Rosmerta Skrevet 20. juni 2019 #21 Skrevet 20. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var også relativt tynn og det tok lang tid før jeg la på meg. Begynte på 62kg/180cm. Jeg er heller ikke veldig flink til å spise så mye. Kan det ha noe å si? Anonymkode: a12fc...80c Nå vet jeg ikke hva slags type du er, men jeg er sånn som kan spise veldig mye uten å legge på meg (før jeg ble gravid). I svangerskapet var jeg tidvis kronisk sulten, og prøvde å spise mye også, for at baby skulle få det den trengte av næring. Jeg spiste mye sunt, men også mye usunt, for å si det sånn. Jeg endte opp med å legge på 15 kg i svangerskapet, som var greit nok. Men jeg ville spurt rett ut på neste UL (hvis du skal), om de er er bekymret, eller bare vil følge med? For da kan de jo kanskje utdype litt mer hvordan de tenker? Hun som fulgte opp meg på sykehuset var veldig flink til å berolige med at alt så veldig fint ut, men at de bare ville følge med på veksten. Lykke til! 😊 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #22 Skrevet 20. juni 2019 2 timer siden, Rosmerta skrev: Nå vet jeg ikke hva slags type du er, men jeg er sånn som kan spise veldig mye uten å legge på meg (før jeg ble gravid). I svangerskapet var jeg tidvis kronisk sulten, og prøvde å spise mye også, for at baby skulle få det den trengte av næring. Jeg spiste mye sunt, men også mye usunt, for å si det sånn. Jeg endte opp med å legge på 15 kg i svangerskapet, som var greit nok. Men jeg ville spurt rett ut på neste UL (hvis du skal), om de er er bekymret, eller bare vil følge med? For da kan de jo kanskje utdype litt mer hvordan de tenker? Hun som fulgte opp meg på sykehuset var veldig flink til å berolige med at alt så veldig fint ut, men at de bare ville følge med på veksten. Lykke til! 😊 Er nok ganske lik deg der. skal høre med de neste time! Anonymkode: a12fc...80c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #23 Skrevet 21. juni 2019 Jeg har hatt vekstavvik i begge graviditetene, uten at de har klart å fastslå nøyaktig hva grunnen er - mest sannsynligvis en dårlig fungerende morkake uten at dette fremkom på ul. Grunnen til at de tar det så seriøst er at et lite vekstavvik kan utvikle seg til å bli et stort vekstavvik, selv om du er innenfor normalen nå. Samtidig kan det gå seg helt fint til - eller det kan være at du bare lager litt små babyer ☺️ Som en erfaren overlege sa til meg; ikke alle er laget for 3,5 kg og opp, noen lager friske, fine babyer på 2,8 kg uten at det er noe annet med de enn at de er litt små! Bare prøv å puste med magen og tenk at dette uansett ikke er noe du kan kontrollere, men at de passer godt på dere! Anonymkode: fb41f...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå