AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Syntes det er fanatisk av ateister å ikke la barnet bli døpt. Hvordan skader det barna? Det er bare fordeler ved å døpe barnet. Tar man feil er ingen skade skjedd, har man rett har det stor betydning. Jeg synes det er fanatisk om man skal nekte la barnet bli døpt, det skader ingen og såpass burde man tåle. Anonymkode: d9304...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Alle får en sjanse til.Så en dåp trengs ikke. Les bibelen. Nei det skader ingen, er en av foreldrene medlen av kirken, blir barnet det automatisk, så man kan like godt bruke den. Men er en tåpelig ting da man ikke trenger å rense noe for synd. Ikke barn eller voksne, har du syndet så forsvinner ikke synden. Anonymkode: 6f0f6...9e3 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 Er fanatisk å påtvinge barnet religion etter fødsel. Ønsker barnet dåp da det selv er gammel nok til å ta valget, da er foreldrene klart fanatikere om de nekter! Anonymkode: 74995...d8a 38
Dumi Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 Hva slags fordeler er det å døpe barn? Nevn i fleng.... 15
Belima Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Fortell fordelene ved å være døpt! Jeg vet ikke om noen fordeler et døpt barn får. 14
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 Det er ikke fanatisk å ikke døpe barn. Det er bare et valg. Det er derimot litt fanatisk å mene at alle bør døpe for sikkerhets skyld. Hilsen en som har døpt, for tradisjon og tekkes besteforeldre. Anonymkode: 1ad75...bae 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 Jeg hadde blitt forbanna om mine foreldre døpte meg uten å spørre meg hva jeg ville først. Som spedbarn er man naturlig nok ikke samtykkekompetent, derfor bestemte jeg selv som 18-åring. Anonymkode: 920fe...7b0 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 Fanatisk? Skal jeg presse en religion jeg selv syns er tøv på en baby? Hva med å la barnet velge selv når h*n blir gammel nok til å forstå religion og velge hvilken vei h*n vil gå selv? Anonymkode: a41fd...373 6
Fru Uperfekt Skrevet 20. juni 2019 #9 Skrevet 20. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes det er fanatisk av ateister å ikke la barnet bli døpt. Hvordan skader det barna? Det er bare fordeler ved å døpe barnet. Tar man feil er ingen skade skjedd, har man rett har det stor betydning. Jeg synes det er fanatisk om man skal nekte la barnet bli døpt, det skader ingen og såpass burde man tåle. Anonymkode: d9304...3a4 Så søtt lite troll du er. Er like logisk som når ateister tar å gir de navnefest og ikke tror de har valgt for barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #10 Skrevet 20. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes det er fanatisk av ateister å ikke la barnet bli døpt. Hvordan skader det barna? Det er bare fordeler ved å døpe barnet. Tar man feil er ingen skade skjedd, har man rett har det stor betydning. Jeg synes det er fanatisk om man skal nekte la barnet bli døpt, det skader ingen og såpass burde man tåle. Anonymkode: d9304...3a4 Så barnet ditt på0.3 måned har snakket mye om sitt valg av religion, har det? Og i valget mellom kristendom, jødedom, protestantisme, katolisme, hinduisme, islam etc.. Hvilken mener du vi skal velge? Alle? At du og dine er protestanter er, Ts, helt tilfeldig. Problemet er nemlig dette: hadde en personlig kristen vært født i Midtøsten av muslimske foreldre ville hen selvsagt vært like ihuga muslim som en nå er kristen. Religion er et figment av din fantasi. Eller mangelen på den. Så selvsgat kan du velge å døpe ungen din til spegettimonsteret med carbonara-saus. Helt ok det. Men oppegående folk tror jo selvsagt ikke mer på (en av de mange) guddommer enn på spagettimonsteret i 2019. Vi døper unger nå for tiden fordi vi «alltid har gjort det» og fordi den menneskelige hjerne er dårlig egnet til å takle endring. Og da må til hva, hvordan og når være - revnende likegyldig. Anonymkode: 6e493...1ca 1
Testosteron Skrevet 20. juni 2019 #11 Skrevet 20. juni 2019 Man nekter ikke barnet å bli døpt. Man lar bare være å døpe det, og så kan det selv bestemme om det vil bli døpt 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. juni 2019 #12 Skrevet 20. juni 2019 Jeg mener det er bedre at barnet bestemmer selv om det vil bli døpt eller ikke når det blir gammelt nok.
Chantielle Skrevet 20. juni 2019 #13 Skrevet 20. juni 2019 (endret) Så bra at de ikke døper barnet når de selv ikke er troende! 'Foreldre og faddere skal bidra til at barnet skal oppdras i den kristne tro.' Blir både hyklersk og feil. Dette finner barnet greit ut av når det blir eldre. Endret 20. juni 2019 av Chantielle 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. juni 2019 #14 Skrevet 20. juni 2019 Vår er ikke døpt. Ser ikke poenget med det. Han kan selv ta det valget om han ønsker det når han blir eldre.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #15 Skrevet 20. juni 2019 Hvis mor og far ikke blir enige kan barnet alltids døpe seg selv senere. Anonymkode: db2f3...603
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skader det barna? Hvordan skader det barnet å ikke bli døpt?? Anonymkode: 8283d...aff 1
Heiheisann Skrevet 20. juni 2019 #17 Skrevet 20. juni 2019 Det står ingen ting i bibelen om å døpe barn. 1
applestories Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt forbanna om mine foreldre døpte meg uten å spørre meg hva jeg ville først. Som spedbarn er man naturlig nok ikke samtykkekompetent, derfor bestemte jeg selv som 18-åring. Anonymkode: 920fe...7b0 Tenkte du på det som 15-åring i konfirmasjonssesongen, eller var det først som 18-åring at du ble bevisst at det var et valg? 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #19 Skrevet 20. juni 2019 Tenker at man ikke trenger å døpa barna om man ikke er kristen og tror på dette med dåp. Konseptet er jo at alle er født syndige frem til de blir døpt. Og tror man på dette, døper man barna. Om man ikke gjør det, så døper man ikke barnet sitt. I vår religion er alle barn uskyldige og syndfrie frem til de blir voksne nok til å innse rett og galt i form av moral. Anonymkode: 59a40...6eb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #20 Skrevet 20. juni 2019 Hadde det vært utgangspunktet kunne det blitt ganske slitsomt. Å kjøre på med dåp, omskjæring, bar mitsva, navngivningsritual, overgangsritual, konfirmasjon.... Bare for å være på den sikre siden. Anonymkode: 40774...d44 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå