AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Målte pulsen min nå og den var 98, jeg har bare daffet i sofaen. Burde jeg være bekymret? Jeg er ikke overvektig og jeg er ung. Anonymkode: ac164...c7e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Om du har målt på deg selv må nesten noen andre måle. Du bør ligge eller sitte med kroppen inntil rygglen og beina i bakken og du bør være i samme posisjon i 5 minutter før noen måler. Om du fortsatt har så høy puls burde man finne ut hvorfor. Om du står på visse medisiner som f.eks astmamedisin kan der være årsaken. Anonymkode: 8464e...da1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 Jeg slet med høy hvilepuls og til tider hjertebank. Viste seg at jeg hadde høyt stoffskifte. Anonymkode: 4c921...0c5
Ripshagen Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Hjertet ditt jobber i overkant hardt. Ta pulsen med en gang du våkner om morgenen. Om du ikke trener, så ville jeg vurdert en legetur og eventuelt litt cardiotrening. Jeg trente mye cardio før jeg ble gravid og jeg kom ned i 50 i hvilepuls.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 6 minutter siden, Ripshagen skrev: Hjertet ditt jobber i overkant hardt. Ta pulsen med en gang du våkner om morgenen. Om du ikke trener, så ville jeg vurdert en legetur og eventuelt litt cardiotrening. Jeg trente mye cardio før jeg ble gravid og jeg kom ned i 50 i hvilepuls. Normal hvilepuls er 75 😊 Anonymkode: 49f19...c30 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 10 minutter siden, Ripshagen skrev: Hjertet ditt jobber i overkant hardt. Ta pulsen med en gang du våkner om morgenen. Om du ikke trener, så ville jeg vurdert en legetur og eventuelt litt cardiotrening. Jeg trente mye cardio før jeg ble gravid og jeg kom ned i 50 i hvilepuls. Jeg trener ikke, veldig dårlig trent. Er mye syk, har aktive kroniske sykdommer så kanskje det har noe å si, øker betennelser puls kanskje? Det er sikkert bare fordi jeg er så latterlig dårlig trent, men ble bare litt skeptisk når jeg så en tabell som sa at alt over 80 var dårlig. Anonymkode: ac164...c7e
Ripshagen Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trener ikke, veldig dårlig trent. Er mye syk, har aktive kroniske sykdommer så kanskje det har noe å si, øker betennelser puls kanskje? Det er sikkert bare fordi jeg er så latterlig dårlig trent, men ble bare litt skeptisk når jeg så en tabell som sa at alt over 80 var dårlig. Anonymkode: ac164...c7e Det kan absolutt ha noe å si. Forstyrrelser i form av betennelser, stress, sykdom og en dårlig trent hjertemuskulatur spiller mye inn her. Ville tatt en sjekk hos lege. Sikkert ikke farlig men heller ikke optimalt.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #9 Skrevet 20. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Normal hvilepuls er 75 😊 Anonymkode: 49f19...c30 Nei, normal hvilepuls er mellom 60 og 90, men trente mennesker har gjerne puls på 50 og mindre. Anonymkode: 8464e...da1
applestories Skrevet 20. juni 2019 #10 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, normal hvilepuls er mellom 60 og 90, men trente mennesker har gjerne puls på 50 og mindre. Anonymkode: 8464e...da1 Hva legger du i "trente mennesker"?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå