AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Har aldri vært i lignende, skal nå til en sånn i Madrid skal være der i 4 netter, booket den pga gode omtaler, alle dem som har vært der gir 6 stjernes og har ganske gode omtaler om hostelet. Du som har vært i lignende hvordan var din opplevelse? Noe jeg burde vite på forhånd tenker du? Anonymkode: 5c549...203
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Bodd mange gang på dorm da jeg var yngre. Men det er 15 år siden. Ta med øreplugger og øyemaske, folk kommer og går i dørene hele døgnet. Ta med hengelås så du kan lukke tingene dine inn i et skap. Skal du ikke bo i sovesal men enkeltrom ville jeg hvertfall hatt med øreplugger. Kan være støy i gangen Anonymkode: 27153...df3 5
Ripshagen Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 (endret) Ja flere ganger, men bare på eget rom. Det funker fint. Sosialt og billig. Edit: som over her sier, husk øreplugger! Endret 20. juni 2019 av Ripshagen 3
Pikeliten Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 Fellesrom eller enkeltrom? Ta med hengelås til tingene dine, ofte er det skap der. Øreplugger og øyemaske. Selv liker jeg å sove uten, liker å se hva som skjer i rommet uten å måtte vise for alle andre at jeg er våken. Og vær forberedt på at alle typer mennesker bor der 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 23 minutter siden, Pikeliten skrev: Fellesrom eller enkeltrom? Ta med hengelås til tingene dine, ofte er det skap der. Øreplugger og øyemaske. Selv liker jeg å sove uten, liker å se hva som skjer i rommet uten å måtte vise for alle andre at jeg er våken. Og vær forberedt på at alle typer mennesker bor der Det vet jeg ikke. I bestillingen ba jeg om sånn felles enkeltrom. Og når jeg er der nede skal si ifra at jeg vil enkeltrom.Bryr meg lite om hva slags mennesker, så lenge det ikke går utover meg selv da. Som sagt hostelet har en veldig god rykte da. Anonymkode: 5c549...203
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det vet jeg ikke. I bestillingen ba jeg om sånn felles enkeltrom. Og når jeg er der nede skal si ifra at jeg vil enkeltrom.Bryr meg lite om hva slags mennesker, så lenge det ikke går utover meg selv da. Som sagt hostelet har en veldig god rykte da. Anonymkode: 5c549...203 Det finnes ikke noe som heter felles enkeltrom... Enten er det felles/sovesal/dorm room eller et privat rom som du har for deg selv. De private rommene på gode hosteller er ofte populære og blir booket, så du bør absolutt fortelle dem nå, i forkant, om det er dét du ønsker når du egentlig har booket sovesal. Anonymkode: 4b825...6e4 7
Fju Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 Det er stor forskjell på hosteller. Noen har en party-profil, og det kan være slitsomt for noen. Andre hosteller er roligere. Det lønner seg å lese mange reviews, da får du kjapt et inntrykk av hva slags type hostell det er. Stort sett er det veldig lett å komme i kontakt med folk der, det synes jeg er det beste med å bo sånn, bortsett fra prisen. Ta med ørepropper, sovemaske og flip-flops (sistnevnte er til fellesdusjen) og vis hensyn. 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 På 20.6.2019 den 19.58, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke noe som heter felles enkeltrom... Enten er det felles/sovesal/dorm room eller et privat rom som du har for deg selv. De private rommene på gode hosteller er ofte populære og blir booket, så du bør absolutt fortelle dem nå, i forkant, om det er dét du ønsker når du egentlig har booket sovesal. Anonymkode: 4b825...6e4 Jeg tipper Ts mener enkeltrom med felles bad/ + evnt. tilgang til kjøkken Jeg er i femtiårene og bor fremdeles nesten bare på hostel når jeg er ute og reiser på storbytur. Så lenge jeg har tak over hodet med et trygt sted å sove så gidder jeg ikke kaste bort pengene mine på overnatting. Anonymkode: 4c94e...02e 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #9 Skrevet 26. juni 2019 Vi leide oss bare inn på hostel da vi var på interrail for endel år siden. Brukte hostel.com og booket oss rom dagen før vi reiste til byen. Viktig å lese omtaler! Og gi gjerne en god omtale selv etter du har bodd der. Der fant vi mye god informasjon. Vi bar overrasket over hvor godt overnattingstilbud det var. Noen var som hoteller, andre var utleide rom hjemme hos noen, men alle var rene og pene og i nær avstand til sentrum. Vi søkte ikke etter de aller billigste, for da får du nok ikke samme kvalitet. Uansett ble det billigere enn hotell. Du kan også sjekke Airbnb og couchsurfing.com Anonymkode: 9dd4a...977
Tibbie Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Tre ganger. Første gang var i USA på et veldig ungdommelig hostell. Det bodde tre andre på rommet, og det var ofte arrangementer i fellesområdet (som "beer can party" ol.). Veldig kult for de rundt 20, men nå anser jeg meg for gammel for det (jeg er 27). Andre gangen bodde jeg på et ganske shady hostell i Frankrike. Jeg hadde gjort en elendig research på hostellet. Der bodde jeg og min venninne på et rom med menn som var mye eldre enn oss, og ikke kunne stort engelsk. Hostellet var plassert i en fattiggate. Hele greia var ganske "shady". Siste gang var på et rimelig hostell i Norge. Overnattet der med noen venninner kun fordi det var nyttårsaften og det er umulig å få taxi hjem den natten. Ikke noe spesielle greier. Vi fikk heldigvis rommet for oss selv. Siden du skal på et hostell med gode anmeldelser, tviler jeg at det er som det jeg bodde på i Frankrike Jeg kommer neppe til å ta inn på hostell igjen, men hvis jeg skal, så er jeg veldig bevisst på hva jeg sover i. Ta med nattøy! Du skal sove sammen med fremmede, og du må gjerne opp om natten og ut i gangen for å gå på do. Hvis du bor øverst i ei køyeseng, er det ikke så enkelt å få skiftet. Det er også greit å passe på verdisakene sine, siden du aldri vet hvem du skal bo med.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 Er det ikke mye rusmisbruker og andre kriminelle på sånne steder? Anonymkode: 40bb0...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #12 Skrevet 30. juni 2019 Jeg så akkurat en video med tips fra en youtuber. Hun er i Thailand, men tipsene ganske allmenne. (DudeBabe/Lauren Kaech) Kanskje du kan hente noen tips fra henne? Lenke til video under: https://www.youtube.com/watch?v=FzNXOp_JReM Anonymkode: 5c3bf...29f
Ripshagen Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke mye rusmisbruker og andre kriminelle på sånne steder? Anonymkode: 40bb0...c4d 🙄 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 Har venninne som bor på hostel mens hun blir behandlet for psykisk sykdom. Anonymkode: 28e16...4d1 1
MortenMinstelønn Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 På 20.6.2019 den 14.11, AnonymBruker skrev: Noe jeg burde vite på forhånd tenker du? Tror det er laget tre filmer som tar for seg mulige aktiviteter.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 Jeg hadde vært redd for å bli seksuelt antastet på et hostel, og blitt frastjålet eiendelene mine. Anonymkode: cf7e3...c9f 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #17 Skrevet 1. juli 2019 Har bodd masse på hostel. Aldri opplevd noe ubehagelig eller blitt frastjålet noe. Anonymkode: 20463...599
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 TS. Første natten på hostelet idag. Virker bra, ganske så rent med renhold hver eneste dag.Rom med kun 2 dobbelt senger og aircondition som er topp siden det er 40+ ute her. Muligheter for oppgradere til eget rom om man ikke vil mer sånn deling.Men eg vil helst prøve delinga. Blitt allerede kjent med folk, ganske så fint når jeg er alene her.Virker ganske trygt da. Lokasjonen er også bra. Personale virker proffe og hyggelige. Ser at folk jeg har møtt her er egentlig folk med høyre utdannelse og bra jobber. Helt vanlig folk. Mangler litt sånn felles arealer, men ellers ok for pengene.Damene har eget sted, blander ikke med menn. Eneste som drar litt ned er at dem mangler felles arealer dem har kun 1 lite sted. Jeg klsrer ikke knekke koden på hostellet og natt tøy. Jeg er vant med å enten sove i undertøy eller naken, hva slsgs klær pleier du sovf med på hostel?0 Anonymkode: 5c549...203
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #19 Skrevet 2. juli 2019 På 30.6.2019 den 23.39, AnonymBruker skrev: Er det ikke mye rusmisbruker og andre kriminelle på sånne steder? Anonymkode: 40bb0...c4d Hospits tenker du kanskje på? Anonymkode: c1d63...918 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå