Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fullførte VGS i 2012 og begynte på høyere utdanning samme året. Samtidig som jeg begynte på utdannelsen fikk jeg meg en deltidsjobb (15% stilling).

I 2013 droppet jeg ut og avbrøt studiene.

I 2015 begynte jeg på et 5-årig studieprogram, som jeg fortsatt går på.

I årene 2013-15 fortsatte jeg å jobbe i 15% stillingen min, samtidig som jeg tok en god del ekstravakter. Nok til at ting gikk rundt økonomisk.

Jeg er ferdig med utdannelsen min i 2020 og skal da ut og søke relevante stillinger. Vil arbeidsgiver se på årene 2013-15 som hull i CV'en? Jeg var strengt tatt ikke arbeidsledig, og har aldri hatt kontakt med NAV, men jeg jobbet likevel ikke hver dag og føler selv at disse årene var en bortkastet periode i livet. Regner med at jeg kommer til å bli spurt om dette på eventuelle jobbintervju.

Anonymkode: 2460b...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik du beskriver det, er ikke dette hull. Du jobbet jo, selv om det ikke var full stilling var det nok til å du kunne leve av det.

Det du må være forberedt på er at du kan bli stilt spørsmål om hvorfor du valgte å avbryte studiene for å jobbe, og hvorfor du etter hvert startet på et nytt studie. Ofte får du mulighet til å presentere deg selv fritt i forbindelse med intervju, og da er jo valg av studie og jobb et naturlig tema. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...