AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Jeg skal til Portugal i sommer, og lurer på om jeg bør kjøpe reiseforsikring. Jeg har allerede innboforsikring, ulykkesforsikring og tyveriforsikring PC/mobil samt ID-tyveri. I tillegg bestiller jeg med meg et europeisk helsetrygdkort i tilfelle jeg blir syk. Dermed har jeg dekket eventuelle helseskader og jeg er dekket dersom mobilen blir stjålet. Det eneste jeg tjener på å ha en reiseforsikring, er hvis bagasjen forsvinner. Hva ville dere gjort? Anonymkode: cc601...10f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Jeg ville bestilt reisen på kredittkort så har du automatisk reiseforsikring. Anonymkode: 9cffa...463
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville bestilt reisen på kredittkort så har du automatisk reiseforsikring. Anonymkode: 9cffa...463 Takk for svar. Reisen er allerede bestilt, og den er ikke kjøpt på kredittkort:/ Anonymkode: cc601...10f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal til Portugal i sommer, og lurer på om jeg bør kjøpe reiseforsikring. Jeg har allerede innboforsikring, ulykkesforsikring og tyveriforsikring PC/mobil samt ID-tyveri. I tillegg bestiller jeg med meg et europeisk helsetrygdkort i tilfelle jeg blir syk. Dermed har jeg dekket eventuelle helseskader og jeg er dekket dersom mobilen blir stjålet. Det eneste jeg tjener på å ha en reiseforsikring, er hvis bagasjen forsvinner. Hva ville dere gjort? Anonymkode: cc601...10f Hva skal du gjøre dersom kofferten din forsvinner på flyet? Du får ikke dekket noe uten reiseforsikring. Hva skal du gjøre dersom du havner i en ulykke og på et dårlig sykehus, og trenger transport hjem til Norge? Betale selv? Eller skader andre og får et voldsomt erstatningskrav mot deg? Har du 7 mill? Hvis du dør kan de pårørende da huste opp pengene det koster å få deg tilbake til Norge eller kremert og begravet i utlandet? Du trenger reiseforsikring. Det du ikke trenger er egen forsikring på pc og mobil. Så her har du prioritert feil. Anonymkode: 4df72...230 21
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Du bør ha reiseforsikring uansett. Til og med på vei til postkassen er det lurt med reiseforsikring. Anonymkode: 2250a...b83 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 Reiseforsikring er godt å ha. Du får da privatsykhus mm, bedre behandling i de fleste land. Ellers vil du få den behandligen andre borgere i landet du reiser til får. Anonymkode: d5ac5...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 Helårs reiseforsikring er en god investering generelt sett. De aller fleste gjelder fra du går ut dørene hjemmefra, og blir en feks syk før en planlagt reise så kan en få igjen alle utlegg en har gjort på forhånd. Jeg fikk til og med tilbakebetalt for en forhåndsbetaling på en dyr restaurant da jeg ble for syk til å dra på storbyferie. Anonymkode: 8a0d0...df0 3
Jdz Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 Kjøp deg en helårs reiseforsikring som gjelder i det øyeblikket du setter foten utenfor døra di hjemme. Det er en billig forsikring mot mange eventualiteter og jeg skjønner egentlig hvordan det går an å ikke ha dette på plass. Nå har jeg sikkert flere reisedøgn enn de fleste, men jeg ville ikke dratt til Oslo engang uten reiseforsikring. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #9 Skrevet 20. juni 2019 Du bør helt klart ha reiseforsikring. Å reise på ferie uten er virkelig idiotisk og burde faktisk ikke vært lov. På f.eks DnB kan du kjøpe forsikring for kun de dagene du er bortreist, men jeg ville kjøpt helårsforsikring Anonymkode: e64f9...b6f 2
Gjest frankie1985 Skrevet 20. juni 2019 #10 Skrevet 20. juni 2019 Man får behandling gratis i de fleste land uten så det er nok ingen fare for det egentlig
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #11 Skrevet 20. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal til Portugal i sommer, og lurer på om jeg bør kjøpe reiseforsikring. Jeg har allerede innboforsikring, ulykkesforsikring og tyveriforsikring PC/mobil samt ID-tyveri. I tillegg bestiller jeg med meg et europeisk helsetrygdkort i tilfelle jeg blir syk. Dermed har jeg dekket eventuelle helseskader og jeg er dekket dersom mobilen blir stjålet. Det eneste jeg tjener på å ha en reiseforsikring, er hvis bagasjen forsvinner. Hva ville dere gjort? Anonymkode: cc601...10f Innboforsikring og disse andre du remser opp dekker ikke hjemreise om du trenger det, eller om noen stjeler veska di, om du trenger hjelp på privat sykehus etc. Helsekort er kjekt, men ikke til mye hjelp til det meste. Så ja, du trenger reiseforsikringom du skal på ferie til utlandet Anonymkode: f3377...3ef 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #12 Skrevet 20. juni 2019 2 timer siden, frankie1985 skrev: Man får behandling gratis i de fleste land uten så det er nok ingen fare for det egentlig En reiseforsikring dekker ikke bare sykdom. Se svaret mitt over. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør helt klart ha reiseforsikring. Å reise på ferie uten er virkelig idiotisk og burde faktisk ikke vært lov. På f.eks DnB kan du kjøpe forsikring for kun de dagene du er bortreist, men jeg ville kjøpt helårsforsikring Anonymkode: e64f9...b6f Ofte koster en kortidsreiseforsikring mer enn en helårig forsikring. I tillegg er dagsforsikringer dårligere betingelser på. Når ts har andre forsikringer vil hun høyst sannsynlig få bedre pris for å samle flere forsikringer i samme selskap. Anonymkode: 4df72...230
Brunello Skrevet 20. juni 2019 #13 Skrevet 20. juni 2019 (endret) Det er idioti å ikke ha helårs reiseforsikring. Koster nesten ikkenoe, og gjelder fra når du går ut døra hjemme. Endret 20. juni 2019 av Brunello Feilskrift
petterm Skrevet 20. juni 2019 #14 Skrevet 20. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bestilt reisen på kredittkort så har du automatisk reiseforsikring. Anonymkode: 9cffa...463 Det er faktisk ikke alle kredittkort som har reiseforsikring. Gjensidige bank forutsetter at kundene har egen reiseforsikring, så der har man ikke reiseforsikring i kredittkortet.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #15 Skrevet 20. juni 2019 Med europeisk helsetrygdkort får du bare offentlig helsehjelp, og i utlandet kan det bety uten helsepersonell som snakker dårlig og det er ikke som å få offentlig helsehjelp i Norge for å si det mildt. Ja, du må ha reiseforsikring. Kjøp europeiske. Anonymkode: 42f68...fdc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ofte koster en kortidsreiseforsikring mer enn en helårig forsikring. I tillegg er dagsforsikringer dårligere betingelser på. Når ts har andre forsikringer vil hun høyst sannsynlig få bedre pris for å samle flere forsikringer i samme selskap. Anonymkode: 4df72...230 Ofte? Jeg kjøpte kortidsreiseforsikring hos Gjensidige for 400 kr da jeg var i utlandet i rundt 10 dager i fjor. Helårs ville kostet omtrent 1000. Anonymkode: c3ed9...3b2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #17 Skrevet 20. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Med europeisk helsetrygdkort får du bare offentlig helsehjelp, og i utlandet kan det bety uten helsepersonell som snakker dårlig og det er ikke som å få offentlig helsehjelp i Norge for å si det mildt. Ja, du må ha reiseforsikring. Kjøp europeiske. Anonymkode: 42f68...fdc Det skal selvsagt stå med helsepersonell som snakker dårlig engelsk. Anonymkode: 42f68...fdc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #18 Skrevet 21. juni 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ofte? Jeg kjøpte kortidsreiseforsikring hos Gjensidige for 400 kr da jeg var i utlandet i rundt 10 dager i fjor. Helårs ville kostet omtrent 1000. Anonymkode: c3ed9...3b2 Du forstår vel du også at forsikring for 365 dager til 1000 kr er billigere enn forsikring for 10 dager til 400 kr? Anonymkode: 9691c...f7e 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #19 Skrevet 21. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du forstår vel du også at forsikring for 365 dager til 1000 kr er billigere enn forsikring for 10 dager til 400 kr? Anonymkode: 9691c...f7e Har du ikke lært å lese? Påstanden var "Ofte koster en kortidsreiseforsikring mer enn en helårig forsikring". En korttidsforsikring som koster 400, koster betraktelig MINDRE enn en helårs til 1000. 600 i forskjell, nærmere bestemt. (I tilfelle du ikke kan regne heller). Det var for øvrig en billig forsikring. Jeg sjekket hos sparebank1, og der ville en helårs koste 2242 for meg. Sikkert avhengig av alderen. Bortkastede penger for meg i hvert fall, som de fleste forsikringer er. Anonymkode: 1b59f...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #20 Skrevet 21. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke lært å lese? Påstanden var "Ofte koster en kortidsreiseforsikring mer enn en helårig forsikring". En korttidsforsikring som koster 400, koster betraktelig MINDRE enn en helårs til 1000. 600 i forskjell, nærmere bestemt. (I tilfelle du ikke kan regne heller). Det var for øvrig en billig forsikring. Jeg sjekket hos sparebank1, og der ville en helårs koste 2242 for meg. Sikkert avhengig av alderen. Bortkastede penger for meg i hvert fall, som de fleste forsikringer er. Anonymkode: 1b59f...5b7 Så lenge man bare reiser på den ene turen i året ja. De aller fleste reiser mer enn 10 dager iløpet av ett år. Anonymkode: 82cc5...22a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå