Gå til innhold

Føler alltid jeg får en mental knekk på slutten av våren.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en mann som jobber mye borte, det innebærer at jeg er mye alene med barna. Jobber på sykehjem, dermed mye dag/kveld og helg. Da er det min mor som som oftest hjelper med barna kveld og helg. Hun jobber selv 100% jobb, jeg har mye dårlig samvittighet da hun selv også er sliten. 

Kjenner nå da det har blitt mye,  jeg svimler og sliter med hukommelsen. Det har vert enormt travelt for tiden med oppfølging av barna på avslutninger i tillegg til aktivitetene de har. Har 5 arbeidsdager igjen på jobb før jeg går på ferie, kjenner jeg mangler både tiltalk og styrke til å gå. På en annen side er det bare 5 dager, men igjen er det som er problemet at jeg presser meg selv til jeg møter veggen. Men dette er ikke synlig for andre og de forstår ikke hva jeg er sliten for. Så får jeg dårlig samvittighet da jeg begynner lure på om jeg i det hele har grunnlag for å sykemelde meg. 

Jeg sover med en gang jeg setter meg ned, føler meg helt elendig, men ser meg selv i speilet og jeg ser helt normal ut kontra hvordan jeg føler meg. 

Opplever ikke jeg er deprimert, mer utslitt. Bare husarbeid må tas i etapper da jeg svimler slik at jeg blir kvalm.  

Er dette grunn nok for å sykemelde seg, eller skal jeg gå de dagene uten å si noe? Synest dette er vanskelig avgjørelse. 

Anonymkode: 78942...b08

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ofrer ikke liv og helse pga en jobb. Det er ikke jobben som vil takke deg for god innsats den dagen du sitter der sykemeldt eller må slutte pga sykdom. Går du rundt og er svimmel fordi du er sliten så drar du til legen.  Du skal prioritere deg og familien først. 

Anonymkode: 75f44...75b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om legen mener du er syk, kan du få sykemelding. Man kan bli så sliten at man blir syk av det. Da spiller det liten rolle om det er fem eller femti dager til ferie. 

Sidespor: Har du noe allergier? Pollenallergi kan medføre at man blir svært sliten, også om man har få andre symptomer. Få også sjekket jern, vitamin D og folat via blodprøver.

Anonymkode: 53593...298

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en mann som jobber mye borte, det innebærer at jeg er mye alene med barna. Jobber på sykehjem, dermed mye dag/kveld og helg. Da er det min mor som som oftest hjelper med barna kveld og helg. Hun jobber selv 100% jobb, jeg har mye dårlig samvittighet da hun selv også er sliten. 

Kjenner nå da det har blitt mye,  jeg svimler og sliter med hukommelsen. Det har vert enormt travelt for tiden med oppfølging av barna på avslutninger i tillegg til aktivitetene de har. Har 5 arbeidsdager igjen på jobb før jeg går på ferie, kjenner jeg mangler både tiltalk og styrke til å gå. På en annen side er det bare 5 dager, men igjen er det som er problemet at jeg presser meg selv til jeg møter veggen. Men dette er ikke synlig for andre og de forstår ikke hva jeg er sliten for. Så får jeg dårlig samvittighet da jeg begynner lure på om jeg i det hele har grunnlag for å sykemelde meg. 

Jeg sover med en gang jeg setter meg ned, føler meg helt elendig, men ser meg selv i speilet og jeg ser helt normal ut kontra hvordan jeg føler meg. 

Opplever ikke jeg er deprimert, mer utslitt. Bare husarbeid må tas i etapper da jeg svimler slik at jeg blir kvalm.  

Er dette grunn nok for å sykemelde seg, eller skal jeg gå de dagene uten å si noe? Synest dette er vanskelig avgjørelse. 

Anonymkode: 78942...b08

Høres ut som du er på vei til å bli utbrent. Du må trappe ned før du møter veggen.

Anonymkode: bc436...16a

• Liker 1
Skrevet

Du kan ta det opp med legen nå, men om dette er en gjenganger, sier det noe om at jobbsituasjonene deres ikke fungerer. Dere må se på løsninger for å lette på belastningen på deg og din mor. Det er ikke gitt at hun kan fortsette å bidra så mye til logistikken år etter år, heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...