Gå til innhold

Noen mødre med ADHD her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal endelig bli utredet for adhd om ikke lenge. Har slitt med konsentrasjonsvansker siden jeg var liten, og hatt det tungt gjennom årene da jeg ikke har klart å forstå hvorfor jeg er som jeg er.. Har ikke så mye av hyperaktiviteten, men sliter som sagt med konsentrasjonsvansker, glemsomhet, lite motivasjon til å fortsette nye prosjekter osv. som fører til at alt bare blir rot og kaos. Mye blir lagt på vent av ting som skal gjøres og er mye borte i egne tanker.

Til tross for dette har jeg en flott familie og er i en nybakt 2 barnsmor-tilværelse. Men jeg føler jeg ikke strekker til som mor..

Hvordan har dere andre mødre med adhd det? Er det bare kaos? 

Anonymkode: e0d2e...b2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal endelig bli utredet for adhd om ikke lenge. Har slitt med konsentrasjonsvansker siden jeg var liten, og hatt det tungt gjennom årene da jeg ikke har klart å forstå hvorfor jeg er som jeg er.. Har ikke så mye av hyperaktiviteten, men sliter som sagt med konsentrasjonsvansker, glemsomhet, lite motivasjon til å fortsette nye prosjekter osv. som fører til at alt bare blir rot og kaos. Mye blir lagt på vent av ting som skal gjøres og er mye borte i egne tanker.

Til tross for dette har jeg en flott familie og er i en nybakt 2 barnsmor-tilværelse. Men jeg føler jeg ikke strekker til som mor..

Hvordan har dere andre mødre med adhd det? Er det bare kaos? 

Hei!

Jeg fikk diagnosen etter barna. Føler vel egentlig at det å være mamma er noe jeg mestrer veldig godt. Sliter mer på andre plan. For å være en god mamma så må andre ting vike litt liksom. Bruker medisiner i perioder, men føler ikke de fungerer over lengre perioder. 

Jeg har både god utdannelse og god jobb. Det vanskelige for meg er alt tankekjøret jeg sliter med til enhver tid 

Anonymkode: 5b8b5...2ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gi deg et dagsferskt eksempel på hvordan adhd ødelegger ting for meg.

Idag skulle jeg lage middagen klar tidlig før alle kommer hjem. Begynte med dette men innså at jeg mangler EN ingrediens til tilbehøret. Dette ruinerer hele dagen min av en eller annen grunn. Selv om jeg fint kan dra på butikken kræsjer alt for meg. 1. Mangler egg. 2. Å dra på butikken blir merkelig nok umulig av en haug grunner 3. Selvtilliten synker og jeg klarer ingenting. Vet det er helt idiotisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan gi deg et dagsferskt eksempel på hvordan adhd ødelegger ting for meg.

Idag skulle jeg lage middagen klar tidlig før alle kommer hjem. Begynte med dette men innså at jeg mangler EN ingrediens til tilbehøret. Dette ruinerer hele dagen min av en eller annen grunn. Selv om jeg fint kan dra på butikken kræsjer alt for meg. 1. Mangler egg. 2. Å dra på butikken blir merkelig nok umulig av en haug grunner 3. Selvtilliten synker og jeg klarer ingenting. Vet det er helt idiotisk.

Huff, kjenner meg så godt igjen! 😣 Blir alltid heftet med noe når jeg er midt oppi det, ender opp med at jeg enten gir opp eller bruker forferdelig lang tid på det..

TS

Skrevet

Jeg kan være litt i kaos når det er mye som skjer rundt meg ellers. Har vært ærlig med barnehagen til ungene om at jeg har adhd, så skulle det være noe, så må de ikke være redd for å si fra. I perioder med mye stress, så glemmer jeg fort ting, og da har det hendt et par ganger at de har minnet meg på feks ting som skal ligge i skiftehylla der. Men jevnt over har det faktisk gått veldig greit føler jeg. Jeg har en bullet journal som jeg har lister og oversikter over alt mulig for å unngå å glemme ting. Der har jeg lister både for meg, ungene og mannen. Så jeg har faktisk styr på oss alle fire. Og joda, det hender det flyter litt med rot her, fordi jeg ikke orker å rydde en kveld, eller at ungene blir gående i pysj en hel søndag, men det tror jeg kan skje hos de fleste. Men jeg har blitt en kløpper på å dra meg selv tilbake når jeg blir distrahert. Jeg deler ting inn i ting jeg MÅ gjøre, ting jeg bør gjøre, ting jeg vil gjøre og ting jeg egentlig ikke må gjøre. Så prioriterer jeg i den rekkefølgen. Skriver lister og krysser av, setter meg delmål hvis det er større ting osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 😊 

Er det noen av dere mødre som har blitt utredet for det i voksen alder og var prosessen lang? Har forstått jeg må gjennom litt..

TS

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 😊 

Er det noen av dere mødre som har blitt utredet for det i voksen alder og var prosessen lang? Har forstått jeg må gjennom litt..

TS

Svarer deg igjen her jeg da.

Jeg bke utredet i 2015. 6mnd  tok det ca. 

Følte ikke det var så pes med utredning. Men klart. Jeg ble nesten utredet på ungdomsskolen men pappa satte foten ned(stolthet) og jeg lurer jo på hvordan livet ville vært om dette ble tatt tak i før?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk allerede til psykolog for noe annet da jeg ble utredet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...