Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor bankene forventer at man skal tåle en rente på 10%. Hva er poenget med det? Hvis renten stiger så høyt som 10% så halvparten av alle eksportbedriftene i Norge konkurs og folk er uansett uten jobb.

Det spiller da ingen rolle om du har en lønn i dag som tåler 10% rente når du er arbeidsledig den dagen sentralbanken setter renten til 10%.

Det er en logisk brist her jeg ikke skjønner.

Anonymkode: f8f59...b45

De fleste beholder jobben med 10% rente, heldigvis har norge nok av ansatte som trengs i helsevesen, rettsvesen og en hel haug andre jobbarenaer. 

Anonymkode: 979ad...b79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste beholder jobben med 10% rente, heldigvis har norge nok av ansatte som trengs i helsevesen, rettsvesen og en hel haug andre jobbarenaer. 

I helsevesen? De tjener så ræva mua leger så de vil uansett ikke takle en rente på 10%

Anonymkode: f640e...c89

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi mange banker ikke lenger praktiserer dette. Det er heller ikke ulovlig praksis å ikke gjøre det. Grunnen til at enkelte banker ikke betaler ut underkurs er pga spekulasjon. 

"Dersom du vil binde renten på boliglånet ditt, må du være klar over at enkelte banker i praksis fratar deg retten til å innløse lånet før tiden om rentene har steget. Flere banker betaler nemlig ikke ut rentegevinst om du avslutter fastrentelånet før tiden."

https://www.pengenytt.no/sjekk-fastrente-fellen-i-disse-bankene/

Det var interressant. Takk for god informasjon. 

Anonymkode: 65c7d...f7e

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

I helsevesen? De tjener så ræva mua leger så de vil uansett ikke takle en rente på 10%

Anonymkode: f640e...c89

Tull. Mange i helsevesenet tjener fett. Spesielt i psykiatrisken. Har du nattevakter i tillegg er det knallbra betalt.  Jobber turnus i barnevernsinstitusjon (går ikke det under helsevesenet?) jeg da. Jeg tåler rente på 10% før jeg må begynne å bruke av sparepengene i tillegg til lønnen jeg har nå. Har høyt studielån og høy fellesleie i boligsameiet så mer enn 1/3 av lønnen nå går til boligutgifter + lån. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...