Gå til innhold

Jeg vil gjerne snakke med psykolog, men!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke deler av min fortelling skal stå nedskrevet i offentlige. Blandt annen seksuelt missbruk, vil ikke dette skal følge meg i databasen resten av livet. 

Mulig å snakke med psykolog uten at de skriver dette ned?

Anonymkode: 57f7f...784

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, psykologer journalfører alt som alle andre i helsevesenet. Alternativet er å dra til Sverige eller danmark og oppsøke en psykolog der.

Anonymkode: bbafe...b1d

AnonymBruker
Skrevet

Psykologen har plikt til å skrive ned, og i det offentlige må de sende en oppsummering til fastlegen. Ut over det får jo ingen informasjonen

Går du til privat psykolog trenger de ikke sende infoen til fastlege så då behov er aldri noen i hele verden å få vite hva som står i journalen din eller at den i det hele tatt finnes 

Anonymkode: 2a2a9...2cb

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går til privat psykolog er det ikke sikkert det blir skrevet om i journalen. Det kan dere bli enige om.

Anonymkode: a34f6...5a8

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke deler av min fortelling skal stå nedskrevet i offentlige. Blandt annen seksuelt missbruk, vil ikke dette skal følge meg i databasen resten av livet. 

Mulig å snakke med psykolog uten at de skriver dette ned?

Anonymkode: 57f7f...784

Hvorfor er du redd for at det skal skrives ned?

Anonymkode: bbafe...b1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte litt det samme, og valgte derfor å gå til privat psykolog istedenfor offentlig. Det står allikevel nedskrevet, men er i psykologens journal, ikke feks sykehuset. 

Anonymkode: f4db4...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...