AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har et hull i CV-en min i 1999, som jeg gikk arbeidsledig, tips til hva jeg kan skrive inn der? Kan vel ikke skrive at jeg var arbeidsledig og jobbsøker? Anonymkode: bc775...ca7
abc123detvardet Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 Er det noen arbeidsgivere som bryr seg om noe for 20 år siden hvis du har vært aktiv siden da? 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 Akkurat nå, abc123detvardet skrev: Er det noen arbeidsgivere som bryr seg om noe for 20 år siden hvis du har vært aktiv siden da? De bryr seg vel om alle hull? Trodde jeg.. Anonymkode: bc775...ca7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 Ingen seriøse arbeidsgivere bryr seg om det. Anonymkode: c3b30...ff6 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Ok, fikk beskjed av min veileder at det hullet måtte fylles. Anonymkode: bc775...ca7
Viktualia Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 Du kan fint skrive at du var arbeidsledig/jobbsøker.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #7 Skrevet 20. juni 2019 Akkurat nå, Viktualia skrev: Du kan fint skrive at du var arbeidsledig/jobbsøker. Har hørt at det er negativt å skrive det. Anonymkode: bc775...ca7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #8 Skrevet 20. juni 2019 Jo, du kan skrive at du var arbeidssøkende. Hva annet enn sannheten skal du skrive? Det er bedre å være så ærlig som mulig enn å dra en hvit løgn. Alle arbeidsgivere burde forstå at ting skjer i livet og at man da kan ha perioder hvor man ikke er i arbeid eller under utdanning. Dette er jo veldig lenge siden. Jeg kan ikke tro at det skal ha noen står betydning at du var arbeidsledig for 20 år siden. Anonymkode: db915...c31 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #9 Skrevet 20. juni 2019 Gjorde du noe som helst da? Reiste litt? Jobbet frivillig? Var i tiltak via NAV? Anonymkode: abd73...8dd
Viktualia Skrevet 20. juni 2019 #10 Skrevet 20. juni 2019 Det er bedre å være ærlig, det er jo bare ett år for 20 år siden. Hvis du blir spurt om det er det mye lettere å fortelle sannheten enn å huske "dekkhistorien". Kanskje du var nyutdannet og slet med å få den første stillingen, eller var det dårlige tider i din bransje? Hvis du blir spurt så kan du fortelle litt om erfaringene du gjorde deg med det, og hvordan du kom ut av det. Det er ingen skam å ha vært arbeidsledig ett år av sitt liv.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #11 Skrevet 20. juni 2019 Akkurat nå, Viktualia skrev: Det er bedre å være ærlig, det er jo bare ett år for 20 år siden. Hvis du blir spurt om det er det mye lettere å fortelle sannheten enn å huske "dekkhistorien". Kanskje du var nyutdannet og slet med å få den første stillingen, eller var det dårlige tider i din bransje? Hvis du blir spurt så kan du fortelle litt om erfaringene du gjorde deg med det, og hvordan du kom ut av det. Det er ingen skam å ha vært arbeidsledig ett år av sitt liv. Ok, er nettopp blitt ledig på grunn av nedbemaning igjen og veilederen min krever at jeg skriver noe der. Anonymkode: bc775...ca7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #12 Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, er nettopp blitt ledig på grunn av nedbemaning igjen og veilederen min krever at jeg skriver noe der. Anonymkode: bc775...ca7 Da ville jeg vært ærlig. Jeg har flere hull selv og er så ærlig som mulig om det på CVen. Anonymkode: db915...c31
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #13 Skrevet 20. juni 2019 Nav har ironisk nok forferdelig lite peiling på hva som funker og ikke funker, hverken når det gjelder cv eller arbeidslivet... INGEN potensiell arbeidsgiver vil bry seg LITT engang om hva du gjorde for 20 år! Med mindre det er veldig relevant eller fryktelig spennende! Anonymkode: 19137...fb5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #15 Skrevet 20. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: *20 år SIDEN 🤪 Anonymkode: 19137...fb5 Ja, jeg vet 🙄 NAV har noen merkelig ideer... Anonymkode: bc775...ca7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #16 Skrevet 20. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet 🙄 NAV har noen merkelig ideer... Anonymkode: bc775...ca7 Ville spurt veilederen rett ut jeg, hvilken løgn foreslår du at jeg skal skrive der da, siden sannheten ikke er bra nok?? Kjenner jeg blir kjempeprovosert på dine vegne... En ordentlig arbeidsgiver vil ikke bry seg om det. Kjære vene, mange arbeidsgivere gikk på barneskolen på den tiden og hvis en arbeidsgiver ikke gir en jobb fordi en har et hull i cv for 20 år siden, tenker jeg det nesten er like så greit å ikke få den jobben jeg da, er i så fall en forferdelig pirkete sjef med urealistiske forventinger/krav.. Men ja, nav (og andre instanser) prøver seg stadig. Akkurat vært i diskusjon med de selv. Er sykemeldt for tiden (Hadde fulltid før sykemelding), å har skriv fra tre behandlere og en lege at jeg ikke må jobbe mer enn jeg gjør, slik ting er nå, for å ikke forverre sykdommen (jeg jobber 25% i jobben jeg hadde før jeg ble syk).. allikvel skulle nav prakke på meg praksisplass, fordi det var fordelaktig å jobbe, mente hun..! Da kunne jeg jo like greit jobbet i min jobb, da. Å jeg kommer jo selvsagt ikke til å si opp jobb, for å jobbe i praksisplass.. ordnet seg jo, med en telefon til lege, men det skal ikke være nødvendig, når en har alt av papirer på plass, og det er sendt inn, og drøftet i utallige møter.. Men man må sette litt hardt mot hardt, når det kommer slike urimelige krav på bordet. Rett og slett gi en liten realitetssjekk. (Når det er sagt, så er det mange flinke folk som jobber i nav også, altså!). Anonymkode: 4b1a0...5a2
mammamora90 Skrevet 20. juni 2019 #17 Skrevet 20. juni 2019 Jeg er også for ærlighet. Er man arbeidssøker så skriver man det, og skal ikke finne på noe om at man reiste rundt (om ikke det er tilfelle da). Dersom jeg var arbeidsgiver kunne jeg fint sett igjennom hull i cv'en her og der dersom søkeren tør å være ærlig på det. Da får du faktisk vist at du er ærlig til tross for at det kan stille deg selv i et dårlig lys.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 Takk for svar, da er jeg ærlig, så får veilederen si hva hen vil. Anonymkode: bc775...ca7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå