatt. Anonymkode: d0365...646 Samme her! Siste året har jeg ansatt folk fra bl.a. Trondheim, Bergen og Kristiansand fremfor de som allerede bor her fordi de utenbysfra var langt bedre kvalifiserte! Enkelt! Det eneste kjipe er jo at det er en viss risiko for at de flytter tilbake, men en fra byen her kan jo også finne på å flytte etter en kjæreste til en annen kant av landet. Anonymkode: ad286...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #20 Skrevet 20. juni 2019 Jeg er en som flyttet langt vekk pga jobb. Fikk ingen venner og ble ensom. Til kanten av deprimert. Jeg MÅ ha venner og familie rundt meg. Så jeg flyttet hjem igjen, selv om utsiktene for jobb er dårligere. Anonymkode: f96ea...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå