Gå til innhold

Michael Kors veske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt en veske i dette merket og venter på at den skal komme i posten. Angrer ganske mye nå etter å ha kommet over en artikkel fra tv 2 der de går ganske hardt ut mot kvaliteten til Michael Kors sine vesker og omtaler stoffet som "billig dritt". Vurderer sterkt å bare sende den rett i retur. Dette skulle bli min første merkevare-veske, og da vil jeg gjerne sitte igjen med en god følelse. Hva et deres tanker og erfaringer rundt Michael Kors? 

Anonymkode: 46e7a...e17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noe å si om Michael Kors her inne? Etter mer googling fremstår dette som et harry merke og jeg vil jo ikke gå rundt og skjemmes over veska mi. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det et et harry merke. Vet ikke hvordan kvaliteten er, men er mange andre merker i samme prisklasse jeg heller ville kjøpt. 

Anonymkode: 0e637...9f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det et et harry merke. Vet ikke hvordan kvaliteten er, men er mange andre merker i samme prisklasse jeg heller ville kjøpt. 

Anonymkode: 0e637...9f7

Takk for svar! Kan du anbefale andre vesker i samme prisklasse? 😊 Hvordan er DKNY? Ser de hadde en ganske lik veske som den jeg bestilte 

Skrevet

Jeg kjøpte MK i NY i 2011. Syntes at det var veldig stas den gangen. Ga vel ca 4000 kr for den. Har vært bra kvalitet og har til og med tålt vaskemaskin. Nå har den ligget i skapet i et par år,  men skal jammen ta den i bruk igjen 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Michael Kors har god kvalitet, jeg er veldig fornøyd. Hvis du vurderer veska kun etter kvalitet, så er den flott og vellaget med godt håndtverk og gode materialer.

Hvis du vurderer veska etter hvilken anseelse merket har hos motefolket, så vet jeg ikke. Bryr meg ikke. Velger med liten logo for å unngå merkemas. Det står ikke "MICHAEL KORS" med svære gullbokstaver på de jeg har.

DKNY er vel ca samme kvalitetsnivå. Og Guess. 

Anonymkode: 15f54...b20

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.zalando.no/michael-michael-kors-crossbody-skulderveske-mk151h0jy-q11.html

Det er denne. Slettes ikke dyr, tar meg ikke råd til mer enn rundt 3000 kr i første omgang, men tok sjansen siden den var på tilbud og jeg er førstegangs. 

Den var fin og anvendelig. Jeg har flere MK vesker, og de er av veldig god kvalitet. Jeg tror kanskje de MK veskene som var så inn for noen år siden, som ser ut som en stor enkel «pose» med logoen hengene på siden oppfattes Harry i enkelte miljøer. Men jeg tror ikke noen vil oppfatte denne som Harry. 

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Michael Kors har god kvalitet, jeg er veldig fornøyd. Hvis du vurderer veska kun etter kvalitet, så er den flott og vellaget med godt håndtverk og gode materialer.

Hvis du vurderer veska etter hvilken anseelse merket har hos motefolket, så vet jeg ikke. Bryr meg ikke. Velger med liten logo for å unngå merkemas. Det står ikke "MICHAEL KORS" med svære gullbokstaver på de jeg har.

DKNY er vel ca samme kvalitetsnivå. Og Guess. 

Anonymkode: 15f54...b20

DKNY er bra kvalitet, men Guess har jeg hatt noe av, og det er kun syntetisk materiale og holder seg ikke fin lenge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg så veldig mye på MK i 2016, syntes de var så fine og ville ha et dyrt merke. I min klasse kan vel disse ses på som litt dyre 😛 Men så er det en sånn veske "alle" har, så det er liksom blitt litt "ut" føler jeg. er glad jeg ikke kjøpte den.

Anonymkode: ab977...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en velbrukt MK-veske, og vil absolutt si at den er av god kvalitet. Det er ikke en av de veskene som "alle" skulle ha, da hadde jeg nok gått lei av den.  Harry-stempel har forresten MK fått fordi prisene er såpass lave at "Hvermansen" kan få seg en designerveske (dette er selvfølgelig veldig plagsomt for mote-eliten). Så Harry-stempelet er det selvfølgelig trendsetterne som har delt ut, og jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre!  ;)  Bruk de veskene du liker og gi f... i hva andre synes.

Anonymkode: 4ccf1...b68

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 20.6.2019 den 11.41, AnonymBruker skrev:

https://www.zalando.no/michael-michael-kors-crossbody-skulderveske-mk151h0jy-q11.html

Det er denne. Slettes ikke dyr, tar meg ikke råd til mer enn rundt 3000 kr i første omgang, men tok sjansen siden den var på tilbud og jeg er førstegangs. 

Slettes ikke dyr? Det er en veske som ksoter sikkert 50 kr å produsere, den kunne blitt solgt for 400-500 kroner. Men sleng på michaeø kors taggen og øk prisen til 3000😂👎 kvinner faller rett på fordi de er sykelig opptatt av status

Anonymkode: 6a664...7b9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et ganske anstrengt forhold til vesker generelt, og i hvert fall ikke noe forhold til såkalte "merkevesker", så når jeg først kjøper en så må den kunne brukes til "alt" og vare lenge. Nå har jeg likevel innsett at en dame i min alder bør ha en skikkelig veske så da har jeg kikket litt rundt de siste dagene. Min umiddelbare tanke er at MK er et "fjortis-merke" selv om jeg selvfølgelig ser at langt fra alle veskene deres fortjener det stempelet. Etter min smak er det imidlertid for mye "bling" på mange av dem inkludert den TS har bestilt. Kvaliteten aner jeg ingenting om, men jeg har ingen grunn til å tro at den er spesielt dårlig. 

Selv er jeg åpenbart en "veskeminimalist" så jeg har endt opp med å bestille denne fra Filippa K. Andre merker som har fine vesker etter min smak er Royal Republiq, Adax og HUGO, men de er kanskje ikke "merkete" nok?! ;)

Skrevet

Dersom det er prisklassen du ser på, vil jeg anbefale Cala Jade, Adax og Coah. Eventuelt Rebecca Minkoff og Tory Burch. Da får du vesker i allright kvalitet.

Michael Kors og Marc Jacobs var populært for noen år siden, nå har det fått skikkelig harry-stempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte faktisk min MK ganske nylig, den der Jet Set-vesken. Utrolig praktisk på reise og jeg får plass til laptopen i den. Har blitt veldig glad i den faktisk. Visste selvsagt om «harry-stempelet» men bestemte meg for å gi blanke i at noen hadde bestemt at den plutselig ikke er bra nok lenger. Synd for miljøet at «alle» kjøpte MK-vesker for noen år siden, og nå blir mange liggende i skapet eller kastet fordi de plutselig er «harry». Ja, den er jo ikke så sjelden og ekslusiv, men en pen og god veske - det synes jeg at den er. 

(Fikk en utrolig god pris på den, 60 prosent avslag (ny), fordi det er jo ingen som vil ha dem lenger. God deal for meg!)

Anonymkode: 28fbd...088

• Liker 4
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg har flere MK vesker. Jeg har hatt mine i mange år, de har ikke riper eller ser slitt ut i det hele tatt. Grunnen til at jeg kjøpte den jeg bruker mest er fordi den er så jævla praktisk med mange rom. Det er en shopping bag.

For meg er MK "billig" hverdagsveske. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe flere, men bruker de jeg har til de blir utslitt. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Leo skrev:

Jeg har et ganske anstrengt forhold til vesker generelt, og i hvert fall ikke noe forhold til såkalte "merkevesker", så når jeg først kjøper en så må den kunne brukes til "alt" og vare lenge. Nå har jeg likevel innsett at en dame i min alder bør ha en skikkelig veske så da har jeg kikket litt rundt de siste dagene. Min umiddelbare tanke er at MK er et "fjortis-merke" selv om jeg selvfølgelig ser at langt fra alle veskene deres fortjener det stempelet. Etter min smak er det imidlertid for mye "bling" på mange av dem inkludert den TS har bestilt. Kvaliteten aner jeg ingenting om, men jeg har ingen grunn til å tro at den er spesielt dårlig. 

Selv er jeg åpenbart en "veskeminimalist" så jeg har endt opp med å bestille denne fra Filippa K. Andre merker som har fine vesker etter min smak er Royal Republiq, Adax og HUGO, men de er kanskje ikke "merkete" nok?! ;)

Jeg liker ikke MK og synes de er harry, men har synes jeg faktisk din TS var finere og renere i fasongen enn den i linken. Den ble for stor og klumpete, samt har en "bråkete" fasong.

Anonymkode: b065b...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte ikke MK i utgangspunktet. Jeg syntes det var harry. Men så oppdaget jeg hvor fine tingene er, både klær og vesker. Og nå har anskaffet meg flere ting og endret syn. Jeg er langt fra fjortiss.

Anonymkode: 74ffb...443

Skrevet
På 20.6.2019 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Syns den var fin jeg, fikk nesten lyst på den selv😊 Hva så om andre syns merke er harry? Det viktigste er jo at du syns den er fin :) 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Frøken.stille skrev:

Syns den var fin jeg, fikk nesten lyst på den selv😊 Hva så om andre syns merke er harry? Det viktigste er jo at du syns den er fin :) 

Selvfølgelig er det viktigste at man liker den selv, og for meg ville det ikke hatt noe å si om vesken ikke hadde noe merke i det hele tatt, men nå spurte TS om hva andre mener om merket og MK har unektelig (Og kanskje dessverre) fått et litt negativt rykte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...