Trolltunge Skrevet 22. juni 2019 #21 Skrevet 22. juni 2019 Denne var veldig fin. Jeg har en MK selv. Kan ikke si noe negativt om kvalitet. Jeg blåser i hva in- folk mener er harry, eller status. Går for det jeg liker. Vesken jeg liker best av alle jeg har er fra en designer som er helt ukjent for de fleste. Folk kommenterer gjerne at den er fin, men kan ikke vite hva den koster, siden de ikke kjenner merket. Det synes jeg er ganske ok. Noen synes MK er harry, men enda flere synes det er harry, snobbete eller fullstendig idioti å betale flere tusen kr for en veske. For min del er dette mitt ene lille snobberi, det at jeg kanskje en gang i året, eller annet hvert år, kjøper meg en veske til noen tusen. Fordi jeg liker fine vesker. Jeg går imidlertid ikke etter merker, jeg går etter "Den elsker jeg!". De veskene jeg har bruker jeg så år etter år, og bytter etter behov og antrekk, fordi jeg liker dem, ikke fordi de er trendy. Det er alltid klassiske pene vesker jeg faller for. Gjerne med litt særegne detaljer/utforming, men ikke med påfallende dill og dall. Det jeg synes er litt harry er å gå rundt med dyre vesker som er veldig in akkurat for tiden, og gjøre et poeng av hvor dyr den er og av hvilket merke, for så å stue den inn i skapet eller selge den når den ikke er på topp 3 in- liste lenger. Da er det ikke vesken man liker! Folk er ulike! Gå for det du liker, vil jeg anbefale. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #22 Skrevet 23. juni 2019 Jeg synes ikke kvaliteten er så god, men det er jo et "billigere" merke. Marc Jacobs er mye bedre kvalitet, men også litt dyrere. Mye mykere skinn, og holder mye bedre. Har vesker fra MK og MJ som er ti år gamle, og det er stor forskjell på dem enda veskene fra MJ er brukt mest. Anonymkode: 192e9...108
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #23 Skrevet 23. juni 2019 Jeg syns de er harry, det lyser "jeg forsøker å late som om jeg har penger". Når noe skal flashes med store logoer i gull og med dingeldangel som flasher logoen enda mer blir det lite pent. Og så viser det at man ikke kan ta selvstendige valg, men må ha det samme som alle andre for å passe inn. Skulle ønske folk valgte det de syns var pent fremfor det massene mener er et statussymbol. Jeg har for øvrig selv designvesker som koster betydelig mer en MK greiene, men med mindre du står helt inntil meg og leter etter merket eller kjenner merket godt fra før av, ville du aldri sett det. Anonymkode: 572ab...4ae
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #24 Skrevet 23. juni 2019 Takk for svar alle sammen. Da returnerer jeg den og bestiller den lignende fra DKNY istedet, og holder meg på trygg grunn ved å unngå typiske merkevarer fremover 🙈 Anonymkode: 46e7a...e17 1
Salka Skrevet 23. juni 2019 #25 Skrevet 23. juni 2019 Syns du skal beholde den om du liker den jeg og ikke bry deg om at noen syns den er Harry. Jeg syns den var mye finere enn de svære MK-veskene alle fjortisene gikk med for noen år siden. Jeg er litt Harry selv også med min Marc Jacobs-veske. Hatt den i mange år og er fortsatt glad i den selv om den kanskje er litt ut.
Jolene Skrevet 23. juni 2019 #26 Skrevet 23. juni 2019 På 22.6.2019 den 10.52, Trolltunge skrev: Denne var veldig fin. Jeg har en MK selv. Kan ikke si noe negativt om kvalitet. Jeg blåser i hva in- folk mener er harry, eller status. Går for det jeg liker. Vesken jeg liker best av alle jeg har er fra en designer som er helt ukjent for de fleste. Folk kommenterer gjerne at den er fin, men kan ikke vite hva den koster, siden de ikke kjenner merket. Det synes jeg er ganske ok. Noen synes MK er harry, men enda flere synes det er harry, snobbete eller fullstendig idioti å betale flere tusen kr for en veske. For min del er dette mitt ene lille snobberi, det at jeg kanskje en gang i året, eller annet hvert år, kjøper meg en veske til noen tusen. Fordi jeg liker fine vesker. Jeg går imidlertid ikke etter merker, jeg går etter "Den elsker jeg!". De veskene jeg har bruker jeg så år etter år, og bytter etter behov og antrekk, fordi jeg liker dem, ikke fordi de er trendy. Det er alltid klassiske pene vesker jeg faller for. Gjerne med litt særegne detaljer/utforming, men ikke med påfallende dill og dall. Det jeg synes er litt harry er å gå rundt med dyre vesker som er veldig in akkurat for tiden, og gjøre et poeng av hvor dyr den er og av hvilket merke, for så å stue den inn i skapet eller selge den når den ikke er på topp 3 in- liste lenger. Da er det ikke vesken man liker! Folk er ulike! Gå for det du liker, vil jeg anbefale. Helt enig med deg. Man bør velge den vesken man gleder seg til å bruke, ikke hva som er trendy. Selv har jeg alt fra dior, louis vuitton hugo boss, karl lagerfeld og marc jacobs i min samling, i tillegg til en rekke vintage skatter. De som er vintage minner mer om denne typen, men alt til sitt antrekk tenker jeg. Bilde av vintage-veske som minner om flere av mine: 1
Trolltunge Skrevet 23. juni 2019 #27 Skrevet 23. juni 2019 31 minutter siden, Jolene skrev: Helt enig med deg. Man bør velge den vesken man gleder seg til å bruke, ikke hva som er trendy. Selv har jeg alt fra dior, louis vuitton hugo boss, karl lagerfeld og marc jacobs i min samling, i tillegg til en rekke vintage skatter. De som er vintage minner mer om denne typen, men alt til sitt antrekk tenker jeg. Bilde av vintage-veske som minner om flere av mine: Da har vi nok ikke så ulik smak heller. En veske som denne hadde jeg gledet meg over å eie og bruke. Klassisk og vakker! Noen av veskene mine er i den kategorien, og andre litt mer... ja vet ikke helt hva jeg skal kalle dem. Litt mer rampete kanskje? Har noen detaljer som gjør at de skiller seg litt ut, uten at det er veldig påfallende. Så bytter jeg etter antrekk, behov for ulik størrelse og humør. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #28 Skrevet 23. juni 2019 På 20.6.2019 den 23.39, AnonymBruker skrev: jeg så veldig mye på MK i 2016, syntes de var så fine og ville ha et dyrt merke. I min klasse kan vel disse ses på som litt dyre 😛 Men så er det en sånn veske "alle" har, så det er liksom blitt litt "ut" føler jeg. er glad jeg ikke kjøpte den. Anonymkode: ab977...ed7 Noen mennesker er merkelige, de tror at vesker betyr noe og stempler andre som "harry" på grunn av noe så banalt og simpelt som veske. Har alle de unge på min alder det samme refleksjonsnivået som en typisk PH-deltaker? - "Jeg bruker ikke MK, det er bare SÅ harry." - "kjøp dette merket, det symobliserer status." - " Denne vesken kan jeg ikke kjøpe da det vil påvirke statusen min, det er en MK-veske liksom." 😫 Tenker dere selv hvordan dere fremstår for folk som ikke er PH/ExOnTheBeach-deltakere? Anonymkode: a12af...099 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #29 Skrevet 23. juni 2019 På 21.6.2019 den 19.59, AnonymBruker skrev: Jeg har en velbrukt MK-veske, og vil absolutt si at den er av god kvalitet. Det er ikke en av de veskene som "alle" skulle ha, da hadde jeg nok gått lei av den. Harry-stempel har forresten MK fått fordi prisene er såpass lave at "Hvermansen" kan få seg en designerveske (dette er selvfølgelig veldig plagsomt for mote-eliten). Så Harry-stempelet er det selvfølgelig trendsetterne som har delt ut, og jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre! Bruk de veskene du liker og gi f... i hva andre synes. Anonymkode: 4ccf1...b68 Ja, for en katastrofe om andre har den samme vesken som deg, det forteller at du er harry og eier ikke smak. Alt en veske sier om et menneske... Anonymkode: a12af...099 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #30 Skrevet 23. juni 2019 På 21.6.2019 den 20.03, AnonymBruker skrev: Slettes ikke dyr? Det er en veske som ksoter sikkert 50 kr å produsere, den kunne blitt solgt for 400-500 kroner. Men sleng på michaeø kors taggen og øk prisen til 3000😂👎 kvinner faller rett på fordi de er sykelig opptatt av status Anonymkode: 6a664...7b9 Noen kvinner, langt fra de fleste. Det er en fornærmelse overfor meg som kvinne at du påstår at disse representerer kvinner. Det finnes noen menn som er likedan. Anonymkode: a12af...099 1
Jolene Skrevet 24. juni 2019 #31 Skrevet 24. juni 2019 13 timer siden, Trolltunge skrev: Da har vi nok ikke så ulik smak heller. En veske som denne hadde jeg gledet meg over å eie og bruke. Klassisk og vakker! Noen av veskene mine er i den kategorien, og andre litt mer... ja vet ikke helt hva jeg skal kalle dem. Litt mer rampete kanskje? Har noen detaljer som gjør at de skiller seg litt ut, uten at det er veldig påfallende. Så bytter jeg etter antrekk, behov for ulik størrelse og humør. Hehe, kjenner meg igjen i det du skriver. Bytter også etter de samme kriteriene, men har en hverdagsveske som rommer det jeg trenger. Elsker vintage-vesker, og samler på dem. Noen brukes oftere enn andre, men sånn er det jo med alt 1
Ripshagen Skrevet 24. juni 2019 #32 Skrevet 24. juni 2019 Nå bruker ikke jeg veske, men hvor enn jeg går i ferieland ser jeg fake MK til salgs på gata. Det har ødelagt merket fullstendig.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #33 Skrevet 25. juni 2019 Ble veldig usikker igjen altså 🙈 Måtte jo bare se på den når den kom i posten og den er jo veldig fin. Liker stilen på den. Man må vel være ganske veskeinteressert for å se at dette er MK og tenke sitt om meg som bruker den? Den er i det minste ikke kjøpt på GranCa 😅 Skjønner ikke hvorfor jeg er så redd for hva andre tenker om min veske, men sånn er jeg tydeligvis skrudd sammen.. Føler alle skriker harry om alt for tiden og jeg er livredd for dette stempelet 😶 Anonymkode: 46e7a...e17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå