Gå til innhold

Dessert til 10-12 personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lager man da?

Har ikke lyst til å bake noen kake, da dette skal være mer "fest" og ikke kakeselskap;)

Middag: Pasta med pesto og kylling.

Har tenkt litt på Noe med frukt og sjokolade.

En gang smakte jeg noe veldig godt, men jeg har ikke oppskriften. Var noe jordbær, kiwi og banan i ildfastform, dekt med hvit sjokolade og varmet i ovnen. Mmm.. Med is. Noen som har oppskrift på dette?

Håper noen skjønner hvor jeg vil. Tips tas i mot med stor glede! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det lager jeg ofte! HAr ingen oppskrift, bare legger de fruktene jeg vil ha oppi en form og strør hakket hvit sjokolade over. Varmer ca 15 min 175 grader. Blir alltid nam! jordbær, banan og kiwi synes jeg er et must oppi... lykke til!

Gjest Gjesta
Skrevet

Er ikke helt sikker på om det passer til middagen, men riskrem er noe av det beste jeg kan få :sjarmor:

Kanskje du finner noen tips her: Aperitif eller her Krem

Lykke til :-D

Skrevet

en tidligere kollega av meg meg og jeg laget dessert til en bønsj en nyttårsaften:

hermetiske fersken

en halv til hver, legg en aftereight oppå, putt i ovnen slik at aftereighten akkurat smelter .....

yummi!

enkelt og innmari godt.

ellers høres det med frukt og sjokolade i ovnen også godt ut. du kan sikkert bare bruke det du vil og strø sjokolade over.

Skrevet

Sjokoladefondant!(Små sjokoladekaker som er flytende i midten) Det er fantastisk godt og enkelt å lage. De kan gjøres klare på forhånd og stå i kjøleskapet frem til steking. Det er veldig god å servere frisk frukt og/eller bærsaus til.

Et annet forslag er å servere frosne bær med varm hvit sjokoladesaus til. De kalde bærene og den varme sausen, mmm.. Jeg har servert dette flere ganger og det har vært meget vellykket. Kjempeenkelt er det også.

Skrevet

Hva med rett og slett iskrem med lune bær? Eller du baker bananer i ovnen (delt i to på langs, pakk i aluminiumsfolie med sukker, kanel og smør), servert varme med iskrem/pisket fløte. Fruktsalat med vaniljesaus?

Skrevet

Karamellpudding er jo alltid godt!

Kan jo lages i store former også, enkelt å lage til mange personer...

Skrevet

Lag After Eight Mousse m litt cognac i! Enkelt til mange personer, avkjølt i glass med en bit After Eight som pynt sammen med et mynteblad/sitronmelisse e.l.

Skrevet

Hjemmelaget sjokolademousse! Har laget Jamie Olivers versjon med stor suksess en nyttårsaften, kan grave fram oppskrift om det trengs.

Skrevet

Jeg ville laget sjokoladefondant med vaniljeis og en eller annen søt hjemmelaget (kald) fruktsaus ved siden av.

Skrevet

Syns fruktsalat med råkrem er godt.

I fruktsalaten putter du oppi det du syns er godt (jeg liker godt melon, kiwi, fersken på boks, mango, jordbær (frisker i alle fall opp med farge, selv om smaken ikke er på topp enda...). Hvis ingen skal kjøre kan du dynke med litt contreu (eller annen sitruslikør).

Råkrem er blanding av eggedosis og pisket krem.

:sikle:

Skrevet

Tusen takk for svar!

Var nesten sikker på at det ble.. frukt med sjokolade.. men nå vet jeg ikke lengre! Så mye godt i denne tråden!

Skrevet

Jeg ville bare tipse om en oppskrift som Kokke-Lise på frokost-TV presenterte i dag. Karamellisert rababrakompott med vaniljekesam. Det så fantastisk godt ut, og Kokke-Lises oppskrifter har jeg veldig gode erfaringer med. Rabarbraen har jo kommet i butikkene nå..

http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv...tv/4716291.html

Jeg skal ihvertfall prøve den :)

Skrevet

Melonsalat er bare :sikle:

Bruk alle melonslag du får tak i - helst med så mange farger som mulig (men du må ha vannmelon og honningmelon) - lag kuler (eller biter .. men kuler er morsommere å spise) - og sett det kaldt til dere skal spise det. Jeg synes det er godt med hasselnøtter oppi - men ikke alle er like glad i det.

Du kan også slå litt sukkerlake over .. men det trengs ikke.

(og er du heldig .. blir det litt rester til dagen etter også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...