AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Jeg skal i bryllup til helga og jeg har aldri opplevd opplegget sånn som det her. Etter kirka mens brudeparet skal ta bilder osv. Er det et vindu på 3 til 4 timer til middag. I alle bryllup jeg har hvert i, var altid lokale oppe eller brudeparet hadde ordnet det til for gjestene så de slapp å vente. Her er det ingenting. Det er en halv times reise vei til middagslokalet. Da er det 3,5 time der 70 gjester må suse rundt ute eller dra hjem til seg selv. Flere kommer langeveis fra og må dra inn til byen å sette seg på en cafe å vente. Bruden reagerer ikke på det, men alle de jeg kjenner vurderer å droppe middagen pga dette. De har jo ingen steder å gjøre av seg. Flere som har opplevd dette? Anonymkode: 919d8...d40
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Jeg var i vinterbryllup på landet en gang. Jeg kom langveisfra, det var det flere som gjorde, men flesteparten bodde i nærheten. Så mens de dro hjem så dro vi andre til lokalet hvor festen skulle være. Jeg husker ikke om det var planlagt eller om noen snakket med en av de som skulle servere (servitørene var venner av brudeparet) men vi kom oss hvertfall inn til lokalet. Men der var det iskaldt da det var midt på vinteren og ingen hadde satt på varmen. Vi gikk inne med ytterklærne på i ca 3-4 timer. Fyrte i peisen og hjalp servitørene med å dekke på/pynte lokale for å være i bevegelse og holde varmen. Selv når gjester kom mange timer senere klaget de på hvor kaldt det var. Det var ikke en veldig morsom start på festen, vi ble sultene og tørste men det var ikke butikker i nærheten og de hadde ikke noe å servere der. (Eller jeg fikk litt vann å drikke etterhvert). Så det la litt demper, jeg ble så innmari kald, men når først festen var i gang tenkte jeg at det var bare å legge bak seg og fokusere på at brudeparet skulle få en fin fest. Anonymkode: 2166c...0cb 3
Kitcat Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal i bryllup til helga og jeg har aldri opplevd opplegget sånn som det her. Etter kirka mens brudeparet skal ta bilder osv. Er det et vindu på 3 til 4 timer til middag. I alle bryllup jeg har hvert i, var altid lokale oppe eller brudeparet hadde ordnet det til for gjestene så de slapp å vente. Her er det ingenting. Det er en halv times reise vei til middagslokalet. Da er det 3,5 time der 70 gjester må suse rundt ute eller dra hjem til seg selv. Flere kommer langeveis fra og må dra inn til byen å sette seg på en cafe å vente. Bruden reagerer ikke på det, men alle de jeg kjenner vurderer å droppe middagen pga dette. De har jo ingen steder å gjøre av seg. Flere som har opplevd dette? Anonymkode: 919d8...d40 Altså, bare HÆ...?! Vurderer å droppe bryllupsmiddagen over noe sånt? Med 2-3 dagers varsel? Passe utakknemlige venner spør du meg. Dårlig planlegging, ja kanskje. Men det er jo fullt mulig å fylle noen timer, kanskje dra hjem eller dit man skal bo for å skifte, ordne seg til festen eller bare slappe av litt. Endret 20. juni 2019 av Kitcat 31
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har vært i et slikt bryllup. Tilreisende, og uten å kjenne noen andre. Jeg ble sittende i bilen og lese avisa mellom vielsen og festen 😂 Det hadde ikke kosta dem av betydning noe å åpne festlokalet og servere noe drikke (var bryllup uten alkohol), så jeg synes de viste lite omtanke for gjestene. Anonymkode: ed011...066 14
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Jammen skjønner dere ikke at dette er BRUDENS dag ?!?? Gjestene er kun statister i brudens drømmedag, det spiller ingen rolle hvordan dere trives, må vite Anonymkode: 69c5c...a35 19
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2019 #6 Skrevet 21. juni 2019 Men TS, kan du ikke bare droppe og komme i kirken, og dra rett til middagen? Hvis bruden spør om hvorfor du ikke var i kirken, så forteller du henne bare det som du skrev i hovedinnlegget, hun kan jo ikke bli sur for at du sier det var utrolig dårlig planlegging fra brudeparets side, hvis hun selv er den som tar det opp.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #7 Skrevet 21. juni 2019 Droppe middagen? Det gjør man ikke på så kort varsel. Er da mye bedre å droppe kirka? Anonymkode: 1b33d...770 30
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #8 Skrevet 21. juni 2019 Jepp, opplevd en gang, og alle gjestene snakket om det... Dropp heller seremonien enn middagen. Anonymkode: 6b236...800 8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #9 Skrevet 21. juni 2019 Vi får servert apertiffer når vi skal i et bryllup der det er noen timer mellom vielse og middag, men spørs hva disse er da, jeg kan heldigvis dra hjem i mellomtiden, men hadde nok heller droppet kirken fremfor middagen Anonymkode: ab533...8e6
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2019 #10 Skrevet 21. juni 2019 Jeg synes det er rart brudeparet ikke ser sånt selv.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #11 Skrevet 21. juni 2019 Kan ikke skjønne at de skal fotograferes i 3,5 time. Det er altfor lenge å vente for gjestene. Men uansett er det vanlig og høflig å åpne lokalet med en gang og servere drikke og gjerne litt lett mat som frukt og snacks, spesielt når det er så lenge. Men jeg tror jeg hadde vært lei av hele bryllupet før brudeparet i det hele tatt hadde kommet... Anonymkode: 648eb...790 6
Kontorotta Skrevet 21. juni 2019 #12 Skrevet 21. juni 2019 Tror faktisk nesten alle bryllupene jeg har vært i, har vært slik. Enten har jeg bodd i nærheten slik at jeg har dratt hjem mellom slagene, eller så har jeg bodd hos andre på stedet og vært med dem hjem. Har også droppet kirka og bare vært med på middagen.
SoWhat? Skrevet 21. juni 2019 #13 Skrevet 21. juni 2019 Var i bryllup i Norge for en måneds tid siden. Det var først at vi skulle overvære vielsen, og så dra til festlokalet to timer senere. Så begynte det å regne og brudgommen sa til alle at nå fikk alle bare dra til festlokalet! Såå fint, og stemningen var høy FØR middag. Alle fikk noe å drikke og det ble spontant satt fram noe salat og frukt mens vi fikk være vitne til at det ble tatt bilder av brudeparet. Mest avslappende bryllup jeg har vært i i Norge! 🙂 en får ta litt på sparket og være gjestvennlige! Syns jeg da. Brudeparet kalte bryllupet helt perfekt. 😄 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #14 Skrevet 21. juni 2019 Veldig kjedelig. Vi fikk invitasjon til et bryllup med tilsvarende opplegg en gang, og valgte å delta i seremonien og takke nei til fest etterpå (skal sies at vi ikke var invitert til middagen, men såkalte kaffegjester, som jeg synes er en skikkelig uting, så ville blitt for mye reising for lite). I vårt bryllup hadde vi også et lite opphold mellom seremoni og middag, ikke så mange timer som her altså, men kanskje 1,5. da var lokalet åpent for gjestene, med serveringspersonell, champis, fruktfat og snacks. Fikk ingen klager på det🥂 Anonymkode: 4312a...c95 1
mereo Skrevet 21. juni 2019 #15 Skrevet 21. juni 2019 Tror ikke nødvendigvis det er unormalt at det ikke er arrangert noe i mellom. Vi valgte å tilby lettere mat og drikke i perioden etter vielsen og før middag. Mye fordi stedet vi hadde gjorde det mulig. Det er nok ikke alle steder det lar seg gjør, som feks ved leie av ett lokale. Eller så har de bare ikke tenkt på det.
Maude Skrevet 21. juni 2019 #16 Skrevet 21. juni 2019 Hadde droppa seremonien og bare møtt opp til middag/fest. 4
Grønt blad Skrevet 26. juni 2019 #17 Skrevet 26. juni 2019 I alle bryllupene jeg har vært i, har lokalet vært åpent mens brudeparet blir fotografert. De fleste har hatt fruktfat, kjeks og ost eller småkaker i tillegg til drikke. Jeg synes det er fint at brudeparet setter av en del tid til fotografering. Å ta bilder tar fort litt tid, og noen ganger tar man bilder ulike steder. Skjønner nå at jeg har vært heldig. Om lokalet var stengt, hadde jeg ventet i bilen eller ute avhengig av vær. Hadde ikke droppet middagen.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #18 Skrevet 27. juni 2019 Slik vi hadde det med lokale og kirke, lå det an til å bli likt som TS beskriver. Det vi gjorde var å be om senest mulig vielse i kirka (16.30), tok bilder i forkant og ble med hele gjestefølget til lokalet for mingling og velkomstdrink. Joda, det ble jo en knekk I tradisjon om å ikke se bruden før kirken, men det betydde lite for oss. En annen fordel er at jeg sippa i kirka, men fikk tatt bilder minutter etter at hår og sminke ble fiksa. Forstår ikke at ikke flere gjør det Anonymkode: 7367e...824 7
Djungelvrål Skrevet 27. juni 2019 #19 Skrevet 27. juni 2019 Finnes det ikke en restaurant med uteservering, er jo bare å sette seg en gjeng et sted å drikke øl og ta seg noe lunsj. Er helt vanlig at det er noen timers venting mellom vielse og middag.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #20 Skrevet 29. juni 2019 I vårt bryllup var det to timer mellom vielse og middag pga fotografering og slikt. Da var det helt selvsagt at gjestene skulle kunne være i lokalet og mingle, drikke velkomstdrink, se på gaveutpakking etc. Våre mødre fikk ansvar for denne delen av bryllupet, og passet samtidig på at alt gikk som det skulle med catering etc. Vi fikk tilbakemeldinger om at dette var en fin løsning. Dessverre ble middagen forsinket, så folk ble litt sultne. Hadde jeg planlagt igjen ville jeg lagt inn litt enkel matservering i mingletiden. Litt frukt ihvertfall. Anonymkode: c7553...0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå