Gå til innhold

TIL ALLE BØNDER OG DERE SOM DRIVER MED DYR: HVIS DERE IKKE HAR EMPATI MED DYRENE, HAR DERE INGENTING I NÆRINGEN Å GJØRE!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til alle bønder og dere som driver med dyr: hvis dere ikke har empati med dyrene og fremmer god dyrevelferd...ja respekt for dyrene: har dere INGENTING i næringen å gjøre!!!

Ferdig snakka.

Anonymkode: c19f3...4ca

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og det handler ikke bare om å "følge reglene"...

Man skal ha genuin omtanke for dyrene sine!

Hvis du ikke har det: FINN DEG NOE ANNET Å GJØRE.

• Liker 9
Gjest loveli
Skrevet

Dessverre -og hun undercover dama sier det selv -når du ser død og lidelse hver dag så blir du avstumpet.

Journalisten klarte selv å slenge en grisunge i veggen etter at hun har holdt på med saken en stund.

Tror du hun trodde det om seg selv før hun begynte på prosjektet? Det tror ikke jeg. Tror jeg jeg hadde klart det? Nei. Kan jeg garantere det? Nei...

Mennesker har en underliggende ond side. Når den næres kan utfallet bli det vi så. Mennesker som har levd i krig kan gjøre ganske grusomme krigsforbrytelser som de aldri ville klart å utføre før de fikk i krig. Og det begynner ikke med det vi så, det er oftest en glidende overgang. Grensene flyttes lenger og lenger frem.

Journalisten sier hun fortsatt er avstumpet følelsesmessig. 

Jeg er helt enig i at det er helt grusomt og avskyelig. Jeg er enig i at det overhodet ikke er greit! Det var rett og slett kvalmende å se disse bildene, helt forjævlig.

Men! Dette er mennesker som jobber under hardt press, og vi som forbrukere har stort ansvar her. Vi må slutte å løpe til butikken når det er salg på kjøtt. Vi må vise og bevise at vi er villige til å betale for god dyrehelse og dyrevelvære.

Bøndene har selvfølgelig ansvar selv, jeg forsvarer ikke handlingene men prøver å forstå hvordan det kan bli slik. Og jeg velger å tro at dette er mennesker som begynte med kjøttproduksjon uten tanke om at de ville ende opp med å gjennomføre og utøve vold og lidelse for de uskyldige dyrene. Jeg tror virkelig ikke de ville begynt med kjøtt dersom de på forhånd fikk vite at de ville holde på slik. Jeg klarer ikke tro det.

Skrevet

Hva er beskjeden til forbrukeren?

• Liker 1
Gjest Gagaen
Skrevet

De aller fleste bønder er glad i og har respekt for dyra og behandler dei på beste måte. Men her som i alle saker ; det er utskudd og freaker som blir omtalt. Dessverre.. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tibbie skrev:

Hva er beskjeden til forbrukeren?

Det var først og fremst rettet mot politikerne ettersom det er systemfeil. 

Anonymkode: 50711...772

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gagaen skrev:

De aller fleste bønder er glad i og har respekt for dyra og behandler dei på beste måte. Men her som i alle saker ; det er utskudd og freaker som blir omtalt. Dessverre.. 

Lurer på hvor mange gårder hun jobbet på i løpet av de fem årene hun fant de 13 dårlige gårdene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, loveli skrev:

Dessverre -og hun undercover dama sier det selv -når du ser død og lidelse hver dag så blir du avstumpet.

Journalisten klarte selv å slenge en grisunge i veggen etter at hun har holdt på med saken en stund.

Tror du hun trodde det om seg selv før hun begynte på prosjektet? Det tror ikke jeg. Tror jeg jeg hadde klart det? Nei. Kan jeg garantere det? Nei...

Mennesker har en underliggende ond side. Når den næres kan utfallet bli det vi så. Mennesker som har levd i krig kan gjøre ganske grusomme krigsforbrytelser som de aldri ville klart å utføre før de fikk i krig. Og det begynner ikke med det vi så, det er oftest en glidende overgang. Grensene flyttes lenger og lenger frem.

Jeg er helt enig i at det er helt grusomt og avskyelig. Jeg er enig i at det overhodet ikke er greit! Det var rett og slett kvalmende å se disse bildene, helt forjævlig.

Men! Dette er mennesker som jobber under hardt press, og vi som forbrukere har stort ansvar her. Vi må slutte å løpe til butikken når det er salg på kjøtt. Vi må vise og bevise at vi er villige til å betale for god dyrehelse og dyrevelvære.

Bøndene har selvfølgelig ansvar selv, jeg forsvarer ikke handlingene men prøver å forstå hvordan det kan bli slik. Og jeg velger å tro at dette er mennesker som begynte med kjøttproduksjon uten tanke om at de ville ende opp med å gjennomføre og utøve vold og lidelse for de uskyldige dyrene. Jeg tror virkelig ikke de ville begynt med kjøtt dersom de på forhånd fikk vite at de ville holde på slik. Jeg klarer ikke tro det.

Jeg tror ikke noen som har genuin empati med dyr, klarer å mishandle dyr pga såkalt "hardt press fra industrien". Da tenker jeg at det handler mer om hvordan man er skrudd sammen som menneske.

Det er mange som aldri skulle hatt dyr. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jaggu godt du fikk fortalt dem det på kg. Tenker de leser her og skjerper seg fra nå av....

Anonymkode: 600dd...770

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Gagaen skrev:

Vel, 13/13 fylte vilkårene for fullkommen kødd mot dyra sine 🤬

Anonymkode: d9b91...215

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaggu godt du fikk fortalt dem det på kg. Tenker de leser her og skjerper seg fra nå av....

Anonymkode: 600dd...770

Jaggu godt at så mange som mulig forteller hva de mener om behandlingen av dyra så mange steder som mulig. Også her. 

Anonymkode: d9b91...215

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, loveli skrev:

Ja, journalisten har det nok kjempe fælt... Prøver å få sympati for at hun slang en griseunge i veggen, men det at hun viste om overgrep og unnlot å varsle noen iløpet av 5 år, det er ikke så farlig... Godt de ble politianmeldt nå, idiotisk å ha sånne folk løpende rundt som kun tenker på penger og best mulig film, mens dyrene lider!  

• Liker 2
Gjest Gagaen
Skrevet
1 minutt siden, Ghostwalker skrev:

Ja, journalisten har det nok kjempe fælt... Prøver å få sympati for at hun slang en griseunge i veggen, men det at hun viste om overgrep og unnlot å varsle noen iløpet av 5 år, det er ikke så farlig... Godt de ble politianmeldt nå, idiotisk å ha sånne folk løpende rundt som kun tenker på penger og best mulig film, mens dyrene lider!  

Kjempeenig! Gå og filme i lengere tid og ikkje varsle med ein gong og få ein slutt på det er berre feil. Da er ein ute etter selge og å sverte bønder. NULL respekt! 

Gjest loveli
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke noen som har genuin empati med dyr, klarer å mishandle dyr pga såkalt "hardt press fra industrien". Da tenker jeg at det handler mer om hvordan man er skrudd sammen som menneske.

Det er mange som aldri skulle hatt dyr. 

Jeg vet ikke om disse bøndene begynte med omsorg for dyrene, det er det jeg sier. Og vi skal være forsiktige med å dømme. Vi vet ikke noe om hvordan det er å være grisebonde.

Men at det er uholdbart er helt klart!!! Jeg bare prøver å forstå hvordan 13 av 13 bønder ender opp som satan sjøl... Da kan det ikke være tilfeldig. Og for å få til en endring må vi forstå årsaken.

Gjest loveli
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Ghostwalker skrev:

Driter i om hun har det fælt. Hun har vært med på dette.

Prøver bare å forstå.

Hvordan kan en journalist gjøre så grusomme ting som hun gjorde etter så kort tid? Hun var der til og med for dyrenes skyld! Motivasjonen var endring! 

Da må det må jo være fordi mennesket er latent grusomt. Ikke at jeg var i tvil om det, men at det går SÅ fort og kan være SÅ grusomt er ganske skremmende.

Dette er forsvarsløse dyr. Jeg skjønner godt at ikke grisen går fordi man vil den skal gå. Det er ikke sånn det funker. Da er det ikke ok å dra ei purke på 200kilo etter ørene eller den lille halen! Eller slå den rett på ryggraden med spader, raker og stokker! Jeg vemmes! Så hva får et menneske til å utføre slike grusomheter?

Det å skjære opp dyra uten bedøvelse er bare helt forbanna hinsides, men det gjøres med den største selvfølgelighet, hvordan er det mulig?? Grisen hyler av redsel, det hvite i øynene er godt synlig, det er INGEN tvil hva grisen føler. Den har så vondt at jeg tror det bare er adrenalinet som gjør at den ikke besvimer. Grisen har de samme uttrykkene som mennesket når de er redde. Det burde føre til at vi ikke klarer å skade grisunger noe mer enn vi klarer å skade menneskeunger. Eller?

Kjøttproduksjon burde vært ulovlig. Punktum. Mennesket er for ondt.

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte ikke å se den dokumentaren. Klarer ikke å høre på alt rundt heller, men skjønner av det jeg har hørt at dyr har blitt mishandlet på det groveste. Jeg håper alle bønder som mishandler dyrene sine ( ja alle i denne næringen som ikke behandler dyr med respekt ), blir fratatt alle rettigheter til å få holde på med dyrehold. 

De som klarer å mishandle dyr, har ingenting med dyr å gjøre. Jeg tror dessverre ikke at de kommer til å endre seg mtp at de faktisk har klart å mishandle dyr. Da handler det, som jeg tidligere var inne på, mer hvordan man er skrudd sammen som menneske. Har du ikke empati med dyr, hold deg lang unna alt som har med dyr å gjøre!

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, loveli skrev:

Jeg vet ikke om disse bøndene begynte med omsorg for dyrene, det er det jeg sier. Og vi skal være forsiktige med å dømme. Vi vet ikke noe om hvordan det er å være grisebonde.

Men at det er uholdbart er helt klart!!! Jeg bare prøver å forstå hvordan 13 av 13 bønder ender opp som satan sjøl... Da kan det ikke være tilfeldig. Og for å få til en endring må vi forstå årsaken.

Det finnes INGEN, jeg gjentar INGEN unnskyldninger for å mishandle dyr. INGEN!

Da mangler de et empati-gen alle i denne næringen, skal ha. 

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

KG er kanskje ikke det rette stedet å nå ut til alle grisebønder som driver ulovlig? 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at de bøndene som ble avslørt i dokumentaren, må slutte umiddelbart med dyrehold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...