Preben Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har tatt opp mange fag, og har nå masse karakterer. Men hvilke karakterer kan jeg fjerne og hvilke burde jeg beholde for å få høyest mulig snitt? Kan man fjerne fellesfag? Programfag? Takk Karakterer: https://imgur.com/a/rbHaMHr
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Ta kontakt med den videregående skolen du gikk på og forhør deg der. Finn en studieveileder/skolerådgiver. Anonymkode: 1a5a6...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 Nei, du kan ikke fjerne fellesfag med mindre du vurderer 23/5-regelen. Du kan fjerne to programfag, men du må ha fordypning i minst to programfag (for eksempel rettslære 1 og rettslære 2). Nå er jeg ikke veldig kjent med den språk- og sosialfaglig linje, men jeg antar at engelskspråklig litteratur og kultur bygger på internasjonal engelsk, og at sosialkunnskap bygger på sosiologi og sosialantropologi. Da ville jeg ha strøket rettslære 2 fra vitnemålet. Uansett vil SO velge den fagkombinasjonen som gir deg den beste poengsummen dersom du har ekstra, unødvendige fag. Anonymkode: 5f0b2...1c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå